دفاع تمام قد از موتورسواری زنان

به گزارش وبلاگ افرا، موضوع موتورسواری زنان از زمانی به سر زبان ها افتاد که چندی پیش شعبه ای از دیوان عدالت اداری در رأیی، حکم به الزام پلیس راهور ناجا به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان واجد صلاحیت داد؛ موضوعی که خیلی زود یکی از خبرهای جنجالی فضای مجازی شد.

دفاع تمام قد از موتورسواری زنان

بعد از صدور حکم یک شعبه دیوان عدالت اداری درباره لزوم ارائه گواهینامه موتورسواری به زنان، معاون قوه قضاییه هرچند اذعان نموده موتورسواری بانوان حرام نیست و اشکال شرعی ندارد، آن را ممنوع دانسته و احتمال قوی داده که این رأی در تجدیدنظر رد خواهد شد. حالا این موضوع محل بحث و فحص مسئولان و بعضی مقامات شده است.

دیروز معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری نشست ها و پیگیری مکاتبات جهت ارائه گواهینامه موتورسیکلت برای زنان اطلاع داد و گفت: به این جمع بندی رسیدیم که هیچ مغایرت قانونی در این زمینه وجود ندارد. معصومه ابتکار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ مخالفتی برای ارائه گواهینامه موتورسیکلت به زنان وجود ندارد، اضافه نمود: مغایرت قانونی وجود ندارد و اگر زنان تمایل و احتیاج داشته باشند باید بتوانند گواهینامه موتورسیکلت دریافت نمایند و اگر هم در آیین نامه ای مشکل یا سیاست نانوشته ای داریم امید است که رفع شود.

وی درباره تأثیر موتورسیکلت بر محیط زیست نیز بیان نمود: در دوران فعالیت خود در محیط زیست طرف دار موتورسیکلت برقی بودم و بر این باورم که موتورهای بنزینی، دو زمانه و چهار زمانه آلودگی زیادی ایجاد می نماید به همین دلیل از این موضوع بسیار حمایت می کنم، به نظر موضوع موتور و هم دوچرخه بخشی از آن به موضوع سلامت و بخشی دیگر به حفظ محیط زیست بازمی شود. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه، استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه را سبک زندگی خوب دانست و گفت: هم اکنون کم تحرکی آسیب زاست، پس چه اشکالی وارد است اگر بتوانیم چنین فعالیت هایی را گسترش دهیم؟ ابتکار در سرانجام گفت: در این زمینه پیگیری هایی انجام دادیم؛ به طور خاص در زمینه ارائه گواهینامه موتورسیکلت برای زنان نشست ها و مذاکراتی را برگزار کردیم و پیگیری های مکاتباتی را نیز در این راستا انجام دادیم و به این جمع بندی رسیدیم که هیچ مغایرت قانونی در این زمینه وجود ندارد.

معاون ساماندهی امور جوانان نیز موضع خود را نسبت به موتورسواری زنان بیان کرد. محمدمهدی تندگویان در واکنش به موتورسواری زنان گفت: از اول اسلام، زنان مرکب سوار بودند و امروز تنها مرکبشان تغییر نموده است. از نظر ما، جوانان تنها راه چاره ایجاد وحدت هستند و باید بستر شور و نشاط آنها فراهم شود. وی اضافه نمود: انجام موسیقی، تئاتر یا شرکت در استادیوم ها از تفریحات سالم جوانان است و می شود از این طریق نشاط را در میان جوانان ترویج کرد.

تندگویان درباره حضور زنان و دختران جوان در استادیوم ها، اضافه نمود: نباید در ایران آزادی های مشروع جوانان را منع کنیم. حضور بانوان در استادیوم ها مشروع است و چرا باید مانع آن شویم؟ این مدل تفریحات کم هزینه ترین فرایند ایجاد تنوع و نشاط هستند و در کشور ما به صورت رایگان است، پس چرا باید مانع شویم؟ وی اضافه نمود: اگر مشروع است چرا از مردم سلب می کنیم و اگر نامشروع است، چرا یک عالمی به صورت شفاف نمی آید و راجع به این موضوع شرح نمی دهد؟ احکام الهی و حدود آن تعیین است. تندگویان گفت: بهتر است مستندات مان را به صورت مشروع و شفاف برای مردم بازگو کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "دفاع تمام قد از موتورسواری زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع تمام قد از موتورسواری زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید