250 هزار نفر از جشنواره اقوام ایران زمین بازدید کردند

به گزارش وبلاگ افرا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست آمده، 250 هزار نفر از جشنواره اقوام ایران زمین بازدید کردند.

250 هزار نفر از جشنواره اقوام ایران زمین بازدید کردند

محمد جواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اظهار کرد: خوشبختانه پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی، لشکری و کشوری بدون حاشیه برگزار گردید.

وی ادامه داد: جشنواره اقوام در برهه ای از زمان برگزار گردید که دشمنان با تمام توان در پی جلوه دادن ایران ناامن و سوءاستفاده از فضای اخیر کشور است. با این وجود با کوشش بی منت دستگاه های امنیتی و نظارتی و سربازان گمنام برگزاری پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین برای ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان به مقدار بازدید از جشنواره اقوام گلستان اشاره نمود و افزود: شرکت مخابرات گلستان در پانزدهمین دوره از جشنواره طرحی نو در انداخته و سامانه پیامکی در محل برگزاری جشنواره مستقر کرد که براساس آن به هر تلفن وارد شده به جشنواره پیامک ارسال میشد تا در نهایت مقدار بازدید از جشنواره اقوام تعیین گردد. البته اگر فردی پنج بار در جشنواره حضور می یافت، این سامانه تنها یکبار حضور آن فرد را ثبت میکرد.

ساوری افزود: بنده در گزارش های قبلی مقدار بازدیدکنندگان از جشنواره اقوام را 110 الی 120 هزار نفر اعلام کردم اما تحلیل و آنالیز سامانه پیامکی مستقر در جشنواره نشان می دهد آمار دقیق و رسمی بازدیدکنندگان بیش از این مقدار است و 198 هزار و 110 نفر تنها از اپراتور همراه اول از جشنواره اقوام گلستان بازدید کردند.

وی تأکید کرد: با احتساب مقدار بازدیدکنندگان سایر اپراتورهای تلفن همراه میتوان گفت آمار بازدیدکنندگان از پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به 250 هزار نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به اینکه هنرمندان حوزه های مختلف از 30 استان کشور اعم از موسیقی آیینی، صنایع دستی، غذاهای سنتی و بازی های بومی محلی در جشنواره اقوام ایران زمین حضور داشتند، تأکید کرد: نزدیک به 300 نفر از هنرمندان در این دوره از جشنواره حضور یافتند.

ساوری با بیان اینکه مراسم ازدواج سنتی 14 زوج از قومیت های مختلف از دیگر برنامه های جشنواره اقوام ایران زمین بود، اعلام نمود: موسیقی آیینی و بومی محلی از قومیت های مختلف از دیگر برنامه های پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین بود که در ایجاد شور و نشاط اجتماعی نقش پررنگی داشت.

وی به گلایه بعضی از شهروندان مبنی بر مسائل و چالش های بهداشتی در محیط برگزاری جشنواره اقوام اشاره نمود و گفت: این مسائل ناشی از ضعف زیرساختی محل برگزاری جشنواره است و بخش خصوصی که تصدی نمایشگاه را برعهده دارد، باید در راستای برطرف کمبودهای موجود گام بردارد. در صورت عدم برطرف این کمبودها، در دوره های بعدی به سمت ایجاد سازه نمایشگاهی تازه حرکت خواهیم کرد.

منبع: همگردی

به "250 هزار نفر از جشنواره اقوام ایران زمین بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "250 هزار نفر از جشنواره اقوام ایران زمین بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید