بهناز شفیعی مدل شرکت انگلیسی شد! ، مهاجرت دختر قدرتمند موتورسوار از ایران !

به گزارش وبلاگ افرا، خبرنگاران: بهناز شفیعی: دیگر در ایران مسابقه نمی دهم مدل شرکت انگلیسی شدممی توانم از هر کشوری اقامت بگیرم می خواهم دور اروپا را با BMW بروم!

بهناز شفیعی مدل شرکت انگلیسی شد! ، مهاجرت دختر قدرتمند موتورسوار از ایران !

به گزارش وبلاگ افرا، علاقه مندان به موتورسواری حتما با نام بهناز شفیعی آشنا هستند. قهرمانی که درسال 2015 یکی از هشت زن قدرتمند دنیا شد، تمام کوششش را برای علاقه مندان به این رشته می نماید.

بهناز شفیعی قهرمان موتور ریس ایران یکی از هشت زن قدرنمند دنیا دیگر نمی خواهد در مسابقات ایرانی رقابت کند. او که این روزها اسمش در کشورهای اروپایی سر زبان ها افتاده، حالا از مسابقات زیادی دعوتنامه به دستش می رسد. اتفاقی وسوسه انگیز که شفیعی می خواهد همه تمرکزش را صرف آنها کند. بهناز که با رالی ایرانی به مردم ایران معرفی گردید حالا خبرهای خوبی از پروژه های سینمایی و مستند برای طرفدارانش دارد. هدف شفیعی ترویج موتور سواری بانوان در ایران است و دوست دارد روزی آموزشگاه رسمی برای موتورسواری بانوان راه بیاندازد.

مجلهٔ میک بهناز شفیعی را به عنوان یکی از هشت زن قدرتمند دنیا در سال 2015 معرفی کرد. شفیعی در فستیوال دنیای ایتالیا نیز به عنوان یکی از پنج بایکر نمونه زن دنیا شناخته شد. وی با اسپانسرینگ شرکت سامسونگ به همراه بهرام رادان و 9 نفر دیگر ایرانی که از بین 16000 نفر انتخاب شده بودند مشعل المپیک زمستانه 2018 پیونک چانک کره جنوبی را در روز 27 آذر که با شعار من ایران را دوست دارم و برابری زنان ومردان و صلح در دنیا) حمل کردند.

با آمدن رئیس تازه فدراسیون، شرایط ورزشکاران بهتر شد؟

چه بگویم؟ ما قبلاً برای تمرین در پیست سالانه 700 هزار تومان می دادیم اما حالا علاوه بر آن هر زمان برای تمرین می رویم هزینه جداگانه می دهیم. من قهرمان سال این موتور ریس هستم، آن قدر شناخته شده ام که از کشورهای اروپایی برای مسابقات برایم دعوتنامه می آید اما این قهرمان بودنم هیچ سودی برایم ندارد. من تا به حال هیچ حمایتی از فدراسیون نشده ام، نه برای اعزام و نه برای هیچ چیز دیگر. حالا برای تمرین هم باید هزینه بدهم. وقتی این قهرمانی به درد من نمی خورد، چرا باید در مسابقات شرکت کنم؟

یعنی دیگر در مسابقات داخلی شرکت نمی کنی؟

نه دیگر تصمیم ندارم، کلاً ما 5، 6 زن رایدر خوب در بخش موتور ریس داریم که هیچ کدام دیگر در مسابقات شرکت نمی کنیم. این مسابقات داخلی به جز هزینه چیزی برایم ندارد به همین دلیل ترجیح می دهم به مسابقات خارجی بروم. من از استرلیا، چین و اروپا به مسابقات دعوت می شوم و تمام رایدرهای خوب از تمام نقاط دنیا به این مسابقات می آیند.

با وجود این همه سختی، چرا مهاجرت نکردی و از ایران نرفتی؟

من به راحتی می توانم اقامت هر کشوری که می خواهم را بگیرم اما ایران را دوست دارم. قبلاً هم این جمله را گفته بودم. برای مسابقات به کشورهای دیگر سفر می کنم. آن سنی که باید می رفتم تا در این رشته به قدری که می خواهم پیشرفت کنم 18 سالگی بود، نه الان. اما همکاری با برندهای خارجی را ادامه می دهم.

دور اروپا با همکاری BMW به کجا رسید؟

دوستان من همواره می دانند حرفی را که می زنم به آن عمل می کنم. متأسفانه کرونا در این یکسال به من اجازه عملی شدن برنامه دور اروپا با موتور را نداد اما به زودی استارت این کار را می زنم و تور را از ایران شروع می کنم. اولین بانوی موتورسواری هستم که از ایران استارت این کار را می زند و به اروپا می رود. اگر شرایط مهیا گردد ان شاءا... برای عید نوروز این کار را شروع می کنم. دوست دارم کاری کنم مردم بیشتر این رشته را بشناسند.

رالی ایرانی به معرفی موتور ریس یاری نکرد؟

چرا، زمانی که رالی ایرانی منتشر شد خیلی بیشتر از قبل این رشته شناخته شد اما نه آن طور که انتظار داشتم. پروژه رالی ایرانی با هم تیمی ام ترلان پروانه و بقیه دوستان تجربه شیرینی برایم بود.

بعد از رالی پروژه مانند آن به تو پیشنهاد نشد؟

چرا، چندین پبشنهاد خوب. من یک قرارداد برای بازی در فیلم بستم اما به علت کرونا پروژه لغو شد. چندین مستند به من پیشنهاد شده است که برای فیلمبرداری احتیاج به پیست دارم. خواستم پیست آزادی را اجاره کنم که به من گفتند ساعتی 10، 12 میلیون می گردد و چون تو قهرمان هستی، تخفیف 50 درصدی هم می دهیم اما پروژه ای که بودجه اش محدود است چطور می تواند 50 میلیون برای یک روز فقط هزینه لوکیشن کند؟ اما اگر کرونا اجازه دهد، خبرهای خوبی در راه است. موتورسواری بانوان باید بیشتر از قبل شناخته گردد، هنوز خیلی ها نمی دانند موتورسواری رشته ورزشی است و بانوان نیز در پیست می توانند موتور برانند.

تو برای یک فیلم سینمایی بدلکاری نیز کردی. از آن برایمان بگو.

بله، من بدلکار و مربی نیکی کریمی در فیلم آذر بودم. در این فیلم او موتورسوار بود و در پیست مسابقه می داد. من برای ایفای نقش نیکی کریمی در این فیلم آموزش موتورسواری دادم.

چگونه از پس هزینه موتور سواری برمی آیی؟

من 10 سال حسابدار بودم و همه پولی که درمی آوردم را خرج موتورسواری می کردم بعد از آنکه در دنیا معروفیت پیدا کردم، شرکت های اروپایی با من قرارداد بستند و اسپانسر گرفتم. حالا هم با شرکت مدلینگ storm در انگلیس قرارداد دارم. با کوشش و معروفیتی که پیدا کردم توانستم از پس هزینه ها بربیاییم وگرنه برای مسابقات و اعزام من فدراسیون در این سال ها یاریی به من نکرد.

هدف تو آموزش به بانوان و ترویچ موتور سواری بانوان است؛ آموزش را دوست داری؟

بله و خیلی این کار را دوست دارم. زمانی که می بینم شاگردم پیشرفت می نماید واقعاً شاد می شوم. من یک شاگرد 14 ساله دارم که استعدادش بی نظیر است و می دانم 6 ماه دیگر قهرمان سال می گردد. تنها کاری که دوست دارم در ایران انجام دهم همین مربیگری است.

کجا به علاقه مندان آموزش می دهی؟

ما در ایران گواهینامه برای بانوان نداریم. من خودم گواهینامه بین المللی موتورم را خارج از کشور گرفتم، به همین دلیل بحث آموزش برای بانوان کمی سخت است. کسانی که به موتورسواری علاقه دارند در جاهای خلوت و دور ورزشگاه آزادی به آنها آموزش می دهم. حتی به فدراسیون گفتم من رایگان آموزش می دهم فقط پیست را به من بدهد که متأسفانه قبول نکردند در حالی که این رشته علاقه مندان زیادی دارد.

منبع: رکنا

به "بهناز شفیعی مدل شرکت انگلیسی شد! ، مهاجرت دختر قدرتمند موتورسوار از ایران !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهناز شفیعی مدل شرکت انگلیسی شد! ، مهاجرت دختر قدرتمند موتورسوار از ایران !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید