کوشش دموکرات ها برای تنظیم پیش نویس استیضاح ترامپ

به گزارش وبلاگ افرا، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه نشستی را برای تنظیم متن اتهامات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ برگزار کردند.

کوشش دموکرات ها برای تنظیم پیش نویس استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ افرا به نقل از رویترز، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته نشستی را برگزار کردند تا برای هفته نهایی تحقیقات در مورد استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آماده شوند.

نمایندگان دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پس از نشست چند ساعته پشت درهای بسته اعلام کردند که هنوز در فرایند رسمی تنظیم پیش نویس اتهامات علیه ترامپ قرار دارند. پیش بینی می گردد مفاد لایحه مربوط به استیضاح ترامپ تا اوایل روز پنجشنبه به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه گردد.

جیمی راسکین نماینده دموکرات در این باره گفت: کمیته قضایی در حال آنالیز اطلاعات دریافت شده از کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان است.

شنبه صبح نمایندگان یک گزارش 55 صفحه ای را منتشر کردند که در آن به زمینه های قانونی استیضاح ترامپ اشاره شده است.

جرولد نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: استیضاح تنها راه برای جوابگو کردن ترامپ است. ترامپ از قدرتش سوء استفاده نموده و به امنیت ملی ما خیانت نموده و انتخابات را آلوده نموده است. تنها راهکار قانون اساسی برای درمان این بدرفتاری استیضاح است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این با انتشار گزارش 300 صفحه ای دونالد ترامپ را متهم کردند که با دخالت خارجی قصد پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را داشته، به امنیت ملی ضربه زده و کوشش و کارزار بی سابقه ای را برای جلوگیری از اقدامات قانونی کنگره انجام داده است.

این اتهامات دموکرات ها می تواند پایه و اساس هرگونه طرح استیضاح رسمی ترامپ باشد. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم نموده و اضافه نمود: ترامپ از یاری ارتش آمریکا استفاده نموده است تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقاتی که در نهایت از نظر سیاسی به نفع وی تمام می گردد، تحت فشار قرار دهد.

دموکرات ها همچنین ترامپ را متهم نموده اند که در راستا تحقیقات مجلس نمایندگان کارشکنی نموده و حاضر به ارائه اسناد و مدارک لازم نشده و جلوی مشاوران و دستیاران ارشد کاخ سفید را برای حضور در نشست های استماع و شهادت گرفته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم نموده است که یاری نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش نموده است.

زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، پسرش در هیئت مدیره شرکت بوریسمای اوکراین که در زمینه انرژی فعالیت می نماید، عضویت داشته است.

ترامپ و متحدان جمهوریخواه وی اتهامات مطرح شده را رد نموده اند. اگر مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت رای به استیضاح ترامپ بدهد، مجلس سنا که در اختیار جمهوریخواهان است احتمالا محاکمه ای را شروع خواهد نمود که در نهایت می تواند منجر به برکناری ترامپ از قدرت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوشش دموکرات ها برای تنظیم پیش نویس استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دموکرات ها برای تنظیم پیش نویس استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید