یک تابلوی نقاشی در یک حراجی هزاران دلار به فروش رسید

به گزارش وبلاگ افرا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، یک تابلوی نقاشی در یک حراجی هزاران دلار به فروش رسید.

یک تابلوی نقاشی در یک حراجی هزاران دلار به فروش رسید

یک تابلو نقاشی کانادایی که 50 سال پیش در ازای یک ساندویچ پنیر مبادله شده بود، در یک حراجی به قیمت چشمگیر 350,000 دلار کانادا فروخته شد.

نقاشی کامیون سیاه اثر ماد لوئیس نقاش کانادایی در یک حراجی به 10 برابر قیمت برآورد شده فروخته شد و رکورد جدیدی برای آثار این هنرمند کانادایی ثبت کرد که در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا نموده است.

پیش از این تابلو نقاشی که به قیمت 67,250 دلار کانادا فروخته شده بود، به عنوان گرانترین اثر این هنرمند شناخته میشد.

ماد لوئیس بیشتر عمرش را در فقر زندگی کرد و تعداد آثاری که خلق می کرد در سالهای پایانی زندگی به دلیل روماتیسم مفصلی کاهش یافت.

این هنرمند به همراه همسرش نقاشی هایش را در کنار جاده به گردشگرانی که برای بازدید از نوا اسکوشیا آمده بودند، می فروخت و نقاشی های او یک دهه پس از درگذشتش به معروفیت جهانی رسیدند.

زندگی و کوشش های این هنرمند در فیلم زندگینامه ای به نام مادی در سال 2016 به تصویر کشیده شد و بواسطه آن مخاطبان بیشتری با آثار او آشنا شدند.

به گفته مسئولان حراجی، خریدار نقاشی کامیون سیاه پس از تماشای این فیلم در شب قبل از حراجی، قیمت پایه را تا 10,000 دلار کانادا افزایش داد.

ایرن دماس که در زمان جوانی این نقاشی را در ازای یک ساندویچ پنیر گریل شده بدست آورده بود، می گوید فروش این نقاشی به چنین قیمتی برایش باورنکردنی است.

دماس و همسرش با جان کینار که یک هنرمند است قرار گذاشته بودند در ازای ساندویچ های پنیر گریل شده می توانند تعدادی از نقاشی ها او یا دوستانش را انتخاب نمایند.

دماس در گفت وگو با گاردین بیان نموده بود: البته آن یک ساندویچ معمولی پنیر گریل شده نبود. یک ساندویچ عالی بود که با پنیر چدار پنج ساله و نان زیبا آماده شده بود.

کینار در سال 1973 تعدادی از نقاشی های ماد لوئیس را خریداری کرد و کامیون سیاه یکی از این همین نقاشی ها بود که البته پنج دهه در خانه دماس نصب شده بود.

لوئیس در چند نامه از کینار برای بخشندگی و محبتش در حمایت از نقاشی هایش تشکر کرد. سه نامه دست نوشته لوئیس نیز در حراجی به قیمت 70,000 دلار کانادا به فروش رسیدند.

منبع: همگردی

به "یک تابلوی نقاشی در یک حراجی هزاران دلار به فروش رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تابلوی نقاشی در یک حراجی هزاران دلار به فروش رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید