برطرف شوری غذا با راهکارهای ساده

به گزارش وبلاگ افرا، قطعا شما هم آشپزی را دیده اید که به رغم تجربه و دقت در آشپزی گاهی در افزودن نمک به غذا اشتباه نموده باشد. این مسئله به خصوص در مهمانی ها دردسرساز می گردد.

برطرف شوری غذا با راهکارهای ساده

شور شدن غذا اتفاقی است که ممکن است برای هر فردی در آشپزی پیش بیایید که برطرف کردن آن غیرممکن نیست و می توان به راحتی شوری غذا را از بین برد. می دانید که شور شدن غذا به معنی این است که نمک مصرفی بیش از مقدار در غذا استفاده شده است و خوردن آن را کمی دشوارتر نموده است، ولی باید بدانید که برای برطرف شوری غذا راه های زیادی وجود دارد که ما در این بخش از مجله اینترنتی دلتا شما را با چند ترفند آشنا می کنیم.

برطرف شوری غذا با استفاده از قند

یک قند را داخل یک قاشق بگذارید و آن قاشق حاوی قند را داخل قابلمه غذای خود قرار دهید. قرارگیری قاشق طوری باید باشد که قند آب نگردد و پس از اینکه لحظاتی سپری شد می توانید قاشق و قند را از داخل غذا بردارید.

برطرف کردن شوری غذا با سیب زمینی

یک سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید و داخل غذای در حال جوش بیندازید. پس از پخت غذا به راحتی می توانید سیب زمینی را از داخل آن خارج کنید.

استفاده از میوه

در برخی غذاها همانند خوراک سبزی یا گوشت می توانید از میوه ها بهره ببرید؛ مثلا چند تکه آناناس یا سیب انتخاب خوبی برای مخفی کردن مزه شوری غذا هستند.

استفاده از آب

اگر غذایی که پخته اید مثل آبگوشت یا خورشت آبکی است می توانید مقداری آب به آن بیفزایید. البته باید توجه داشته باشید که از تبخیر آب غافل نشوید.

افزایش حجم غذا

برای برطرف شوری غذا اگر از مواد اولیه غذا به جای مانده است می توانید با اضافه کردن آن به غذا شوری غذا را تا حدود زیادی برطرف کنید. اگر به غذاهای ایرانی علاقه دارید کتلت مرغ و گوشت لذیذ و خوش طعم را بخوانید.

استفاده از اسفنج

وقتی هیچ راهکاری برای برطرف شوری غذا ندارید، می توانید از داروخانه یک اسفنج بهداشتی بخرید و آن را داخل غذا قرار دهید تا به مدت ده دقیقه با آن بجوشد و نمک غذا را به خود بگیرد.

شستن سبزیجات

اگر بعد از اینکه نمک را اضافه کردید غذایتان شور شد می توانید سیب زمینی، لوبیا سبز یا سبزیجات و… را دوباره بشویید تا از شوری غذای خود کم کنید.

اضافه کردن شکر یا مواد اسیدی

برای اینکه طعم شوری غذا را کاهش دهید می توانید از مواد اسیدی مثل عصاره مرکبات، گوجه فرنگی، سرکه و ترشی بهره ببرید.

حواستان به بخار شدن آب باشد

غذاهای آبکی مثل انواع آش و خورشت مقداری از آبی را که اضافه نموده اید در ابتدا از دست می دهند؛ پس بهتر است نمک را در مراحل آخر به آن ها اضافه کنیم.

برطرف شوری غذا با استفاده از خامه

اگر سبزی ای که بخارپز نموده اید شور شده است می توانید آن را با مقداری خامه سرو کنید و یا می توانید سبزی تان را در مخلوط آب جوش و خامه قرار دهید تا کمی از نمکش کم گردد، اما در این صورت کالری غذایتان کمی بالا می رود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دستورهای آشپزی علاقه دارید، ته چین گردو خوشمزه بدون مرغ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برطرف شوری غذا با راهکارهای ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف شوری غذا با راهکارهای ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید