پیش ثبت نام گران ترین کامپیوتر مک پرو تاریخ با بیش از 700 میلیون تومان آغاز شد؛ بیشتر از تسلا مدل 3 و بی ام و X5

به گزارش وبلاگ افرا، اگر 50 هزار دلار داشته باشید؛ می توانید یک خودروی تسلا مدل 3 یا یکی از مدل های جدید بی ام و را بخرید ولی اگر عاشق اپل باشید؛ احتمالا گران ترین مک پرو تاریخ را بخرید.

پیش ثبت نام گران ترین کامپیوتر مک پرو تاریخ با بیش از 700 میلیون تومان آغاز شد؛ بیشتر از تسلا مدل 3 و بی ام و X5

پیش ثبت نام مک پروی جدید اپل از 10 دسامبر آغاز شده است. کامپیوتری که از قیمت پایه 5999 دلار آغاز شده و قدرتمندترین پیکربندی آن به مرز 52599 دلار می رسد؛ یعنی قیمتی در حدود 742 میلیون تومان. البته، با آپشن های زیادی که برای این کامپیوتر در نظر گرفته شده است.

نباید از قدرت بی نظیر و فوق العاده کامپیوتر اپل برای سازندگان فیلم ها، تدوین گرها و ویرایشگرها، گرافیست ها و انیمیشن سازها گذشت. سفارش پردازنده 2.5 گیگاهرتزی و 28 هسته ای اینتل، حافظه 1.5 ترابایتی، حافظه ذخیره سازی چهار ترابایتی و دو کارت گرافیک 32 گیگابایتی هر کسی را وسوسه می کند.

نگران ماوس و صفحه کلید این کامپیوتر نباشد چون اپل در کمال بخشش و سخاوتمندی به شما یک صفحه کلید، ماوس مجیک 2 و کابل شارژ رایگان می دهد ولی نمایشگر این سیستم را هم باید خودتان بخرید.

هنگامی که اپل مک پروی جدید را بدون نمایشگر معرفی کرد؛ باعث تعجب همگان شد. اپل یک نمایشگر Pro Display XDR مخصوص این کامپیوتر عرضه کرده است که از بافت های نانو در صفحه نمایش سود می برد و پایه ای مخصوص دارد. قیمت این نمایشگر حدود 7 هزار دلار است.

اگر بخواهید تجهیزات جانبی دیگری هم برای این کامپیوتر هیولای خود بخرید یا اینکه مالیات هم بدهید؛ باید هزینه ای از 63 هزار تا 101 هزار دلار بپردازید. اما این همه هزینه برای چیست؟

همه هزینه های برای تو

مدل پایه مک پرو با یک پردازنده 8 هسته ای زئون، 32 گیگابایت رم و کارت گرافیک رادئون پرو 580X به همراه فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی SSD عرضه می شود ولی گفتیم می توانید گام به گام این سیستم را ارتقا دهید تا به پردازنده 28 هسته ای و حافظه 1.5 ترابایتی برسید.

پردازنده زئون مدل W اینتل با 28 هسته و 56 نخ پردازشی با سرعت 2.5 گیگاهرتزی و توربو بوست 4.4 گیگاهرتز قیمتی 7 هزار دلاری دارد.

از دیگر هزینه های اضافی مک پروی 2019 می توان به رم 1.5 ترابایتی اشاره کرد که 25 هزار دلار قیمت دارد. این میزان رم شامل 12 ماژول 128 گیگابایتی با سرعت 2933 مگاهرتزی است.

اگر بخواهید 2 درایو SSD دو ترابایتی به این سیستم اضافه کنید (اپل در آینده ماژول 8 ترابایتی هم می دهد)؛ باید 1400 دلار بپردازید. اما دو کارت گرافیت رادئون پرو وگا 2 Duo که هر کدام به دو GPU و حافظه اختصاصی 32 گیگابایتی مجهزاند؛ قیمتی 10800 دلاری دارد.

چرخ حمل مک پرو به قیمت 400 دلار، سخت افزار اختصاصی شتاب دهنده Afterburner با قابلیت پخش همزمان 3 استریم 8K یا 12 استریم 4K و دیکد 6.3 میلیارد پیکسل به قیمت 2 هزار دلار از دیگر هزینه های گران ترین مک پرو تاریخ اپل است.

تازه اگر چنین سیستمی را خریداری کنید؛ دردسرهای دیگری هم دارید. مثلا، نمی توانید نمایشگر آن را با یک پارچه معمولی پاک کنید و تنها باید با پارچه پولیش خشکی که خود اپل به شما می دهد؛ مک پرو را دستمال بکشید. اگر هم این دستمال را گم کنید؛ در بازار موجود نیست و باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

واضح است فقط افراد خاصی می توانند مک پروی اپل را خریداری کنند. اپل یک لوکس فروش است و فقط افرادی که می توانند کالاهای لوکس بخرند؛ می توانند سراغ این کامپیوتر بروند.

یک گزینه دیگر برای افرادی که دوست دارند یک مک داشته باشند ولی چنین پول هایی ندارند؛ خرید یک مک مینی به قیمت 3 هزار دلار است.

منبع

منبع: یک پزشک

به "پیش ثبت نام گران ترین کامپیوتر مک پرو تاریخ با بیش از 700 میلیون تومان آغاز شد؛ بیشتر از تسلا مدل 3 و بی ام و X5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش ثبت نام گران ترین کامپیوتر مک پرو تاریخ با بیش از 700 میلیون تومان آغاز شد؛ بیشتر از تسلا مدل 3 و بی ام و X5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید