تیم فوتبال امید برای المپیکی شدن سه مانع دارد، فدراسیون ورود کند

به گزارش وبلاگ افرا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه دومین گردهمایی اعضای کمیسیون های کمیته ملی المپیک که امروز در محل آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید، گفت: کمیسیون ها به منزله اتاق های فکر برای ورزش ایران هستند. 170 نفر از اعضای دانشگاهی، پیشکسوتان، مدیران و نخبگان در قالب 17 کمیسیون کنار ما هستند تا با مطرح کردن بحث های اساسی در حوزه ورزش یاری حال کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای عبور از چالش ها باشند.

تیم فوتبال امید برای المپیکی شدن سه مانع دارد، فدراسیون ورود کند

وی به بعضی نتایج به دست آمده از فعالیت کمیسیون ها و مصوبات آنها اشاره نمود و اضافه نمود: اینکه تمام فدراسیون باید مشاوره روانشناسی داشته باشند نتیجه یکی از مصوبات کمیسیون روانشناسی ما است. در همین زمینه در حال برگزاری یک دوره ویژه برای این مشاوران هستیم که هزینه آن را هم فعلا خودمان برگزار می کنیم. در واقع در کنار هر تیم و ورزشکاری برای حضور در رویدادهای آسیایی و جهانی باید یک روانشناس حضور داشته باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: همچنین چگونگی کسب کرسی بین المللی یکی از اهداف ما از پیگیری فعالیت ها در کمیسیون روابط بین الملل است که به شدت پیگیر آن هستیم.

صالحی امیری همچنین در رابطه با فرایند کسب سهمیه برای المپیک توکیو اعلام کرد: در سه سطح فعالیت می کنیم. سطح اول آمادگی فدراسیون ها است. تقریبا ورزشکاران و تیم های تمام فدراسیون ها در اردو هستند. وظیفه ما و وزارت ورزش هم حمایتی است که به آن توجه داریم. سطح دوم فعالیتمان در رابطه با تشکیل ستاد عملیاتی به ریاست سرپرست کاروان است. این ستاد هر روز با فدراسیون ها نشست دارند. سطح سوم ستاد عالی است که به صورت هفتگی و با مدیریت وزیر ورزش تمام کارها در آن پیگیری می گردد.

وی تاکید نمود: تا به امروز 29 سهمیه المپیک به دست آورده ایم. منتظر سهمیه های جدید هم هستیم. پیش بینی می کنیم تعداد سهمیه ها ما از دوره های قبلی بازی های المپیک بیشتر خواهد شد. اما آنچه اهمیت دارد این است که با توجه با شناخت دقیق از رقبا و ایجاد زمینه لازم برای آماده تر شدن ورزشکاران مان، شرایط کاروان را به سمت بهبودی بیشتر سوق دهیم. از شما رسانه ها هم می خواهم که مطالبات مردم را افزایش ندهید.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین به شرایط خاص بعضی رشته ها برای حضور در المپیک اشاره نمود و گفت: باید با واقعیت ها روبرو شد. همه شرایط خاص وزنه برداری و ورزشکاری مانند سهراب مرادی را می دانیم. در بعضی رشته ها با کاهش سهمیه روبرو شده ایم. در چنین شرایطی باید خود را با واقعیت ها انطباق بدهیم اما نباید در مطالبات بدمیم.

صالحی امیری همچنین در رابطه با تیم فوتبال امید و شرایط این تیم توضیحاتی داد. وی در این بخش از صحبت های خود یادآور شد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت حداکثری را از تیم فوتبال امید داشته است اما چند مانع وجود دارد که باید رفع شوند. اولین مانع رقبای جدی هستند. ازبکستان، چین و کره جنوبی که هر یک از قدرت های فوتبال به حساب می آیند تیم هایی هستند که تیم امید ایران در جهت کسب سهمیه و مرحله اول مسابقات انتخابی با آنها روبرو خواهد شد. عبور از این مرحله بسیار سخت است.

به گفته وی مانع دوم که پیش روی تیم فوتبال امید قرار گرفته است در رابطه با باشگاه ها است. صالحی امیری در این زمینه اعلام کرد: باگشاه ها بنا به دلایلی برای در اختیار گذاشتن بازیکنان شان مشکل دارند. این وظیفه فدراسیون است که این مسئله را حل و فصل کند. در صورتی که بازیکنان به اردو ملحق نشوند، تیم با مشکل روبرو خواهد شد. تا الان مشکل حل نشده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به سومین مانع برای تیم فوتبال امید گفت: مانع سوم هم اینکه تیم نیازمند اردوی کامل و جدی است. تا حالا اردویی با حضور کامل اعضا برگزار نشده است و همین می تواند مشکل ساز باشد.

وی همچنین به ملاقات روز گذشته از تمرینات تیم امید اشاره و توضیح داد: از نزدیک در جریان شرایط تیم فوتبال امید و درخواست و نیازهای اعضای آن قرار گرفتیم. من، وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال امیدواریم که تیم بتواند از این موانع عبور نموده و صاحب سهمیه گردد.

به گزارش وبلاگ افرا، سیدرضا صالحی امیری همچنین درمورد بودجه پیشنهادی دولت برای سال 99 کمیته ملی المپیک گفت: رقم اعلام شده در حد پیشنهاد است. این موضوع باید در مجلس باید آنالیز گردد و در نهایت آنچه از صحن خارج شده و به تصویب شورای نگهبان می رسد، بودجه مصوب کمیته ملی المپیک به حساب می آید. هر دوره ای که المپیک داریم دولت یاری ویژه ای می نماید. در این دوره یاری ویژه دیده شده اما باید جهت تصویب را طی کنیم. هر میزان که دولت یاری کند به همان اندازه به فدراسیون ها یاری خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در رابطه با محمد بنا و صحبت های اخیر او گفت: بنا قهرمان ملی است. سوالات پیرامون او را از خودش بپرسید. فقط اینکه من اخیرا با علیرضا دبیر، محمد بنا و غلامرصا محمدی جلسه ای داشتم. در خصوص برنامه های کشتی، فرایند آماده سازی ملی پوشان و برنامه هایی که باید در تهران و کیش اجرا گردد به جمع بندی رسیدیم. در فدراسیون کشتی شخص دبیر با تمام توان و ظرفیت در کنار مربیانی با انگیزه حداکثری در حال آمده سازی هستند. کشتی از امیدهای ورزش ایران در المپیک است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تیم فوتبال امید برای المپیکی شدن سه مانع دارد، فدراسیون ورود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم فوتبال امید برای المپیکی شدن سه مانع دارد، فدراسیون ورود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید