تشدید تحریم های آمریکا علیه هواوی؛ افزایش محدودیت برای تامین تراشه

به گزارش وبلاگ افرا، به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا قانون جدیدی را می خواهد اجرا کند که هدف مستقیم آن تراشه های هواوی هستند. طبق این قانون، تراشه های هواوی که به صورت مستقیم با فناوری های آمریکایی ارتباط دارند، مشمول محدودیت های جدیدی خواهند شد.

تشدید تحریم های آمریکا علیه هواوی؛ افزایش محدودیت برای تامین تراشه

سال گذشته، شرکت هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا نهاده شد و به همین خاطر شرکت های آمریکایی از همکاری با هواوی منع شدند. این ممنوعیت چند روز قبل تا سال 2021 تمدید شد. اما شب گذشته، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرد که هواوی با خرید محصولات از شرکت های خارجی که از فناوری آمریکایی استفاده می نمایند، توانسته این تحریم ها را به نوعی دور بزند و حالا دولت آمریکا می خواهد تحریم های علیه این شرکت را دوچندان کند.

با اجرایی شدن این قانون، این شرکت های خارجی برای ارائه تراشه های مختلف به هواوی باید از دولت آمریکا مجوز بگیرند؛ علاوه بر تراشه هایی که از فناوری آمریکایی استفاده می نمایند، شرکت هایی که از تجهیزات آمریکایی هم استفاده می نمایند مشمول این قانون جدید خواهند بود. این قانون جدید نه تنها هواوی را تحت فشار زیادی قرار می دهد، بلکه تاثیر زیادی بر شرکت تایوانی TSMC خواهد داشت که بخش قابل توجهی از تراشه های هواوی را فراوری می نماید. این تراشه ها علاوه بر تعبیه در گوشی های هواوی و آنر، در تجهیزات مخابراتی کمپانی هواوی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیران این شرکت تایوانی در حال حاضر مشغول صحبت با تیم وکلای خود هستند تا ببینند این قانون جدید دولت آمریکا چه معنایی برای آن ها دارد. در همین رابطه، باید به خبر سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری TSMC در ایالت آریزونا آمریکا اشاره کنیم که قرار است در این منطقه مجموعه کارخانه های بزرگی برای ساخت تراشه های 5 نانومتری آماده گردد.

چین هم در واکنش به این تصمیم، تهدید به اقدامات تلافی جویانه نموده است و از جمله آن ها می توان به اعمال محدودیت برای شرکت هایی مانند اپل، سیسکو و کوالکام اشاره کنیم که تا حد زیادی به کارخانه های چینی وابسته هستند. ضمناً ممکن است چین در واکنش به این تصمیم دولت آمریکا، خرید هواپیماهای بویینگ را به حالت تعلیق در بیاورد.

در نهایت باید به اظهارنظر جدید دونالد ترامپ اشاره کنیم که ظاهرا میخواهد تعرفه های مربوط به شرکت هایی که محصولات خود را در کشورهای خارجی فراوری می نمایند، افزایش دهد. این یعنی شرکت هایی مانند اپل احتمالا از دو طرف تحت فشار زیادی قرار می گیرند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تشدید تحریم های آمریکا علیه هواوی؛ افزایش محدودیت برای تامین تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تحریم های آمریکا علیه هواوی؛ افزایش محدودیت برای تامین تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید