متقاضیان وام مسکن بخوانند

به گزارش وبلاگ افرا، تهران (پانا) - بانک مسکن در حال حاضر وام بدون ضامن را تا سقف 80 میلیون تومان پرداخت می نماید و بنا به گزارش میدانی این نوع وام ها بنا به شرایطی در حال حاضر و پیش از عید نوروز پرداخت می گردد.

متقاضیان وام مسکن بخوانند

به گزارش اقتصاد آنلاین، چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در خبری گفت که بانک ها باید برای پرداخت تسهیلات خرد زیر 100 میلیون تومان دست از سختگیری بردارند و این نوع وام ها را بدون ضامن و با اتکا به رتبه اعتباری افراد در بانک ها پرداخت نمایند.

گزارش میدانی از شعب بانک مسکن حاکی از آن است که این بانک ها در حال حاضر وام بدون ضامن خود را تا سقف 80 میلیون تومان پرداخت می نمایند.

آنها شرح می دهند که تنها گزینه های وام زیر 100 میلیون تومان این بانک مربوط به وام جعاله یا تعمیرات مسکن است که تا سقف 80 میلیون تومان پرداخت می گردد و وام ضروری تحت عنوان وام مرابحه است که سقف آن 50 میلیون تومان است و فقط به کسانی پرداخت می گردد که قبلا این نوع وام را نگرفته اند و از یکی از بانک های کشور حقوق دریافت می نمایند.

وام مرابحه چیست؟

وام ضروری یا فوری که برای اموری مانند پیش پرداخت رهن منزل و یا قسط مشارکت در ساخت خانه یا خرید وسایل مورد احتیاج منزل، تعویض ماشین، مخارج بیمارستان، هزینه های ازدواج و ... پرداخت می گردد.

در همین زمینه بسیاری از بانک های بزرگ دولتی و خصوصی در یکی دوسال گذشته طرح تسهیلاتی را ارایه می دهند به نام کارت اعتباری مرابحه خرید کالا که مبلغ این وام معمولا از 10 میلیون تا سقف 50 میلیون تومان است. در بانک مسکن وام مرابحه برای اموری مانند تعمیر یا یاری هزینه خرید مسکن یا رهن مسکن پرداخت می گردد.

اینکه سقف وام چطور مشخص می گردد بستگی به سطح درآمدی افراد دارد.

فرمول محاسبه توان بازپرداخت اقساط بر اساس فیش حقوقی به این ترتیب است که چهل درصد مبلغ خالص دریافتی فیش حقوقی شما ملاک عمل قرار می گیرد.

مثال: مبلغ هر قسط از وام فوری کارت اعتباری مرابحه ماهیانه حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان است . در این صورت اگر در فیش حقوقی شما خالص دریافتی بالای 5 میلیون تومان باشد شما می توانید درخواست دریافت وام 50 میلیون تومانی را بدهید و اگر دریافتی شما کمتر باشد بانک با سقف پایین تری از وام برای شما موافقت می نماید.

البته یادتان باشد که منظور از وام فوری این نیست که وام در همان بدو ورود شما به شعبه بانکی به شما پرداخت می گردد. بلکه منظور این است که احتیاجی به سپرده گذاری قبلی نیست.

وام جعاله مسکن چیست؟

وام تعمیرات مسکن را وام جعاله می گویند و در حال حاضر بانک مسکن تا سقف 80 میلیون تومان آن را پرداخت می نماید. البته زوجین می توانند مبلغ بیشتری وام بگیرند که در این صورت مشمول وام های زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن نمی گردد.

شعب بانک مسکن شرح می دهند برای پرداخت وام 80 میلیون تومانی جعاله احتیاجی به ضامن نیست اما افراد باید سند خانه را به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار دهند و از نظر اعتباری سنجش شوند تا در صورت نداشتن سابقه بدحسابی و توانایی پرداخت اقساط بانکی با تضمین حقوق خود بتوانند وام را دریافت نمایند.

شعب بانک مسکن شرح می دهند که بانک ها توان اعتباری پرداخت وام به تعداد زیادی از مشتریان را ندارند و اولویت با کسانی است که رتبه اعتباری بالاتری نزد بانک ها دارند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "متقاضیان وام مسکن بخوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان وام مسکن بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید