تاریخ رونمایی و مشخصات فنی گلکسی M53 اعلام شد

به گزارش وبلاگ افرا، اینطور که به نظر می رسد، جدیدترین میان رده سامسونگ قرار است از سری M و با نام گلکسی M53، سه روز دیگر رسما رونمایی گردد. به همین دلیل به تازگی شاهد انتشار تصاویر و مشخصات فنی این محصول بودیم.

تاریخ رونمایی و مشخصات فنی گلکسی M53 اعلام شد

گوشی های سری گلکسی M در کنار سری F و A، میان رده های سامسونگ را تشکیل می دهند. البته تمرکز اصلی سامسونگ فعلا روی سری گلکسی A معطوف شده اما در سری M هم گوشی های بسیار خوبی وجود دارند که سامسونگ آن ها را برای یک سری از بازارهای خاص عرضه می نماید. در حال حاضر گوشی های زیادی از سری گلکسی M با قیمت و معینات فنی مختلف وجود دارند اما به نظر می رسد شرکت کره ای می خواهد به زودی، یا به طور دقیق تر بهتر است بگوییم سه روز دیگر از گوشی نوی تحت عنوان گلکسی M53 رونمایی کند.

گلکسی M53 در تاریخ 27 مارس (7 فروردین) در ویتنام رونمایی خواهد شد اما قطعا شاهد عرضه آن به بازارهای دیگر هم خواهیم بود چرا که معمولا سری M در ابتدا در بازارهایی نظیر مالزی، هندوستان و … در دسترس قرار می گیرند اما در نهایت می بینیم که بسیاری از بازارها به آن ها دسترسی پیدا می نمایند. بنابراین اگر مشتاق خرید این محصول هستید، نباید نگران باشید.

اما می رسیم به معینات فنی این محصول که خوشبختانه رسمی هم هستند و دیگر احتیاجی نیست منتظر انتشار خبرهای رسمی پیرامون آن باشیم. طبق آنچه که تا به امروز منتشر شده است و بعلاوه فهرست گیک بنچ، این گوشی با شماره مدل SM-M536B در دسترس قرار خواهد گرفت. قلب تپنده این گوشی را تراشه نسبتا قدرتمند دایمنسیتی 900 تشکیل می دهد که از هشت هسته سخت افزاری شامل دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.24 و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز بهره می برد. با این تراشه، گلکسی M53 قادر خواهد بود عملکرد بسیار خوبی در انجام کارهای روزانه و حتی نیمه سنگین از خود به نمایش بگذارد و احتیاج کاربران را در محدوده قیمتی خود رفع کند.

از دیگر معینات این گوشی می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره نمود که کاربر می تواند آن را با شارژر سریع 25 واتی شارژ کند. البته به نظر می رسد سامسونگ شارژر را از درون جعبه این گوشی بردارد چرا شرکت کره ای شارژر را از درون جعبه گوشی های سری گلکسی A خود برداشته است. در رابطه با این گوشی هم گفته می گردد شارژری درون جعبه نخواهد بود تا بدین ترتیب کاربران مجبور شوند برای خرید آداپتور 25 یا 15 واتی سامسونگ به صورت جداگانه هزینه نمایند.

نمایشگر این گوشی 6.7 اینچی و از نوع Super AMOLED خواهد بود و رفرش ریت آن هم به 120 هرتز می رسد. روی این نمایشگر شاهد حضور یک حفره بسیار کوچک هستیم که درون آن، یک دوربین سلفی با سنسوری به بزرگی 32 مگاپیکسل تعبیه شده است. البته این حفره چسبیده به فریم بالایی گوشی است و جدا از آن قرار ندارد.

بخش هیجان انگیز ماجرا روی پنل پشتی واقع شده است؛ جایی که شاهد تعبیه یک سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دو سنسور سنجش عمق و ماکروی 2 مگاپیکسلی هستیم. البته منظورمان از هیجان انگیز فقط همان سنسور 108 مگاپیکسلی است که تا چند سال قبل حضور آن در پرچم دارها هم عجیب بود اما اکنون می بینیم که شرکت ها از این سنسورها در گوشی های میان رده خود استفاده می نماید.

در بخش نرم افزاری هم شاهد اندروید 12 و One UI 4.1 به عنوان سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض هستیم. بدین ترتیب کاربرانی که منتظر عرضه نسخه 4.1 رابط سامسونگ هستند تا بتوانند به قابلیت های نو از جمله رم مجازی و غیرفعال سازی سیستم گیمینگ شرکت کره ای دسترسی داشته باشند، می توانند به صورت پیش فرض با این گوشی این قابلیت ها را داشته باشند.

طبق خبرهایی که در اختیار داریم، ظاهرا در رویداد معرفی از این گوشی، شاهد رونمایی از نسخه 4G و 5G گلکسی M33 نیز خواهیم بود. حال شرکت کره ای چه پردازنده ای را قرار است برای این دو محصول در نظر بگیرد یا اینکه از چه لحاظ آن ها را از یکدیگر متمایز می نماید اصلا معین نیست.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تاریخ رونمایی و مشخصات فنی گلکسی M53 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ رونمایی و مشخصات فنی گلکسی M53 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید