چین از اعتیاد بچه ها به گوشی های هوشمند جلوگیری کرد

به گزارش وبلاگ افرا، رئیس جمهور چین برای جلوگیری از اعتیاد افراد، آن ها را ملزم نموده تا در روز های تعطیل فقط 1 ساعت از گوشی استفاده نمایند.

چین از اعتیاد بچه ها به گوشی های هوشمند جلوگیری کرد

به گزارش خبرنگار ، به نقل از رویترز؛ رئیس جمهور چین شی جین پینگ برای جلوگیری از اعتیاد بچه ها به گوشی های هوشمند قوانین تازهی را وضع نموده است. این قوانین، بازی و استفاده از گوشی های هوشمند را برای بچه ها به 3 ساعت در هفته محدود می نماید. قوانین تازه ضربه سخت اقتصادی به غول های بازی گوشی همراه زده و باعث نارضایتی مدیران شرکت های بازی سازی شده است.

براساس گزارش ها، قوانین تازه رئیس جمهور چین افراد زیر 18 سال را وادار می نماید تا فقط یک ساعت وقت بازی در روز های آدینه، شنبه و یکشنبه و بعلاوه در روز های تعطیل استفاده نمایند. قانون قبلی به آن ها اجازه می داد در هر روز یک ساعت و نیم و در روز های تعطیل سه ساعت بازی نمایند.

بر اساس آمار های که رسانه های دولتی در ماه ژوئن به آن ها اشاره کردند، برآورد شده است که 81 درصد از دانش آموزان دبیرستانی کوته بین هستند. به همین دلیل شی، و ارتش این کشور نگران هستند. دولت در حال حاضر تدریس خصوصی را ممنوع نموده است و کوشش می نماید بار های مشق شب را کاهش دهد. برای جلوگیری از اعتیاد بچه ها، بازی های آنلاین را در شب محدود نموده اند. مقامات بعلاوه در کوشش هستند دانش آموزان را ملزم نمایند آمادگی جسمانی و ورزش ها را انجام داده و جایگزین بازی های رایانه ای نمایند.

اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین در 30 آگوست قوانین تازهی را منتشر کرد که به افراد زیر 18 سال اجازه می دهد تا حداکثر یک ساعت در روز، بین ساعت 8 شب تا 9 شب، آدینه ها، شنبه ها و یکشنبه ها بازی های ویدئویی انجام دهند. آن ها بعلاوه می توانند یک ساعت، همزمان، در روز های تعطیل رسمی بازی نمایند. این اداره بر این باور است قوانین تازه در دراز مدت برای خانواده ها مفید خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چین از اعتیاد بچه ها به گوشی های هوشمند جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از اعتیاد بچه ها به گوشی های هوشمند جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید