راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا در سفر

به گزارش وبلاگ افرا، این روزها ویروس کرونا به جزئی از زندگی ما تبدیل شده و هر کجا که برویم حتی در سفر نیز همراه ما خواهد بود و ما را تنها نخواهد گذاشت.

راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا در سفر

این ویروس در سفر به راحتی می تواند منتقل گردد زیرا از جایی به جایی دیگر می رویم که کاملا از نظر شرایط آب و هوایی، محیط های مختلف و میزان افراد مبتلا به کرونا با شهر یا کشور مبدا فرق دارد، به همین علت یک فرد مبتلا به کرونا با مسافرت رفتن می تواند این ویروس را در سایر نقاط پخش کند و افراد بیشتری درگیر کرونا شوند. امروزه این ویروس به یک اپیدمی دنیای تبدیل شده است و در صورتی که با راهکارای پیشگیری از آن حتی در سفر آشنا باشیم و رعایت کنیم علاوه بر اینکه سلامت خودمان به خطر نمی افتد، میزان شیوع آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

کرونا چیست؟

کرونا در واقع جدیدترین عضو خانواده ویروس های کرونا ویریده یا همان ویروس های پوشش دار است و امروزه یکی از مقاوم ترین ویروس ها شناخته شده است. ویروس کرونا از نظر شکل ظاهری شبیه به یک توپ خاردار است و یک نوع بیماری حاد تنفسی ایجاد می نماید. از انواع بسیارضعیف بیماری کرونا می توان به سارس و مرس اشاره نمود که در سال های 2002 و 2012 شیوع پیدا کردند. ویروس کرونا از جمله ویروس های مشترک بین انسان و حیوان است و از خفاش به انسان منتقل شده است، بنابراین بهتر است تا حد امکان از تماس با حیوانات خانگی بپرهیزید. مبدا اصلی ویروس کرونا کشور چین بوده و مسافرانی که از چین به کشورهای مختلف سفر کردند موجب شدند که این بیماری شیوع گسترده ای پیدا کند.

علائم کرونا در سفر

این ویروس همچون هر بیماری دیگری علائمی دارد و بیشتر افرادی را درگیر می نماید که دارای بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، مسائل تنفسی هستند، بعلاوه افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. از جمله علائم بیماری کرونا که بهتر است در سفر نیز بیشتر به آن ها توجه کنید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تب شدید و احساس خستگی

سردرد

سرفه

درد عضله ها

مسائل تنفسی و تنگی نفس

بر اساس تحقیقات اجرا شده شده در 81 درصد مواقع کرونا دارای علائمی شبیه به سرماخوردگی است با این تفاوت که به سرعت منتقل می گردد و شیوع پیدا می نماید. در بیشتر مواقع افراد به کرونا خفیف دچار می شوند و در این میان تنها 14 درصد به علائم بسیار شدید و غیر قابل تحمل کرونا تبدیل می گردند. تمامی این افراد احتیاج است مدتی قرنطینه شوند تا ارتباطی با سایر افراد نداشته باشد، با این کار علاوه بر اینکه خودشان تحت درمان قرار می گیرند و دوره نقاهت بیماری خود را طی می نمایند، از انتقال آن به سایر افراد نیز جلوگیری می گردد. ویروس کرونا مردان را بیشتر از زنان درگیر خود می نماید و تنها در پنج درصد مواقع این بیماری به اوج خود می رسد و بدن بیمار بسیار ضعیف می گردد که دیگر نمی توان کاری انجام داد و موجب مرگ فرد می گردد.

آیا می توان سفری بدون نگرانی از ویروس کرونا را تجربه کرد؟

با وجود آنکه ویروس کرونا در تمام نقاط دنیا وجود دارد اما در صورتی که سفر ضروری پیش آید و بخواهید با تهیه بلیط هواپیما خود را به مقصد برسانید می توان با رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه های متخصصان سفری بدون کرونا داشت و از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد. از جمله مواردی که در سفر دراین شرایط باید به آن توجه کرد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

استفاده از ماسک در طی سفر بسیار مهم است زیرا در منطقه ها شلوغ و پر رفت وآمد قطعا احتمال ابتلا به ویروس کرونا افزایش می یابد بنابراین بهتر است از ماسک های N95 بهره ببرید. این ماسک قادر است 95 درصد ذرات بسیار ریز را فیلتر کند و مانع از عبور آن ها گردد

علاوه بر این دست ها به علت آنکه در طول روز با جاها و وسایل مختلفی در تماس هستند بسیار آلوده هستند و می توان گفت نقش مهمی در انتقال بیماری دارد. در هنگام سفر دست شما با درب وسیله نقلیه، ورودی سال فرودگاه، بلیط هواپیما شیراز که تهیه نموده اید، چمدان ها و وسایل، کمربند هواپیما و بعلاوه جایگاه ها در تماس است و در صورتی که دست خود را به چشم ها بمالید یا به صورت خود بزنید احتمال ابتدا به ویروس به شدت افزایش پیدا می نماید. زیرا تمامی این وسایل و نقاط مختلف به کرات در طول روز به وسیله افراد مختلف لمس شده اند، بنابراین واجب است که حتما از دستکش بهره ببرید و از مالیدن دست خود به صورت جدا بپرهیزید.

شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ضد عفونی نماینده می تواند خطر ابتلا به کرونا را به میزان 16 درصد کاهش دهد، بنابراین در طول روز به طور مرتب دست های خود را بشوید و اگر در طول سفر امکان شستشوی مرتب دست ها وجود نداشته باشد می توانید از ضدعفونی نماینده های حاوی الکل 60 درصد بهره ببرید اما باید اجازه دهید که محلول ضد عفونی نماینده به طور کامل روی دست خشک گردد، زیرا در غیر این صورت به یکی از مهم ترین محل ها برای تجمع ویروس و رشد میکروب تبدیل می گردد.

توصیه می گردد در طول سفر به عنوان مثال اگر بلیط هواپیما اهواز تهیه نموده اید وقصد دارید به اهواز بروید در هنگام میل نمودن غذا خیلی دقت کنید و به هیچ عنوان غذا را از ظرف اصلی آن خارج ننمایید و ورقه ای کاغذی به همراه داشته باشید تا روی میز خود پهن کنید سپس ظرف غذا و سایر وسایل را قرار دهید تا هیچگونه تماسی با سطح زیرین خود که به وسیله افراد بسیاری لمس شده است نداشته باشید.

در صورتی که سیستم ایمنی بدن قوی باشد خطر ابتلا به کرونا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد بنابراین میوه و سبزیجات مقوی میل کنید، استرس نداشته باشید و در طول شبانه روز 6 الی 8 ساعت را به خواب اختصاص دهید.

نکاتی برای پیشگیری از کرونا در سفر

همان طور که می دانید ویروس کرونا به وسیله لمس سطوح آلوده، ترشحات تنفسی، تماس مستقیم و به وسیله چشم، دهان و بینی منتقل می گردد اما با توجه به نکات زیر در سفر احتمال ابتلا به ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

تهیه بلیط آنلاین

مراجعه به آژانس های مسافرتی برای تهیه بلیط موجب تجمع می گردد و ریسک ابتلا به کرونا را در اثر تماس با سایر افراد افزایش می دهد، بنابراین بهتر است به صورت آنلاین رزرو بلیط را انجام دهید.

استفاده از ماسک و دستکش

حتما به محض خروج از منزل و حضور در اماکن عمومی و پر تردد از ماسک و دستکش بهره ببرید.

رعایت بهداشت به هنگام استفاده از وسیله نقلیه

در هنگام استفاده از تاکسی، قطار، اتوبوس یا هواپیما از دست زدن به جایگاه و دستگیره ها و.. بپرهیزید و محلول ضد عفونی نماینده به همراه داشته باشید تا بتوانید مرتب بهره ببرید.

انتخاب غذای مناسب

سعی کنید تا حد امکان از غذاهای بسته بندی شده و آماده که میزان دخالت دست در آن ها کمتر است بهره ببرید و از مصرف غذا در هر رستورانی بپرهیزید.

منبع: کجارو / mrbilit.com

به "راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای پیشگیری از بیماری کرونا در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید