رشد 56 درصدی جابه جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی

به گزارش وبلاگ افرا، تهران (پانا) - تعداد مسافران جابه جا شده از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی در مدت چهار ماه اول سال جاری به 9.5 میلیون نفر رسید که حاکی از رشد 56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رشد 56 درصدی جابه جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، گزارش عملکرد چهار ماهه حمل و نقل ریلی که از سوی دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، نشان می دهد تعداد مسافر جابه جا شده از طریق بخش ریلی در چهار ماه ابتدایی سال جاری به 9.5 میلیون نفر رسیده است.

این آمار در مدت مشابه سال گذشته 6.1 میلیون نفر بوده، بنابراین جابجایی ریلی مسافر تا خاتمه تیرماه سال 1401 با 56 درصد افزایش همراه است.

از سوی دیگر بررسی فرایند 10 ساله جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی حاکی از آن است که بیشترین اندازه جابجایی مسافر در 4 ماهه سال 1398 بوده که به اندازه 9.5 میلیون نفر ثبت شده است و مقایسه عملکرد 4 ماهه سال جاری با مدت مشابه سال 1398، تغییر محسوس و قابل ملاحظه ای را نشان نمی دهد.

رشد ترانزیت کالای خارجی و افزایش حمل بار کشورهای دیگر از راستا ایران از جمله سر فصل های برنامه های وزارت راه و شهرسازی است که هدفگذاری 20 میلیون تنی ترانزیت تا خاتمه سال به همین علت از سوی این دستگاه انجام شد.

شایان ذکر است بر اساس آمار اعلام شده از سوی سخنگوی گمرک در مورد اندازه ترانزیت کالاهای خارجی در دولت سیزدهم، از زمان استقرار این دولت در 11 ماه اخیر، 12 میلیون و 875 هزار تن کالای خارجی از راستا ایران عبور کرده که نسبت به مدت مشابه 58 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد 56 درصدی جابه جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 56 درصدی جابه جایی مسافر از طریق ناوگان ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید