دموکرات های آمریکا به دنبال ممانعت از اقدام ترامپ در ساخت دیوار مرزی

به گزارش وبلاگ افرا، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم دارند با تصویق قطعنامه ای، فشارها علیه ترامپ به خاطر اعلام وضعیت فوق العاده در مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک را افزایش دهند.

دموکرات های آمریکا به دنبال ممانعت از اقدام ترامپ در ساخت دیوار مرزی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افرا، مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز به قطعنامه ای رأی دهند که مانع از تصمیم ترامپ برای اعلام حالت فوق العاده در مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک می گردد. مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون تحت کنترل دموکرات ها است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه کنگره از تأمین بودجه مورد درخواستش برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک سرباز زد، در مرزهای جنوبی ایالات متحده حالت فوق العاده بیان کرد. هدف از این اقدام باز کردن دست ترامپ برای تأمین بودجه مورد نظرش از منابع (ردیف های بودجه) دیگر به منظور ساخت دیوار مرزی است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا می گویند در این قطعنامه از مفاد مدرج در قانون شرایط اضطراری ملی برای ممانعت از تصمیم ترامپ استفاده خواهد شد.

به نوشته یو اس اِی تودی، این تصمیم دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا باعث می گردد که جمهوری خواستار در وضعیت ناخوشایندی قرار بگیرند، زیرا بسیاری از آن ها از ترامپ خواسته بودند که وضعیت فوق العاده در مرزها اعلام نکند.

در حالت فرضی، اگر مجلسین نمایندگان و سنای آمریکا با این قطعنامه موافقت نموده و رئیس جمهوری نیز آن را امضا کند، این قطعنامه می تواند مانع از اعلام حالت فوق العاده از سوی رئیس جمهوری گردد، اما در عمل شانس تحقق تمامی این شرایط صفر است.

ترامپ بر این باور است که اعلام وضعیت فوق العاده در حیطه اختیارات قانونی وی در چارچوب قانون اساسی است و به صورت صد درصدی وعده داده که اگر مصوبات کنگره بخواهند مانع از تصمیم وی شوند را وتو خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دموکرات های آمریکا به دنبال ممانعت از اقدام ترامپ در ساخت دیوار مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات های آمریکا به دنبال ممانعت از اقدام ترامپ در ساخت دیوار مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید