فروش نینتندو سوییچ به 90 میلیون دستگاه رسید؛ گذر از PS3 و Xbox 360

به گزارش وبلاگ افرا، شرکت نینتندو گزارش اقتصادی سه ماهه گذشته منتهی به 30 ژوئن را منتشر نموده و آمار و ارقام فروش کنسول نینتندو سوییچ و بازی های انحصاری این کنسول دستی را اعلام نموده است. بر اساس گزارش منتشر شده، مقدار فروش کنسول نینتندو سوییچ از مرز 89 میلیون عدد گذشته و خود را به صندلی هفتم لیست پرفروش ترین کنسول های بازی تاریخ رسانده است.

فروش نینتندو سوییچ به 90 میلیون دستگاه رسید؛ گذر از PS3 و Xbox 360

مقدار فروش کنسول نینتندو سوییچ بین ماه های آوریل و ژوئن 2021، حدود 4.45 میلیون واحد بوده که 3.31 میلیون واحد، مربوط به نسخه اولیه کنسول و 1.14 میلیون واحد هم مربوط به نسخه لایت است که قیمت پایین تری دارد؛ به هر حال فروش کنسول در سه ماهه گذشته به میزان ای بوده که مقدار فروش کل کنسول سوییچ از زمان عرضه تا به حال را به رقم 90 میلیون نزدیک کند و با شکست مقدار فروش پلی استیشن 3، آن را به صندلی هفتمین کنسول بازی پرفروش تاریخ برساند.

بر اساس گزارش منتشرشده، مقدار فروش کنسول دستی نینتندو نسبت به سال گذشته افت نموده و نتوانسته با سه ماهه مشابه در سال گذشته رقابت کند. نینتندو باور دارد که انتشار بازی Animal Crossing: New Horizons در سال گذشته، تأثیر جدی روی مقدار فروش کنسول داشت و باعث ثبت رکوردهای باورنکردنی شد. عوامل مختلفی دست به دست هم داده تا مقدار فروش کنسول نینتندو سوییچ حدود 21.7 درصد کاهش پیدا کند و موجب نگرانی سهام داران گردد. انتشار گزارش اقتصادی تازه، تأثیر منفی روی ارزش سهام این شرکت گذاشت و شاهد افت 8 درصدی در یک روز بودیم که از ماه فوریه سال 2019 تابه حال، بی سابقه بوده است.

کنسول سوییچ با نزدیک شدن به فروش 90 میلیون واحدی، خیز بلندی برای کسب مقام اول لیست پرفروش ترین کنسول های بازی نینتندو برداشته است. صدر لیست پرفروش ترین کنسول های نینتندو در اختیار کنسول Wii است که با فروش 101 میلیون واحدی، فعلا فاصله زیادی تا سوییچ دارد؛ اما این فاصله ممکن است تا آخر سال میلادی از میان رود و کنسول سوییچ رسما خود را به اسم پرفروش ترین سخت افزار ساخته شده به وسیله نینتندو بشناساند.

بخش آخر گزارش اقتصادی شرکت نینتندو، به پرفروش ترین بازی های تاریخ سوییچ مرتبط است و بر اساس آمار اعلام شده، بازی ماریو کارت 8 دلوکس (Mario Kart 8 Deluxe) پرفروش ترین بازی کنسول سوییچ است و تا به حال، بیش از 37 میلیون نسخه از آن به فروخته شده است. بازی Animal Crossing: New Horizons بافاصله کمی در صندلی دوم قرارگرفته و توانسته بالاتر از عناوین مشهور نینتندو مانند افسانه زلدا قرار بگیرد. سخت است باور کنیم که بازی افسانه زلدا حدود 23 میلیون نسخه فروش داشته و صندلیی پایین تر از عناوین دیگر دارد. در ادامه می توانید نگاهی به 10 بازی انحصاری پرفروش کنسول سوییچ بیندازید.

  1. Mario Kart 8 Deluxe
  2. Animal Crossing: New Horizons
  3. Super Smash Bros. Ultimate
  4. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  5. Pokemon Sword / Pokemon Shield
  6. Super Mario Odyssey
  7. Super Mario Party
  8. Pokemon: Lets Go, Pikachu! / Pokemon: Lets Go, Eevee!
  9. Splatoon 2
  10. Ring Fit Adventure

لازم به ذکر است بازی های تازه کنسول سوییچ مانند ماریو گلف، عملکرد رضایت بخشی نداشته و فروش آن ها پایین تر از حد انتظار بوده است. برای نمونه ماریو گلف تنها 1.34 میلیون واحد فروش داشته و Miitopia هم حدود یک میلیون که با مقدار پیش بینی شده اندکی فاصله دارد. در مجموعه بیش از 632 میلیون بازی از کنسول نینتندو سوییچ به فروش رفته که در نوع خودش، رقمی باورنکردنی است.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش نینتندو سوییچ به 90 میلیون دستگاه رسید؛ گذر از PS3 و Xbox 360" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش نینتندو سوییچ به 90 میلیون دستگاه رسید؛ گذر از PS3 و Xbox 360"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید