مدل نو پلی استیشن 5 طراحی داخلی کاملا متفاوتی دارد

به گزارش وبلاگ افرا، همین چند روز پیش خبری منتشر کردیم که در آن اشاره شده بود مدل نوی از پلی استیشن 5 راهی بازار شده است که سبک تر از کنسول های فعلی است. بر اساس یک ویدئوی کالبدشکافی نو، طراحی قطعات داخلی آخرین مدل از پلی استیشن 5 به طرز شگفت انگیزی فرق دارد.

مدل نو پلی استیشن 5 طراحی داخلی کاملا متفاوتی دارد

یوتیوبری به نام آستین ایوانز (Austin Evans) که به آنالیز سخت افزارهای مختلف می پردازد، مدل تازه پلی استیشن 5 را که با کد CFI-1200 عرضه شده، خریداری کرد. فروش این مدل در خاتمه ماه اوت در استرالیا شروع شد.

سال گذشته آستین ایوانز همین کار را با مدل تازه CFI-1100 انجام داد و پس از اینکه ادعا کرد که هیت سینک کوچک تر آن می تواند آن را به یک کنسول بدتر تبدیل کند، جنجال های زیادی به پا کرد. هرچند اگر به خاطر داشته باشید، این نظریه بعدها به وسیله دیجیتال فاندری رد شد و آن ها به این نتیجه رسیدند که آن مدل بهتر یا بدتر از مدل زمان عرضه نیست.

با این حال، این بار ایوانز معتقد است که CFI-1200 به علت تغییرات متعدد ایجاد شده در اجزای داخلی کنسول، دستگاه بهتری است. ایوانز اشاره می نماید که مدل تازه یک مادربورد کاملاً متفاوت دارد که به طور قابل توجهی کوچک تر از مدل های قبلی است.

هیت سینک مدل تازه حتی از هیت سینک مدل CFI-1100 هم کوچک تر است اما حاوی یک لوله حرارتی است که به سمت دیگر سیستم می رود، در حالی که ایوانز بعلاوه اشاره نمود که محفظه تعبیه شده برای اس اس دی کنسول اکنون یک محافظ بهتر دارد. در مجموع، مادربورد و هیت سینک تازه منجر به کاهش وزن حتی بیشتر از 0.2 کیلوگرم شده است اما قالب پلاستیکی مشکی رنگ کنسول حفاظت بیشتری به آن اضافه نموده و وزن را کمی بالا می برد.

ایوانز بعلاوه ادعا می نماید که مدل تازه مصرف برق بهینه تری دارد و اشاره می نماید که طی آزمایشی که برای هر سه مدل کنسول انجام داده و بازی Astros Playroom را روی آن ها اجرا نموده است، مدل زمان عرضه پلی استیشن 5 حدود 218 وات برق مصرف می نماید، در حالی که مصرف برق مدل CFI-1100 حدود 229 وات است و در نهایت مدل تازه یعنی مدل CFI-1200 در هنگام تجربه این بازی فقط 201 وات برق مصرف می نماید.

با این حال این موشکافی کاملاً مثبت نیست. ایوانز بعلاوه اشاره می نماید که سونی اساساً همه اجزا را جابه جا نموده اند، از جمله باتری CMOS که اکنون کاملاً به وسیله هیت سینک پنهان شده است. او شرح می دهد: پیش از این اگر احتیاج داشتید، می توانستید به راحتی آن را تعویض کنید اما حالا باید قطعات پلی استیشن خود را کاملاً جدا کنید که این قطعاً یک عیب است.

مدل های تازه سری CFI-1200 که در حال حاضر در استرالیا به فروش می رسند، وزن کمتری نسبت به کنسول های زمان عرضه دارند. این تفاوت تا جایی است که وزن نسخه استاندارد این مدل تازه که همراه با دیسک درایو است، برابر با وزن پلی استیشن 5 دیجیتال در زمان عرضه است.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدل نو پلی استیشن 5 طراحی داخلی کاملا متفاوتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل نو پلی استیشن 5 طراحی داخلی کاملا متفاوتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید