صربستان؛ مقصد مورد علاقه گردشگران

به گزارش وبلاگ افرا، صربستان کشوری است با تاریخچه غنی و سرشار از جاذبه های طبیعی. این کشور مقصد گردشگران بسیاری تا به امروز بوده است. اگر تابه حال به فکر سفر به صربستان نبوده اید، ما در خبرنگاران با ذکر پنج علت شما را قانع خواهیم کرد که این کشور را در لیست سفر هایی که باید بروید، بگذارید.

صربستان؛ مقصد مورد علاقه گردشگران

صربستان یکی از منطقه ها شگفت انگیز اروپا است که باید در فهرست سفر هر توریست ماجراجویی قرار بگیرد. این کشور که زیبایی های طبیعی بسیاری دارد، 2 درصد از گونه های گیاهی موجود در دنیا را در خود جای داده است و بعلاوه تاریخچه و فرهنگی غنی و غذاهای لذیذی دارد که تمام این ها می توانند هر توریستی را وسوسه سفر نمایند. ما در اینجا می خواهیم با مرور 5 علت بگوییم که چرا صربستان یکی از مقاصد موردعلاقه ما است.

1. زندگی شهری

بلگراد (Belgrade)، مرکز صربستان، شب ها هم از تکاپو نمی افتد و زندگی در آن جریان دارد به همین جهت به عنوان یکی از ده شهر برتر از طرف نشنال جئوگرافی (National Geographic) انتخاب شده است. این شهر در کنار جاذبه های شهری بسیار، آثار تاریخی زیادی هم دارد که از این میان می توان به قلعه با عظمت کالمگدان (Kalemegdan) که از قرن اول میلادی به جا مانده است، اشاره نمود.

شهر نیس هم که در جنوب صربستان واقع است، سومین شهر بزرگ این کشور است و فرهنگ و تاریخچه ای غنی دارد. این شهر زادگاه کنستانتین کبیر (Constantine)، امپراتور روم باستان، است. بعلاوه شهر نیس به مدت چهار روز در ماه اوت، میزبان فستیوال بین المللی موسیقی Nisville است.

2. زیبایی های طبیعی

طبیعت سرسبز و بکر صربستان شامل دریاچه های کوهستانی و پارک های ملی مشهور می گردد. یکی از مجذوب کننده ترین منظره ها و منظره ها صربستان از روی دامنه کوه رادان (Mount Radan) قابل مشاهده است؛ منطقه ای که به شهر شیاطین (Devils Town) معروف است، بافت صخره ای سرخ عجیب و غریبی دارد که در گذشته تصور مردم محلی بر این بوده که قرمزی صخره ها به خاطر جنگ میان شیاطین ایجاد شده است.

3. صومعه ها

صومعه زیسا (Zica) در شروع قرن 13 ام میلادی، پس از استقلال کلیسای ارتدوکس صربستان، ساخته شده است. این کلیسا در وسط حد فاصل دو شهر روم و قسطنطنیه قرار گرفته است تا نشان دهنده خواست صرب ها در ایجاد تعادل بین این دو قدرت بزرگ در قرون وسطی باشد. زیسا، محل تاج گذاری استفان (Stephan)، اولین پادشاه صربستان در سال 1221 نیز هست. صومعه استودنیسا (Studenica Monastery)، به وسیله پادشاه استفان ساخته شده و به خاطر اهمیت معماری و نقاشی های دیواری چشم نوازی که دارد، از طرف یونسکو به عنوان میراث دنیای شناخته شده است. صومعه سوپوکانی (Sopocani Monastery) نیز که به دستور پادشاه اورش (King Uros) در قرن 13 میلادی ساخته شد، در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است. ترکیب رنگ ها و قسمت های بازسازی شده در داخل این صومعه، تاثیر بسیاری بر بازدید نمایندگان دارد.

4. جشنواره ها و فستیوال ها

جشنواره ها و فستیوال های بسیاری همه ساله در صربستان برگزار می شوند. روستای کوچک گوسا (Guca) اوت هر سال، میزبان بزرگ ترین فستیوال شیپور و ترومپت است. این فستیوال که از آن به عنوان بزرگ ترین فستیوال موسیقی روی زمین یاد می گردد، با پایکوبی محلی و صنایع دستی و غذاهای سنتی و نقاشی و شعر تکمیل می گردد. نیسویل (Nisville) که فستیوال بین المللی موسیقی جاز است، شرایط فوق العاده ای را برای خوردن و خوش گذرانی و حتی ازدواج فراهم می نماید.

5. خوردنی ها و نوشیدنی ها

ساختار غذا های صربی ترکیبی از شرق و غرب است و همواره به جهت خوشمزگی باعث تعجب بسیاری از توریستان می شوند. گوشت پخته شده و در کنارش زیتون و پنیر سنتی جزء اصلی وعده های غذایی صرب ها است. آب و هوای صربستان به گونه ای است که با پرورش میوه هایی نظیر گیلاس و آلو و انگور سازگار است و از این میوه ها محصولات جانبی متنوعی از جمله نوشیدنی ها فراوری می شوند.

منبع: کجارو / traveltheunknown.com

به "صربستان؛ مقصد مورد علاقه گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صربستان؛ مقصد مورد علاقه گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید