استقبال عربستان سعودی از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان

به گزارش وبلاگ افرا، وزارت خارجه عربستان از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان استقبال کرد و آن را به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان خواند.

استقبال عربستان سعودی از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افرا، عربستان سعودی از توافق صلحی که میان آمریکا و جنبش افغانستانی طالبان در دوحه پایتخت قطر به امضا رسید استقبال کرد.

وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه ای گفت: این توافق می تواند در بازگشت ثبات به افغانستان سهیم باشد و به نفع صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان (واس) وزارت خارجه سعودی ابراز امیدواری کرد که این توافق منجر به توافق جامع و دائمی درگیری ها شود و از طریق آن صلح همه نقاط کشور افغانستان را فراگیرد و به دستیابی به امیدها و آرمان های مردم برادر افغانستان در توسعه و شکوفایی کمک کند.

پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر روز شنبه آمریکا و طالبان توافق صلح را برای انتها جنگ در افغانستان امضا کردند.

زلمی خلیلزاد کننده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ملاغنی برادر معاون سیاسی طالبان طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر و در حضور مقامات و کنندگان کشورهای مختلف توافق صلح را برای انتها جنگ در افغانستان امضا کردند.

براساس این توافق قرار است نیروهای آمریکایی و خارجی به شرط پایبندی طالبان به کاهش خشونت در افغانستان تا 14 ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "استقبال عربستان سعودی از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال عربستان سعودی از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید