304 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان صید شده است

به گزارش وبلاگ افرا، خبرنگاران: مدیرکل شیلات گلستان گفت: 280 تن از میگوی گمیشان به کشورهای اسپانیا، ایتالیا، کره، چین، ویتنام و امارات عربی صادر می گردد و مابقی برای مصارف داخلی در اختیار مردم قرار می گیرد و در استان های گلستان، مازندران و تهران توزیع می گردد.

304 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان صید شده است

به گزارش وبلاگ افرا از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی اکبر پاسندی اظهار کرد: پیش بینی برداشت ما سال جاری 300 تن بود که به لطف خداوند توانستیم چهار تن بیشتر از میزان پیش بینی شده برداشت نمائیم.

در حاشیه بازدید کارگروه مالی استان گلستان از سایت میگوی گمیشان گفت: سال جاری 29 میلیون بچه میگو در 11 مزرعه 20 هکتاری با مساحت مفید 166.5 هکتار ذخیره سازی شد و بعد از دوره پرورش 140 روزه این میگوها به وزن استاندارد 15.5 گرم رسیدند.

پاسندی با بیان اینکه میگوی فراوری شده در سایت گمیشان در مدت 40 روز صید شده است، توضیح داد: این میگوها بعد از مرحله صید جهت فرآوری به دو کارخانه در بندرترکمن انتقال داده شدند.

وی اضافه نمود: پیش بینی می گردد که 280 تن از میگوی گمیشان به کشورهای اسپانیا، ایتالیا، کره، چین، ویتنام و امارات عربی صادر می گردد و مابقی برای مصارف داخلی در اختیار مردم قرار می گیرد و در استان های گلستان، مازندران و تهران توزیع می گردد.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به هزینه های فراوری گفت: هزینه فراوری هر کیلو میگو 9 هزار تومان است و قیمت فروش برای مردم استان 13 هزار تومان و برای صادرکنندگان 14 تا 16 هزار تومان است که تقریبا 43 درصد برای فراوریکنندگان میگو سودهی دارد.

وی اعلام کرد: در هر هکتار با سیستم هوادهی 3.5 تن و بدون سیستم هوادهی 2 تن میگو فراوری می گردد و فراوری میگو برای آبزی پروران کاملا مالی می باشد.

پاسندی اضافه نمود: ارزش کل فراوری میگوی استان سال جاری 42 میلیارد ریال شده به طوریکه ارزش کل ماهیان خاویاری و استخوانی استان در سال 91 مبلغ 38 میلیارد ریال شده که نشان می دهد با توسعه این سایت و افزایش فراوری می تواند در اقتصاد استان نقش موثر را ایفا نماید.

ق

منبع: تسنیم

به "304 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان صید شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "304 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان صید شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید