نوری با مسائل تعلیم و تربیت و چالش های آن آشناست

به گزارش وبلاگ افرا، تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری یوسف نوری را عضوی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با حوزه های مختلف تعلیم و تربیت و مسائل آن چون کسری بودجه و طرح رتبه بندی معلمان آشنایی کافی دارد.

نوری با مسائل تعلیم و تربیت و چالش های آن آشناست

سیدمحمد حسینی درباره یوسف نوری گزینه معرفی شده رییس جمهوری برای سمت وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزیر معرفی شده عضوی از خانواده آموزش و پرورش، معاون مدیرکل و بعلاوه مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و رییس مرکز فناوری در ستاد وزراتخانه بوده است؛ بنابراین درباره او حرف و حدیثی وجود نخواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اضافه نمود: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به حوزه های مختلف تعلیم و تربیت و چالش های آن چون کسری بودجه و طرح رتبه بندی معلمان آشنایی کافی دارد. امیدوارم نمایندگان مجلس برنامه او را شنیده و مورد توجه قرار دهند.

حسینی ادامه داد: برآورد ما حاکی از استقبال نمایندگان از وزیر معرفی شده است. امیدوارم با پاسخ گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به دغدغه ها و ابهامات نمایندگان، این وزراتخانه از حالت بلاتکلیف خارج گردد.

وی گفت: بلاتکلیفی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از پیچیده ترین سازمان ها آسیب می رساند. به علت مسائل و انتظارات موجود در این وزراتخانه به طور میانه هر دو سال یک وزیر تغییر نموده است مثلا در دولت قبل این وزارتخانه چهار وزیر و سرپرست عوض کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری یادآور شد: این موارد نشان می دهد مسئولیت در این نهاد سخت است. از سوی دیگر اداره آموزش و پرورش با سرپرست هم آسیب زا است و امیدوارم با یاری نمایندگان این مرحله پشت سر گذاشته گردد تا با مشورت بزرگان گام های بعدی برای حل مسائل این وزارتخانه برداشته گردد.

یوسف نوری متولد سال 1340 در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی بعلاوه مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه 7 آذر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نوری با مسائل تعلیم و تربیت و چالش های آن آشناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری با مسائل تعلیم و تربیت و چالش های آن آشناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید