با 12 کاربرد مسواک در خانه داری آشنا شوید

به گزارش وبلاگ افرا، یکی از کاربردی ترین وسایل برای تمیزکردن برخی قسمت های سخت خانه، استفاده از مسواک های کهنه است که کلی به شما کمک می کند.

با 12 کاربرد مسواک در خانه داری آشنا شوید

بیشتر ما برای تمیزکاری از اسفنج، پارچه، فرچه و جاروبرقی استفاده می کنیم اما یک ابزار بسیار مهم در اختیار داریم که شاید آن را فراموش کنیم و آن هم چیزی نیست جز مسواک. روش های تمیز کردن با مسواک را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

روش های تمیز کردن با مسواک

در ادامه 12 کاربردی که مسواک در تمیز کردن خانه دارد را معرفی می کنیم.

شعله اجاق گاز

تمیزکردن شعله اجاق گاز به خاطر اینکه لبه های ظریف و باریکی دارد و از طرفی خیلی در دسترس نیست، کار سختی است و شما نمی توانید با دستمال به راحتی آن را تمیز کنید. مسواک یکی از آن مواردی است که برای تمیزکردن می توانید از آن استفاده کنید. از یک مسواک آغشته شده به مایع ظرف شویی با حرکات دایره ای شکل کمک بگیرید.

تمیز کردن شیرآلات با مسواک

قطعاً مشاهده کرده اید که جرم زیادی در اطراف شیرآلات تجمع پیدا می کند و شما خیلی نمی توانید آن را تمیز کنید. در چنین حالتی باکتری و قارچ در لابه لای شیرآلات رشد می کند که می توانید از مسواک و کمی مایع پاک کننده کمک بگیرید.

جای مدادشمعی روی دیوار با مسواک

اگر در منزل کودک داشته باشید، احتمالاً او با مداد شمعی هایش روی دیوار طراحی کرده و شما نتوانسته اید کاری کنید. در چنین حالتی مسواک با کمی خمیرریش تراش یا خمیردندان می تواند رد مداد شمعی ها را پاک کند. در نهایت روی آن یک دستمال تمیز بکشید.

سشوار یا بخاری ماشین

هم سشوار و هم بخاری ماشین لبه هایی دارند که خیلی راحت قابل دسترسی نیستند اما لابه لای آن آلودگی هایی تجمع پیدا می کنند و می توانید زیر این لبه ها را با مسواک تمیز کنید و گردوغبار را بیرون بیاورید.

کیبورد کامپیوتر

کیبورد کامپیوتر معمولاً خیلی راحت با گردوغبار کثیف می شود و در نتیجه باید لابه لای آن را تمیز کنید. از طرفی دستمال هم خیلی راهکار خوبی نیست. پس بهتر است که با مسواک لابه لای کلیدهای کیبورد کامپیوتر را تمیز کنید.

راه آب داخل سینک ظرف شویی

راه آب داخل سینک ظرف شویی به دلیل اینکه بقایای مواد غذایی را داخل خودش جمع می کند و از طرفی خیلی قابل دسترسی نیست، در نتیجه در طول زمان آلوده می شود. شما می توانید یک مسواک را آغشته به مایع ظرف شویی کنید و روی این قسمت به راحتی فرچه کشیده و آن را برق بیندازید.

تمیز کردن لابه لای کاشی با مسواک

سفید کردن لابه لای کاشی ها یکی از کاربردهای تمیزکردن با مسواک است. لابه لای کاشی حمام و دستشویی خیلی راحت جرم می گیرد. از طرفی شما با دستمال نمی توانید آن قسمت ها را پاک کنید. فقط کافی است که کمی سفیدکننده و آب را مخلوط کنید و روی مسواک بزنید و لابه لای کاشی بکشید.

پرزهای بلال

هنگامی که می خواهید بلال درست کنید، احتمالاً مقداری از ریشه ها و موی بلال روی آن باقی می ماند. در چنین حالتی می توانید با گوشه یک مسواک تمیز این موها را جدا کرده؛ به صورتی که روی بلال ها کشیده تا موها جدا شود.

رنگ کردن ریشه موی سر

اگر می خواهید ریشه موهای خود را در منزل رنگ کنید، یک مسواک قدیمی و تمیز را به عنوان راهی برای اعمال کردن رنگ موی سر استفاده کنید تا کمترین کثیفی و آلودگی ایجاد شود.

پاک کردن چربی ها

قطعاً لوازم داخل خانه مخصوصاً لوازمی که در آشپزخانه استفاده می کنید، چربی های زیادی را به خاطر پخت وپز و آشپزی به خودشان جذب می کنند و هیچ چیز غیر از مسواک و ماده شوینده نمی تواند این چربی ها را از روی آن ها پاک سازی کند.

اسکراب ناخن با مسواک

اگر احساس می کنید ناخن های شما نیاز به یک اسکراب و لایه برداری ملایم دارند، کافی است که یک مسواک تمیز بردارید و کمی صابون و آب به آن بزنید و روی ناخن هایتان بکشید تا کثیفی ها و آلودگی ها از بین برود.

جداکردن پالپ آبمیوه

معمولاً دستگاه های آبمیوه گیری بعد از مدتی کثیف می شوند، زیرا پالپ میوه ها در یک قسمت گیر می کند و باعث می شود که میوه های بعدی خیلی خوب و خالص نباشند. در چنین حالتی می توانید ناحیه فیلتر آب میوه گیری را با یک مسواک کاملاً تمیز پاک سازی کنید تا دوباره کار آبمیوه گیری بهتر از قبل نمایان شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 9 رسم عجیب در دنیا که شما را شوکه می کند! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "با 12 کاربرد مسواک در خانه داری آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 12 کاربرد مسواک در خانه داری آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید