نمایشگر Mini، LED پروموشن اپل احتمالاً اوایل سال 2023 معرفی می گردد

به گزارش وبلاگ افرا، به گفته راس یانگ، تحلیلگر معروف حوزه فناوری و شرکت Display Supply Chain Consultants، نمایشگر شایعه شده اپل با صفحه نمایش 27 اینچی Mini-LED از فناوری پروموشن پشتیبانی خواهد نمود، اما احتمالا می رود که این محصول اوایل سال 2023 روانه بازارهای جهانی گردد.

نمایشگر Mini، LED پروموشن اپل احتمالاً اوایل سال 2023 معرفی می گردد

آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED باریک تر، سبک تر و باکیفیت تر خواهند بود

در نوترین گزارش منتشر شده از وب سایت MacRumors، یانگ گفت: اپل پس از اینکه نتوانست مانیتور Mini-LED خود که برای معرفی در ماه ژوئن برنامه ریزی شده بود را روانه بازار کند، این بار هم ظاهراً نمی تواند خود را برای رونمایی از این محصول در ماه اکتبر آماده کند. بنابراین اوایل سال 2023 زمان منطقی تری برای معرفی این نمایشگر Mini-LED خواهد بود.

این تحلیلگر در ادامه اضافه نمود که مانند مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو، نمایشگر نو اپل از فناوری پروموشن برای رفرش ریت متغیر 120 هرتزی علاوه بر پنل Mini-LED بهره می برد. او بعلاوه بعید می داند این محصول به عنوان جایگزین مانیتور Pro Display XDR اپل معرفی گردد که نمایشگر بسیار بزرگ تر با رزولوشن 6K را با قیمت 4999 دلاری به کاربران ارائه می دهد.

ظاهراً نمایشگر نو اپل بیشتر به نمایشگر استودیو دیسپلی 27 اینچی 1599 دلاری شباهت دارد که چند ماه پیش از آن رونمایی شد. با این وجود، اضافه شدن تکنولوژی mini-LED و پشتیبانی از فناوری پروموشن احتمالاً منجر به قیمت بالاتر این نمایشگر نو خواهد شد.

بد نیست خاطر نشان کنیم که اپل برای استودیو دیسپلی، از یک پنل 27 اینچی با رزولوشن 5K استفاده نموده و بعلاوه به سراغ بافت نانو رفته که مقدار بازتاب نور را به حداقل می رساند. این نمایشگر بزرگ با پشتیبانی از گستره رنگی P3 و حداکثر روشنایی 600 نیت تجربه بصری بسیار با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این محصول در واقع تنها یک نمایشگر نیست، در این مانیتور با تراشه A13 روبه رو هستیم که قادر به میزبانی از قابلیت های مختلف و تأمین قدرت اسپیکر آن است. استودیو دیسپلی بعلاوه مجهز به یک سلفی 12 مگاپیکسلی است که از ویژگی Center Stage اپل پشتیبانی می نماید، به این معنی که این دوربین می تواند کاربران را ردیابی کند تا آن ها را همواره در داخل کادر نگه دارد.

یانگ با اشاره به عرضه محصولات نو اپل که ظاهرا برای سال آینده برنامه ریزی شده است، اضافه نمود که مک بوک ایر 15.2 اینچی شایعه شده، همچون نمایشگر نو اپل قرار است در اوایل سال 2023 عرضه گردد. اگر مک بوک ایر نو 15.2 اینچی باشد، در واقع 0.2 اینچ کوچک تر از مک بوک پروی 15.4 اینچی قبلی خواهد بود.

شایعه شده که این محصول با حاشیه های بسیار نازک همچون مک بوک ایر 2022، می تواند از لحاظ ابعاد بسیار کوچک تر از مک بوک پرو 15.4 اینچی باشد. انتظار نمی رود که این محصول مجهز به نمایشگر mini-LED یا فناوری پروموشن باشد، به این علت که این قابلیت ها تنها محدود به مدل های مک بوک پرو خواهند بود. بعلاوه به گفته بعضی تحلیلگران، مک بوک ایر 15.2 اینچی با هر دو گزینه تراشه M2 و M2 پرو در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

تراشه M2 که در مک بوک ایر 2022 استفاده می گردد، مجهز به یک پردازنده گرافیکی 8 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی تا 10 هسته ای است. این تراشه با همان فرآیند ساخت 5 نانومتری تراشه M1 ساخته شده است. به گفته اپل، این تراشه که مجهز به 20 میلیارد ترانزیستور است قادر است در هر لحظه 15.8 تریلیون عملیات را انجام دهد. بعلاوه غول فناوری آمریکا ادعا نموده که تراشه M2 می تواند با تراشه های رایانه های شخصی رقابت کند. در نهایت باید خاطر نشان کنیم که در خصوص تراشه قدرتمندتر M2 پرو در حال حاضر اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "نمایشگر Mini، LED پروموشن اپل احتمالاً اوایل سال 2023 معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر Mini، LED پروموشن اپل احتمالاً اوایل سال 2023 معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید