تصدی گری دولتی عرصه را برای فعالیت تعاونی ها تنگ نموده است

به گزارش وبلاگ افرا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در جشنواره تعاونی های برتر استان ایلام اظهار کرد: متاسفانه رویه ای که مبنی بر اقتصاد دولتی شکل گرفته بود باعث شد بخش خصوصی و بویژه تعاونی چندان رشد نکرده و همپای دولت نتواند در عرصه های بزرگ و بویژه صنایع مهم ورود پیدا کند.

تصدی گری دولتی عرصه را برای فعالیت تعاونی ها تنگ نموده است

وی اضافه نمود: قانون به صراحت اعلام نموده که باید 25 درصد فعالیت های اقتصادی به شکل تعاونی باشد و در کشورهای پیشرفته نیز این موضوع بخوبی جواب داده است ولی در کشورمان این موضوع تنها در حد حرف باقی مانده و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

استاندار ایلام گفت: بدون شکل با شکل گیری تعاونی های کوچک با کمترین سرمایه و هزینه می توان بیشترین بهره برداری اقتصادی را برد و افراد زیادی را شاغل کرد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: برای رونق اقتصاد کشور باید اقتصاد را به بخش خصوصی، تعاونی ها و مردم واگذار کرد و دولت تنها نقش نظارت و حاکمیتی داشته باشد.

استاندار ایلام تاکید نمود: باید 33 درصد اعتبارات دولتی جذب بخش تعاونی ها گردد.

سلیمانی دشتکی یاداور شد: جمع کردن سرمایه های خرد در شرایط بحرانی و عادی یکی از تصمیمات مهم در سطح جهان بوده که باید در شرایط کنونی اعتماد مجددبه مردم قوی باشد چرا که اثر جنگ اقتصادی از جنگ نظامی قوی تر است.

استان ایلام دارای سه هزار و 285 تعاونی است که از این میزان یک هزار و 905 تعاونی فعال است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تصدی گری دولتی عرصه را برای فعالیت تعاونی ها تنگ نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصدی گری دولتی عرصه را برای فعالیت تعاونی ها تنگ نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید