مسابقات زیبایی شترها در جشنواره شتر بیکانر راجستان هند

به گزارش وبلاگ افرا، جشنواره شتر بیکانر راجستان هند | Bikaner Camel Festival

در روزهای گذشته جشنی در راجستان هند برگزار گردید که بسیار قابل توجه و جالب بود. هر چند که از زمان برگزاری این فستیوال در 13 ژانویه می گذرد اما آشنایی با آن خالی از لطف نیست. همچنین اگر در سال های آینده قصد سفر به هند را دارید، می توانید سفر خود را همزمان با جشنواره شتر بیکانر راجستان هند هماهنگ کنید. مجله خبرنگاران آن چه را که در جشنواره شتر راجستان هند اتفاق می افتد و مراسم ها و رسم و رسومات زیبای آن را برای شما گردشگران و علاقه مندان معرفی کرده و در نهایت چگونگی دسترسی و سفر به راجستان هند را نیز بیان می نماید.

مسابقات زیبایی شترها در جشنواره شتر بیکانر راجستان هند

جشنواره شتر بیکانر در ایالت راجستان هند یکی از جشن های پر رنگ و لعاب همانند دیگر جشن های هند است که گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می نماید. جشنواره شتر بیکانار راجستان توسط سازمان گردشگری، هنری و فرهنگی این شهر برگزار می گردد. این جشن سالانه در ماه ژانویه و به افتخار حیوان بیابان پیما یعنی شتر جشن برگزار می گردد. جشن شتر بیکانر در مقایسه با جشن های دیگر هند بسیار پر آب و تاب برگزار می گردد و عمده رویدادهای آن شامل اجراهای شگفت انگیزی با شتر مانند پایکوبی شتر، مسابقه زیبایی شتر، مسابقه شتر سواری، نشان دادن مهارت های شتر ها در فرمان برداری از صاحبشان و بسیاری دیگر است.

تاریخچه جشنواره شتر بیکانر راجستان

این رویداد سالانه برای نشان دادن ارزشمندی حیوانات سخت جانی که در شرایط بیابانی خشن قادر به حرکت و زندگی هستند، یعنی شترها برگزار می گردد. این جشن به عنوان ابتکار عملی توسط گروه گردشگری، هنر و فرهنگ دولت راجستان است که باعث جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری و البته برپایی شور و نشاط در میان مردم محلی می گردد. وجود جامعه شتر سواران در این شهر پیشینه ای تاریخی و طولانی دارد. از زمان بنیانگذار شهر بیکانر رائو بیکا جی (Rao Bika Ji)، این شهر تنها ناحیه ای در هند است که به تعلیم و تربیت شتر می پردازد. از این حیوانات مهربان و آرام حتی در ارتش نیز استفاده می گردد. اگر سپاه شتری در زمان جنگ استفاده گردد به این سپاه، لقب گانگا ریسالا (Ganga Risala) می دهند. از لشکر شترسواران حتی در جنگ های دنیای و در جنگ های داخلی ایندو-پاک استفاده شده است. ارتش هند همچنان یک هنگ با این حیوانات را نگه می دارد که در نیروهای امنیتی مرزی خدمت می نمایند.

جشن شتر بیکانر راجستان در سال 2019

این جشن دو روزه در روزهای ژانویه برگزار می گردد. جشنواره شتر بیکانر در راجستان با یک رژه رنگارنگ از شترهای زیبای تزئین شده در برابر تشویق پر شور و جنگالی مردم و تماشاچیان، آغاز می گردد. اگر وارد این جشن شده باشید می توانید از نمایش های دیدنی و جذاب رژه شترها که با لباس ها و پرده هایی رنگی، گردنبندهای بافته سنتی و زانوبندهایی سنگین در روبروی شما قدم می زنند، لذت ببرید. سنگینی لباس پوشانده شده به شتر تا حدی است که رد پای شترها را به وضوح در میان ماسه های بیابان نشان می دهد. صدها و هزاران نفر از گردشگران خارجی و مردم محلی در این جشنواره سنتی شرکت می نمایند. شور و نشاط و هیجان را به راحتی حتی در عکس های جشن شتر بیکانر راجستان می توانید متوجه شوید.

هر چند که این جشنواره برای توجه بیشتر به شترها و نشان دادن زیبایی و قدرت این حیوان است اما مراسم های دیگری همانند پایکوبی سنتی مردم راجستان و موسیقی های محلی برای هر چه جذاب تر شدن این جشن وارد آن شده اند و در این روز برگزار می شوند.

بسیاری از گردشگران برای تماشای پایکوبی آتش گرد هم جمع می شوند و به تماشای هنرمندانه آتش بازان می نشینند. مهارت ها و نمایش های آن ها بسیار خارق العاده ای است. ملودی های موسیقی محلی یک احساس تسکین دهنده به مستمع القا می نمایند که تمام کسانی که به آن گوش می دهند را مسحور می نماید. نمایش های عروسکی هم جزو دیگر نمایش های شگفت انگیز جشنواره شتر بیکانر راجستان است. عروسک های رنگی خیمه شب بازی با نوارها و سیم های نقره ای روایتگر داستان های محلی جذاب و سرگرم نماینده هستند. در نهایت، این جشنواره با نمایش آتش بازی خیره نماینده ای که آسمان شب را روشن می نماید، سرانجام می یابد.

غذاهای سرو شده در جشن

با شرکت در این جشن فرصت امتحان کردن بسیاری از دسرها و شیرینی هایی را می یابید که با شیر شتر درست می شوند. دسرهایی همانند انواع بستنی ها و شکلات های شیری که طعمی مخصوص به خود را دارند، تنها در شهر بیکانر هند پیدا می شوند. غذاهای محلی راجستانی در بیکانر برای تمام افرادی که عاشق غذا هستند، خوشمزه است. جدای از مراسم و جشنواره شتر بیکانر راجستان بیشتر گردشگران این فرصت را پیدا می نمایند که به بازارهای محلی این ناحیه بروند و محصولاتی همانند صنایع دستی، جواهرات، سفال و بسیاری دیگر را خریداری نمایند.

گشت و گذار در اطراف جشنواره شتر

پس از بازدید از جشنواره شتر بیکانر راجستان هند، ممکن است بخواهید بعضی از جاذبه های دیگر شهر را هم بیابید. قلعه جوناگار (Junagarh) قلعه است که از نظر پیچیدگی ظاهری بسیار زیبا ساخته شده و با مصالحی از ماسه سنگ های قرمز و طلایی و به صورت برجسته تزئین شده است. پس از دیدن این قلعه می توانید به دیدن دوی کوند (Devi Kund) بروید. دوی کوند مجموعه ای از آرامگاه ها و مقبره ها با نام هندی چاتریس (chattris) است که ترکیبی از معماری اسلامی و معماری شگفت انگیز راجپوتانا را نشان می دهد. دروازه اصلی و ورودی شهر بیکانار به نام دروازه کوته (Kote Gate) نیز ارزش دیدن دارد. این دروازه، شهر قدیمی را از شهر جدید جدا می نماید. پس از شرکت در جشنواره شتر بیکانر راجستان می توانید وقتی برای دیدن تمام این جاذبه ها بیابید.

هنوز جاذبه های شهر بیکانر تمام نشده است! بنای بهانداسار جین (Bhandasar Jain)، نشان دهنده معماری عالی دوره جین است که برای شخصی به نام سوماتینات (Sumatinath) ساخته شده است. مرکز فرهنگی و موزه پراچینا (Prachina) یکی از ذخیره های اصلی اشیاء تاریخی و مصنوعات باستانی در شهر بیکانر است. موزه دولتی گنگا که توسط مهارایا گنگا سینگجی تاسیس شده است، اشیاء قرمز مایل به قهوه ای و بسیار شبیه به دستگاه های موسیقی قرون وسطی را به نمایش می گذارد.

  • تاریخ برگزاری نمایشگاه شتر بیکانر در سال 2019

جشنواره شتر بیکانر راجستان هر ساله در آب و هوای دلپذیر ژانویه برپا می گردد. در سال 2019، این جشن در تاریخ 12 ژانویه آغاز شد و در تاریخ 13 ژانویه به سرانجام رسید.

  • بلیط برای شرکت در جشن

شرکت در این جشن پر هیاهو برای همه مردم آزاد است و هر کسی می تواند بخشی از این جشن رنگارنگ باشد.

  • نکات سفر برای شرکت در جشنواره شتر بیکانر

آب و هوای ماه ژانویه می تواند واقعا در شهر کویری بیکانر، سرد باشد. به ویژه اگر در اواخر صبح تا ظهر بیرون باشید. توصیه می کنیم که به اندازه کافی پارچه کتانی و لباس های گرم بپوشید. کرم ضد آفتاب را نیز در طول روز بهره ببرید تا از پوست شما محافظت کند. یکی از مهمترین کارهایی که برای شرکت در این جشن باید انجام دهید، بازدید از قلعه جوناگا است. چرا که جشنواره شتر بیکانر راجستان از این قلعه آغاز می گردد.

نحوه دسترسی به شهر

  • با هواپیما

نزدیکترین فرودگاه به بیکانر، فرودگاه بین المللی جودپور است. این شهر 235 کیلومتر از فرودگاه فاصله دارد. پروازهای داخلی و بین المللی از این مکان، شهر کویری بیکانر را با دیگر مقاصد سراسر دنیا متصل می نماید. هنگامی که به فرودگاه می رسید، می توانید به آسانی خود را به جاده ای که به سمت بیکانر می رود، برسانید. تعدادی اتوبوس و تاکسی در این راستا حرکت می نمایند که می توانید سوار یکی از آن ها شوید. شما قادر به استفاده از هر یک از این امکانات، برای رسیدن به شهر شترها، هستید.

  • با قطار

دو ایستگاه راه آن به شهر بیکانر خدمات رسانی می نمایند. تقاطع بیکانر و ایستگاه قطار لالگار (Lalgarh Railway Station). هر کدام از این ایستگاه ها در فاصله 6 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته اند و ارتباط خوبی با دیگر شهرهای هند دارند. قطارهای متعددی از شهرهایی همانند دهلی، کلکته، بمبئی، جودپور و دیگر شهرهای مهم هند وارد این ایستگاه ها می شوند.

  • زمینی

به وسیله جاده ها و با ماشین نیز می توانید خود را به جشنواره شتر بیکانر راجستان برسانید. جاده های مناسبی شهر بیکانر را به هر یک از شهرهای راجستان، شهر دهلی و دیگر شهرهای مهم این کشور متصل می نماید. اتوبوس های حمل و نقل عمومی، اتوبوس های لوکس، تاکسی ها و وسایل نقلیه خصوصی در این راستاها حرکت می نمایند.

برای اینکه خود را به جشن نمایش شترها برسانید، می توانید در تور هند ثبت نام کنید. به جز این، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در این شهر می توانید تمام دو روز جشنواره شتر بیکانر راجستان را به تفریح و شادمانی بپردازید. شتر سواری در کویر را نباید فراموش کنید و حتما از تمام جاذبه های گفته شده در این مطلب دیدن کنید.

منبع: indianholiday.com

منبع: الی گشت

به "مسابقات زیبایی شترها در جشنواره شتر بیکانر راجستان هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات زیبایی شترها در جشنواره شتر بیکانر راجستان هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید