داوود اوغلو و باباجان٬ حزب تاسیس می نمایند

به گزارش وبلاگ افرا، داوود اوغلو و باباجان از مهم ترین چهره های سابق حزب عدالت و توسعه٬ حزب جدیدی تاسیس می نمایند که یکی از معاونین سابق اردوغان و چند تن از سیاست مداران حزب جمهوری خلق و حزب خوب نیز به آن خواهند پیوست.

داوود اوغلو و باباجان٬ حزب تاسیس می نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افرا به نقل از روزنامه جمهوریت٬ احمد داوود اوغلو و علی باباجان از مهم ترین چهره های سابق حزب عدالت و توسعه که در چند سال اخیر از اردوغان جدا شده و از فضای سیاسی ترکیه دور شده اند٬ به دنبال آن هستند که در یک ماه آتی٬ حزب جدید خود را تاسیس نموده و اساسنامه و اهداف خود را با افکار عمومی ترکیه در میان بگذارند.

یکی از معاونین سابق اردوغان که نخواسته نامش افشا شود٬ به جان بورسالی از تحلیل گران روزنامه جمهوریت گفته است: مردم در استانبول و آنکارا به اردوغان پیغام روشنی دادند و به او اعلام کردند که تو نمی توانی به تنهایی کشور را اداره کنی.

این مقام سابق افزوده است که احمد داوود اوغلو حزب جدیدی تاسیس می نماید که خود او رهبر آن خواهد بود و پست معاونت را نیز به علی باباجان می سپارد و چند تن از سیاست مداران حزب جمهوری خلق و حزب خوب نیز به آن خواهند پیوست.

احمد داوود اوغلو که با انتشار تحلیل های سیاسی در روزنامه ینی شفق توجه اردوغان را به سوی خود جلب نموده بود٬ به دعوت او به حزب عدالت و توسعه پیوست.

او در پست های مشاور نخست وزیر٬ نماینده قونیه در پارلمان٬ وزیر امور خارجه٬ نخست وزیر و رهبر حزب عدالت و توسعه ایفای نقش کرد، اما بعدها در خصوص نظام سیاسی ترکیه با اردوغان اختلاف نظر پیدا نموده و از او جدا شد.

علی باباجان نیز از نخبه های مالی ترکیه و از موسسین حزب عدالت و توسعه بود که در پست هایی همچون نمایندگی مردم آنکارا در پارلمان٬ وزارت امور خارجه٬ وزارت اقتصاد و معاونت نخست وزیری ایفای نقش نموده بود.

تحلیل گران سیاسی ترکیه بر این باورند که علی باباجان در سال 2023 میلادی و در انتخابات ریاست جمهوری٬ می تواند در برابر داماد ارشد اردوغان برات آلبایراک٬ رقیب توانمندی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "داوود اوغلو و باباجان٬ حزب تاسیس می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوود اوغلو و باباجان٬ حزب تاسیس می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید