شیائومی فراوری گوشی پرفروش ردمی نوت 10 را متوقف می نماید

به گزارش وبلاگ افرا، این طور که به نظر می رسد، به علت مشکل کمبود تراشه که این روزها بدتر از هر مشکل دیگری به شرکت های فراوریکننده گوشی های هوشمند ضرر وارد نموده است، فعلا فراوری گوشی های سری شیائومی ردمی نوت 10 توقف خواهد خورد.

شیائومی فراوری گوشی پرفروش ردمی نوت 10 را متوقف می نماید

شیائومی در حال حاضر عظیم ترین شرکت فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود و این صندلی را هم با کنار زدن سامسونگ به دست آورده است. البته این رجحان فقط برای یک دوره کوتاه است همچنان سامسونگ به صورت کلی به اسم عظیم ترین فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا شناخته می گردد. با این حال این پیشرفت شیائومی طی چند سال اخیر فوق العاده بود و اکنون شاهد این هستیم که تمام سیاست های درستی که شرکت چینی طی این مدت اتخاذ کرد، به برترین شکل ممکن برای آن ثمربخش بوده اند.

درست مانند هواوی که وقتی از سامسونگ پیش افتاد و به رتبه نخست از لحاظ فروش گوشی هوشمند رسید ولی هم زمان با آن، تحریم های سخت دولت آمریکا گریبان گیر این شرکت شد و آن را به رتبه های پایین تر فرستاد، در دوره ای که شاهد رسیدن شیائومی به رتبه نخست هستیم هم مشکل کمبود تراشه شرکت ها را گرفتار نموده است تا بدین ترتیب اندکی از سرعت رشد این شرکت پیروز کاسته گردد. البته که مشکل کمبود تراشه برخلاف تحریم، دنیای است و همه را درگیر می نماید، منتها شیائومی به اسم یک شرکت در حال رشد ضرر زیادی را متحمل خواهد شد.

نمونه ای از این ضرر را روز گذشته شاهد بودیم. در خبری که دیروز منتشر شده بود، متوجه شدیم که شعبه اندونزی شیائومی اظهار داشت تمام موجودی ردمی نوت 10 به انتها رسیده است و کاربران و علاقه مندان به محصولات شیائومی باید مدل های دیگر از این سری را خریداری نمایند. این طور که به نظر می رسد، اتمام موجودی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در واقع به خاطر توقف فراوری آن است که این اتفاق هم در نتیجه کمبود تراشه رخ داد. حتی شبکه CNBC International اندونزی اتمام موجودی و توقف فراوری ردمی نوت 10 را به کمبود تراشه مرتبط دانست و اظهار داشت این مشکل به زودی دامن گیر سایر بازارها هم خواهد شد.

شیائومی ردمی نوت 10 مدل استاندارد از گوشی های این سری به شمار میرود که سال جاری و با قیمت بسیار مناسبی راهی بازار شدند. مثل همواره ردمی در فراوری و فروش یک گوشی از سری نوت خود فوق العاده عمل کرد منتها کمبود تراشه باعث متوقف فراوری این مدل شد. حال اینکه آیا فراوری دیگر گوشی های سری ردمی نوت 10 هم توقف خواهد خورد یا خیر موضوعی است که باید منتظر ماند و دید.

ردمی نوت 10 به اسم مدل استاندارد از گوشی های این سری از پردازنده اسنپدراگون 678 به اسم قلب تپنده خود بهره می برد که با 4/64، 4/128 و 6/128 گیگابایت حافظه داخلی و حافظه رم همراهی می گردد. روی پنل پشتی این گوشی شاهد چهار دوربین هستیم که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق می شوند.

به اسم منبع تغذیه این مجموعه، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی ایفای نقش می نماید که کاربر در صورت احتیاج می تواند آن را با شارژر سریع 33 واتی که درون جعبه هم موجود است شارژ کند. ردمی حتی نمایشگر این گوشی را هم به پنل OLED مجهز کرد تا بدین ترتیب شاهد یکی از ارزشمندترین گوشی های مالی دنیا باشیم. بنابراین تعجبی نداشت که تمام موجودی این محصول در کشور اندونزی به انتها برسد. حالا هم که به نظر می رسد این مشکل مثل یک پاندمی قرار است به بازارهای دیگر هم سرایت کند.

نکته جالب اینجاست که کانال رسمی شیائومی اندونزی در شبکه های اجتماعی در حال ترغیب مردم به خرید گوشی های دیگر از این سری نظیر ردمی نوت 10 پرو، ردمی نوت 10S و ردمی نوت 10 5G هستند اما نمی توان تضمین داد موجودی این گوشی ها هم به اتمام نمی رسد چون قیمتی که ردمی برای آن ها در نظر گرفته است هم بسیار مناسب است.

مشکل همان طور که اشاره شد از کمبود تراشه نشأت می گیرد. پیش تر فقط در فراوری تراشه های پرچم دار مشکل وجود داشت اما به نظر می رسد شرکت های فراورینماینده تراشه در فراوری مدل های مالی هم با مشکل روبرو شده اند. حال به نظر می رسد این شرکت ها که در صدر آن ها TSMC واقع شده است نه تنها به خاطر مسائل طبیعی نظیر خشک سالی و کمبود آب، بلکه به خاطر شیوع مجدد ویروس کرونا و اعمال محدودیت های شدید، در پاسخگویی به احتیاج شرکت ها برای تأمین تراشه لازم بازمانده اند.

البته این تمام ماجرا نیست! شیوع مجدد ویروس کرونا متأسفانه این بار شدت بیشتری دارد و نوع بیماری هم بسیار خطرناک تر شده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها با حداقل کارمند ممکن به کار مشغول هستند تا مبادا ویروس همه آن ها را زمین گیر کند. حتی بعضی از شرکت های مونتاژ در ویتنام به طور کلی تعطیل شده اند چرا که نفرات کافی برای راه اندازی مجدد خط فراوری وجود ندارد.

این یعنی حتی در صورت برطرف مشکل خشک سالی و برطرف این مانع در فراوری تراشه، مادامی که سایه نحس کرونا وجود دارد، فراوری هر محصولی اعم از گوشی هوشمند چه مالی و چه پرچم دار با مشکل جدی روبرو خواهد بود و باید دید طی ماه ها یا حتی سال های آینده چه پیش خواهد آمد. فعلا که پیش بینی می گردد فقط مشکل کمبود تراشه تا سال 2022 هم ادامه دار خواهد بود که با این شرایط، قطعا شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند و سایر شرکت هایی که در فراوری محصولات خود به تراشه احتیاج دارند با مشکل جدی روبرو خواهند شد. اینکه ویروس کرونا تا چه مدت قرار است کشورها را زمین گیر کند هم اصلا معین نیست چون با وجود این بیماری، به طور کلی خط فراوری تمام محصولات با مشکل روبرو خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی فراوری گوشی پرفروش ردمی نوت 10 را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی فراوری گوشی پرفروش ردمی نوت 10 را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید