جاسوسی از کاربران آیفون در کمین است

به گزارش وبلاگ افرا، گروهی از پژوهشگران امنیتی هشدار داده اند که یک برنامه برنامه قدرتمند جاسوسی در کمین کاربران ios است اما نکته مهم این است که برنامه مذکور از گوشی های اندرویدی به آیفون سرایت کرده است.

جاسوسی از کاربران آیفون در کمین است

به نظر می رسدیک برنامه نظارت قوی که برای دستگاه های اندرویدی طراحی شده است، اکنون می توانند قربانیان را با گوشی های آیفون هدف قرار دهند.

این برنامه جاسوسی که توسط محققان شرکت امنیتی Lookout یافت شده است، پس از آلوده کردن قربانیان آنان راا مورد سوء استفاده قرار داده است.یک برنامه حامل این نرم افزار مخرب پس از یکبار نصب می تواند به طور کامل همه مخاطبین قربانی، فایل های صوتی، عکس ها، فیلم ها و سایر اطلاعات دستگاه ، از جمله اطلاعات موقعیت مکانی فعلی آنها را استخراج کند. محققان دریافتند که با کمک این ابزار می توان از راه دور به مکالمه های مردم گوش داد. محققان اظهار داشتند که این برنامه مخرب از سایت های جعلی در ایتالیا و ترکمنستان، ارائه شده است.

پیش از این محققان این برنامه را در میان برنامه های اندروید مشاهده کرده بودند و باز هم این برنامه را مرتبط با شرکت Connexxa که نوعی برنامه نظارتی بود یافته بودند. نسخه اندرویدی این برنامه که Exodus نامگذاری شده است، تا کنون صدها قربانی را به دام انداخته است. این افراد یا به شکل مستقیم برنامه را نصب کرده اند یا به شکل غیرمستقیم این برنامه را وارد فایل های خود کرده اند.

هر دو برنامه جاسوسی اندروید و ios از زیرساخت یکسان استفاده می کنند، در حالی که برنامه iOS با استفاده از تکنیک های متعددی سعی می کند تحلیل ترافیک شبکه را سخت کند. تفاوت دیگر بین این دو برنامه این است که اگر چه نسخه اندروید به طور مستقیم از فروشگاه گوگل قابل دانلود بود، اما نسخه iOS به طور گسترده ای پخش نشد.، انتخاب

منبع: ایران آنلاین

به "جاسوسی از کاربران آیفون در کمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی از کاربران آیفون در کمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید