طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری در 10 دقیقه

به گزارش وبلاگ افرا، ساندویچ تخم مرغ پنیری از آن غذاهایی ست که برای زندگی امروزه درست شده است. می پرسید چرا؟ چون سریع و فوری آماده می گردد. احتمالا این روزها سرعت زندگی شما هم تند شده باشد و زمان کافی برای درست کردن غذا نداشته باشید. در این شرایط ساندویچ تخم مرغ پنیری از آن غذاهای خوشمزه ای است که می تواند شما را از گرسنگی نجات دهد.

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری در 10 دقیقه

علاوه بر آن، چاقی یکی از مسائلی ست که افراد زیادی با آن دست وپنجه نرم می نمایند و خوردن غذاهای رژیمی برای آن ها اهمیت زیادی دارد. اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند، باید به شما بگوییم ساندویچ تخم مرغ پنیری این جاست که با یک تیر دو نشان بزند. پس بهتر است بیش از این وقت تلف نکنید در این مقاله از بلاگ وبلاگ افرا طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری را یاد بگیرید و دلی از عزا دربیاورید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری برای هر نفر

  • یک عدد نان تست رژیمی
  • 4 ورق (60 گرم) ژامبون کم چرب یا بدون چربی
  • 1 عدد زرده تخم مرغ
  • پنیر لبنه به اندازه لازم
  • نمک به اندازه لازم
حتما بخوانید: طرز تهیه ساندویچ توت فرنگی و پنیر خامه ای

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری

  1. در مرحله اول باید ژامبون ها را 20 ثانیه در مایکروفر بگذارید. این کار یاری می نماید تا ژامبون ها کمی گرم شوند.
  2. نان های تست را برشته کنید تا ترد شوند. این کار باعث می گردد ساندویچ شما طعم بهتری داشته باشد. سپس نوبت آن است که یک برش از ژامبون ها را روی نان های تست بگذارید.
  3. در این مرحله باید زرده تخم مرغ را با پنیر ترکیب کنید. برای این کار باید ابتدا پنیرها را خرد کنید. زرده تخم مرغ و پنیر خرد شده را باید به خوبی هم بزنید تا مخلوط شوند. برای این که این ترکیب رنگ بهتری داشته باشد، می توانید از رنگ های خوراکی بهره ببرید.
  4. یک ظرف مناسب بردارید. کف آن را به روغن آغشته کنید. حال مخلوط تخم مرغ و پنیر خرد شده را داخل آن بریزید. سپس این ظرف را درون مایکروفر بگذارید و 1 دقیقه به آن موقع دهید تا گرم گردد.
  5. ظرف را از مایکروفر درآورید و ترکیب داخل آن را دوباره هم بزنید تا مطمئن شوید به خوبی مخلوط شده اند.
  6. در این مرحله باید مجددا ظرف را به مدت 45 ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا محتوای آن به خوبی پخته گردد.
  7. در آخر محتوای آن را روی نان تست که پیش از این، ژامبون ها را روی آن قرار داده اید، بریزید. در این مرحله می توانید به این ترکیب نمک اضافه کنید.

آماده سازی ساندویچ ژامبون پنیری 5 دقیقه و پخت غذا هم 5 دقیقه زمان لازم دارد.

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری گریل بدون مایکروفر

برای درست کردن ساندویچ تخم مرغ پنیری کبابی باید از همان مواد مورد احتیاج بالا بهره ببرید. در واقع تفاوت این ساندویچ در نوع درست کردن آن است. برای این کار باید نان های تست را روی یک ظرف بگذارید و روی آن ها کره بمالید. سپس کف یک تابه مناسب را کره بمالید و آن را روی شعله قرار دهید. تخم مرغ ها را در تابه بشکنید. در این مرحله باید تخم مرغ ها را درست هم بزنید تا زرده و سفیده به خوبی ترکیب شوند. در این مرحله می توانید به اندازه لازم نمک و فلفل اضافه کنید.

مرحله بعد نوبت آن است که نان های تست را برشته کنید. برای این کار یک نان تست بردارید و آن را درون تابه بگذارید. پس از برشته شدن، تخم مرغ و پنیر خردشده را به آن اضافه کنید. حال روی آن یک نان تست دیگر بگذارید و نوش جان کنید.

حتما بخوانید: طرز تهیه ساندویچ شنیسل

طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری رژیمی

برای درست کردن ساندویچ تخم مرغ پنیری می توانید از پنیرهای مختلفی بهره ببرید. اما اگر می خواهید که یک غذای رژیمی داشته باشید، بهتر است از پنیرهایی که چربی کمتری دارند، بهره ببرید. پنیرهایی مثل پنیر گودا، پنیر پیتزا و … چربی زیادی دارند و برای درست کردن یک غذای رژیمی مناسب نیستند. برای درست کردن ساندویچ تخم مرغ پنیری بهتر است از کره و روغن استفاده نکنید و تا جایی که می توانید تخم مرغ ها را آبپز کنید.

ژامبون ها با درصدهای مختلفی تهیه می شوند. علاوه بر آن، اندازه چربی متفاوتی دارند. اگر می خواهید یک ساندویچ تخم مرغ پنیری رژیمی داشته باشید، حتما از اندازه چربی ژامبونی که می خرید اطمینان حاصل کنید. برای برشته کردن نان های تست هم بهتر است از کره و روغن استفاده نکنید. به این ترتیب ساندویچ تخم مرغ پنیری شما آماده است.

برای خوشمزه ترشدن ساندویچ تخم مرغ پنیری چه کنیم؟

  • برای این که ساندویچ تخم مرغ پنیری شما خوشمزه تر گردد، می توانید پنیر و تخم مرغ را گریل کنید. این کار طعم لذیذتری به ساندویچ شما می دهد.
  • می توانید به این ساندویچ، پنیر چدار اضافه کنید. این کار ساندویچ تخم مرغ پنیری شما را مانند غذاهای رستورانی می نماید. البته باید توجه داشته باشید که در این حالت دیگر ساندویچ شما یک غذای رژیمی نخواهد بود.
  • برای خوشمزه ترشدن ساندویچ تخم مرغ پنیری می توانید به آن پیاز خرد شده،گوجه و سبزی خشک اضافه کنید.
  • این غذا علاوه بر این که بسیار سریع حاضر می گردد، در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام قابل استفاده است.
  • ساندویچ تخم مرغ پنیری را می توانید به همراه نوشیدنی ها و آبمیوه های مختلفی نوش جان کنید.
منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری در 10 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ تخم مرغ پنیری در 10 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید