چند نکته برای از بین بردن لکه روی لباس ها

به گزارش وبلاگ افرا، آنچه باید درباره لکه بری، جلوگیری از چرک مردگی و محافظت از بافت پارچه بدانید:

شستشوی لباس شاید کار ساده ای به نظر برسد اما وقتی لباسی احتیاج به لکه گیری داشته باشد یا لباسی آن قدر ظریف باشد که احساس کنید شستشوی ماشین می تواند به آن آسیب برساند، متوجه می شوید نکاتی هست که اگر بدانید به وقتش معجزه می نماید.

چند نکته برای از بین بردن لکه روی لباس ها

اول به حساب لکه ها برسید.

برخی از لکه ها سرسخت تر از آن هستند که با شستشوی عادی دست از سر لباس ها بردارند. یعنی لباس شسته و تمیز را از ماشین خارج می کنید ولی لکه هایی مثل قهوه، روغن یا خون هنوز روی آنجا خوش نموده. برای آنکه مجبور نشوید دوباره کاری کنید، بهتر است لباسی که لکه سفت و سختی دارد، اول در آب سرد و پودر لباسشویی خیس کنید و بعد از پاک شدن لکه، آن را در ماشین لباسشویی بیاندازید.

به جنس لباس دقت کنید.

شستشوی پارچه های طبیعی (مثل کتان، پشم و پنبه) با آب ولرم یا داغ باعث آب رفتن و چروک شدن بیش ازحد این پارچه ها می گردد. بنابراین شستشوی این لباس ها با آب سرد گزینه بهتری است چون هم عمرشان بیشتر می گردد، هم رنگ و روی لباس و استحکام آن را حفظ می کنید. برای این کار باید از مایع شوینده یا پودرهای قابل انحلال در آب سرد بهره ببرید. برای لباس های ظریف بهتر است از پودرهای لباسشویی فاقد کلر و مواد سفیدکننده بهره ببرید؛ این کار ضمن رفع کردن لکه ها، درخشش پارچه را حفظ می نماید.

پودر زیاد باعث تمیزی بیشتر نمی گردد.

این تصور را که هرچه پودر بیشتری بریزید لباس ها تمیزتر می شوند فراموش کنید. با توجه به میزان چرک بودن لباس ها، روی بسته بندی پودر و مایع لباسشویی نوشته شده که به چه میزان شوینده احتیاج دارید. همواره از میزان ذکرشده بهره ببرید نه بیشتر. پودر بیش ازحد به بافت لباستان آسیب می زند و بعلاوه احتمال باقی ماندن مواد شوینده لابه لای پارچه زیاد است که باعث خشک و سفت شدن پارچه ها و درنهایت کاهش عمر آن ها می گردد.

منبع: اُکالا

به "چند نکته برای از بین بردن لکه روی لباس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته برای از بین بردن لکه روی لباس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید