همه چیز راجع به پنل ال ای دی

به گزارش وبلاگ افرا، پنل ال ای دی یکی از محبوبترین چراغ های LED در انواع فضاهای مختلف است فضاهایی از جمله فضاهای اداری، بانکی، بیمارستانی و حتی تجاری، مسکونی، سقف کاذب و غیره. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت پنل ال ای دی در فضاهای مختلف این است که این چراغ های فوق کم مصرف باعث کم شدن هزینه های خرید و نگهداری ادوات نورپردازی و روشنایی در فضاهای مختلفی است که به نور یکدست و یکپارچه احتیاج دارند. در واقع طول عمر و شار نوری بالا، مصرف پایین و نور بدون خیرگی پنل سقفی آن را به یکی از بی دردسرترین و برترین گزینه های روشنایی تبدیل نموده است.

همه چیز راجع به پنل ال ای دی

برای خرید پنل 60*60 اول باید با انواع پنل سقفی آشنا شوید تا بتوانید برترین گزینه را برای روشنایی فضای خود انتخاب کنید. قیمت پنل ال ای دی در بازار روشنایی بسیار متنوع است به همین علت برای انتخاب بهتر ضروری است شناختی از این چراغ پرکاربرد داشته باشید.

میزان روشنایی پنل ال ای دی

پنل 60 وات از جمله چراغ هایی است که نور غیر مستقیم پخش می نماید به این صورت که در مقابل منبع نور این چراغ ها پوششی از جنس پلی کربنات قرار گرفته است و باعث یکدست پخش شدن نور و جلوگیری از خیرگی می گردد. ضخامت این پوشش و یا همان دیفیوزر بسیار با اهمیت است چراکه رابطه مستقیمی با میزان نور پنل ال ای دی دارد؛ اگر ضخامت آن کم باشد باعث ایجاد خیرگی می گردد و هم چنین جلوه بصری پنل ال ای دی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و اگر بیش از میزان ضخیم باشد قطعا میزان نور خروجی را کاهش می دهد و نور به میزان کافی از چراغ ساطع نمی گردد.

میزان روشنایی پنل های ال ای دی علاوه بر ضخامت و جنس دیفیوزر به چینش چیپ های LED در پشت آن نیز وابسته است و به همین علت میزان روشنایی در پنل های LED فرق دارد.

برای مثال میزان روشنایی در پنل LED 60*60 اکووات در دمای رنگ مهتابی، 6028 لومن است. یعنی میتوان روشنایی معمول اتاقی با مساحت 24 متر مربع به میزان 450 لوکس را با نصب 4 عدد پنل 60 وات LED بک لیت اکووات به خوبی تامین کرد. بنابراین با استفاده از این پنل های سقفی پر نور می توان فضا را به صورت ارزان کاملا روشن کرد.

انواع پنل ال ای دی

پنل ال ای دی در میزان ، ابعاد و اشکال مختلفی مانند 30 در 30، 60 در 60 و یا انواع شکل های مربع، مستطیل و دایره ای در بازار روشنایی موجوداند. از نظر توان مصرفی و نور ساطع شده هم پنل های 30 وات،40وات و 60 وات از انواع محبوب این چراغ ها هستند.

پنل ال ای دی از نظر نوع نصب نیز به سه حالت روکار، توکار و آویز تقسیم می گردد که در ادامه هرکدام از آن هارا به طور خلاصه مورد آنالیز قرار می دهیم.

  • پنل LED توکار

پنل ال ای دی توکار یکی از گزینه های اصلی روشنایی و نورپردازی در بین سقف کاذب و یا تایل است و به همین علت این چراغ ها به تایل سقفی نیز معروف اند. ظاهر این چراغ به شکل یک صفحه نورانی، جلوه مدرن، زیبا و منظمی به فضا می دهد. در نصب پنل LED یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب چراغ، ضخامت پشت آن است.

در حالت کلی پنل ها به دو دسته پنل بک لیت و پنل اسلیم تقسیم می شوند. اصلی ترین تفاوت این دو در نحوه قرار گیری چیپ های LED و ضخامت پشت چراغ است؛ البته پنل بک لیت از نظر ساخت از پنل اسلیم جدیدتر بوده و نور با کیفیت تری نیز ساطع می نماید.

  • پنل ال ای دی روکار

در برخی از فضاها که امکان ایجاد تغییر در سقف وجو ندارد و فضایی هم برای نصب پنل به صورت توکار تعبیه نشده است، می توان با استفاده از قاب پنل و قرار دادن پنل توکار داخل قاب، آن را به صورت روکار نصب کرد. با استفاده از پنل سقفی به صورت روکار می توان هم چنان نوری یکنواخت و یکدست داشت و از زیبایی و ظرافت آن نیز کم نمی گردد.

  • پنل ال ای دی آویز

در بسیاری از پنل های ال ای دی از جمله پنل 60 در 60 اکووات این امکان فراهم شده است که بتوانید با اتصال کابل آویز به پشت بدنه چراغ از آن به عنوان یک چراغ آویز بهره ببرید. طبیعی است که در چراغ های آویز با نزدیک شدن منبع نور به زمین، روشنایی سطح مورد تابش بیشتر می گردد به همین علت از این نوع نصب در فضاهایی استفاده می گردد که ارتفاع سقف نسبتا زیاد باشد، علاوه بر این موضوع نصب پنل ال ای دی به صورت آویز می تواند جنبه ای دکوراتیو نیز در فضا ایجاد کند.

هنگام خرید پنل ال ای دی به این نکته توجه کنید که این چراغ معمولا در تعداد بالا و برای روشنایی عمومی کل فضا استفاده می گردد به همین علت بسیار مهم است که چراغ های خریداری شده گارانتی تعویض مناسب و علاوه بر گارانتی خدمات پس از فروش خوبی هم داشته باشند تا در زمان احتیاج بتوان به راحتی چراغ ها را تعویض و یا تعمیر کرد. به عنوان مثال پنل ال ای دی 60 در 60 اکووات با 3سال گارانتی بی قید و شرط ارائه می گردد.

با توجه به نکات بالا می توانید برترین گزینه از موارد موجود در بازار روشنایی را انتخاب کنید، هم چنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مهندسان فنی اکووات در تماس باشید.

منبع: ecowat.com

منبع: اتاق

به "همه چیز راجع به پنل ال ای دی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز راجع به پنل ال ای دی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید