کارگردانان هالیوود برای هدست واقعیت ترکیبی اپل محتوا آماده می نمایند

به گزارش وبلاگ افرا، طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از نیویورک تایمز، اپل با کارگردانان هالیوودی همکاری می نماید تا محتواهای ویدیویی مناسبی را برای کاربران هدست واقعیت ترکیبی آینده خود بسازد. نیویورک تایمز به نقل از منابع مطلع شرح می دهد که جان فاورو کارگردان فیلم های مرد آهنی تنها یکی از کارگردان هایی است که برای هدست واقعیت ترکیبی اپل محتواهای ویدیویی فراوری می نماید. گفته می گردد که او در حال ساخت نوعی تجربه واقعیت ترکیبی بر اساس مستند Prehistoric Planet خود است. این مستند که از شبکه اپل تی وی پلاس نیز پخش شده، زندگی دایناسورها را به تصویر می کشد.

کارگردانان هالیوود برای هدست واقعیت ترکیبی اپل محتوا آماده می نمایند

پیش تر گفته شده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل در امسال به کاربران معرفی خواهد شد. اما همانطور که در تازهترین گزارش بلومبرگ به آن اشاره شده، هدست اپل احتمالاً به علت مسائل مربوط به عمر باتری و عملکرد آن تا سال 2023 عرضه نخواهد شد. بعلاوه گویا توسعه این محصول با بعضی آشفتگی ها همراه شده است. نیویورک تایمز گزارش می دهد که بعضی از کارمندان اپل، این شرکت را به علت پیامدهایی که این هدست در نحوه تعامل افراد با یکدیگر می تواند داشته باشد، ترک نموده اند.

بنابراین آن طور که به نظر می رسد نباید منتظر هدست واقعیت ترکیبی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل که امشب برگزار می گردد باشیم. بعلاوه گفته می گردد که اپل بیشتر تمرکز خود را روی محصولات نرم افزاری تازه همچون سیستم عامل iOS 16 قرار خواهد داد. اگرچه شواهد و مدارک زیادی در این مورد وجود دارد، اما تا زمان تأیید اپل هیچ چیزی قطعی نیست. شایعات و حدس های زیادی در خصوص هدست واقعیت ترکیبی اپل در فضای مجازی دست به دست می گردد.

پیش تر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تست های فراوری هدست واقعیت ترکیبی خود را تمام نموده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تأمین کنندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست ها مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به سرانجام رسانده اند تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و مشخصات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند. بعلاوه گورمن اشاره نموده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران قیمت خواهد بود.

اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد، اما روزنامه نگار بلومبرگ در خبرنامه Power On خود گفت که اپل درباره قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است. دیگر شایعه ها حاکی از آن است که اولین نسل این هدست ها از 14 دوربین در ساختار خود بهره می برد که می تواند یک تجربه وصف نشدنی را به کاربران ارائه دهد. به گفته تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو، هدست AR/VR اپل از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است.

وی بعلاوه تأکید نموده که هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. در آبان ماه، این تحلیلگر معروف اپل بیان کرد که پردازنده رده بالاتر این هدست قدرت محاسباتی در سطح تراشه M1 برای مک خواهد داشت، در حالی که پردازنده ضعیف تر جنبه های مربوط به سنسور هدست را مدیریت می نماید. ظاهراً سنسور های سه بعدی که اپل در هدست خود قرار می دهد به گونه ای طراحی می شوند که کوچکترین حرکات دست و انگشتان را تشخیص بدهند. همان طور که حسگر های آیفون می توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت افزوده اپل هم در زمینه تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت.

به گزارش کو، اپل بعلاوه با توسعه دهندگان برای بعضی از برنامه های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست ها، برنامه های آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. اولین هدست واقعیت افزوده اپل با وزن بین 300 تا 400 گرم عرضه می گردد. غول فناوری آمریکایی بعلاوه روی نسل دوم این هدست ها کار می نماید که از بدنه سبک تر، باتری بهتر و تراشه قدرتمندتر بهره می برد و احتمالا در سال 2024 به دست کاربران می رسد. این تحلیلگر با سابقه معتقد است که نسل اول هدست اپل بر سه بخش بازی، ارتباطات و محتوای رسانه ای متمرکز است و قابلیت های کاربردی بسیاری را در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "کارگردانان هالیوود برای هدست واقعیت ترکیبی اپل محتوا آماده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردانان هالیوود برای هدست واقعیت ترکیبی اپل محتوا آماده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید