انتخاب سرمربی تیم ملی؛ شاید وقت دیگر، هندبال بلاتکلیف تر از همیشه!

به گزارش وبلاگ افرا، اردیبهشت ماه سال گذشته علیرضا حبیبی به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال انتخاب شد اما حدود یک سال است تیم بدون سرمربی است.

انتخاب سرمربی تیم ملی؛ شاید وقت دیگر، هندبال بلاتکلیف تر از همیشه!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ افرا، یک سال پیش در ازدیبهشت سال 98 کمیته فنی فدراسیون هندبال بالاخره تصمیم گرفت تا سرمربی تیم ملی هندبال را انتخاب کند و در نهایت قرعه به نام علیرضا حبیبی افتاد و او هدایت تیم ملی هندبال را برعهده گرفت. شاگردان حبیبی سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند اما عدم راهیبابی تیم ملی به مرحله نیمه نهایی باعث شد تا ملی پوشان ایران با یک پله سقوط در آسیا و از دست رفتن سهمیه جهانی رهسپار ایران شوند.

بدون شک در کسب چنین نتایجی تنها اعضای کادرفنی مقصر نبودند؛ عدم برنامه ریزی درست، نبود اردو و در تختیار نبودن لژیونرهای تیم ملی سبب کسب چنین نتایجی شد. اگرچه هندبال ایران به لحاظ نیروی انسانی ظرفیت بالایی دارد و حتی بیشترین تعداد لژیونر در بین تیم های گروهی را دارد اما به دلیل بلاتکلیفی هندبال در سال های گذشته این رشته بارها دچار آسیب شد. سال گذشته با وجود بازیکنان قدرتمند اما نبود اردوها و عدم هماهنگی این بازیکنان با یکدیگر نتایج خوبی به دست نیامد و تیم ایران حتی یک پله سقوط هم در آسیا تجربه کرد.

پس از این رقابت ها در شهریور و مهرماه سال گذشته، قرارداد علیرضا حبیبی با تیم ملی هندبال ایران به انتها رسبد و هنوز برای انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال فدراسیون انتخابی انجام نداده است.

پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در تازه ترین صحبت های خود اعلام کرده هنوز برای نیمکت تیم ملی هندبال تصمیم نگرفته ایم و مشخص نیست گزینه مورد نظر ایرانی است یا خارجی. اینکه هنوز پس از یک سال کمیته فنی فدراسیون هندبال به این نتیجه نرسیدند که گزینه هدایت تیم ملی داخلی باشد یا خارجی نکته قابل تاملی است! رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه برای انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال تحت تاثیر جو و فشارهای داخلی قرار نمی گیرد انتخاب سرمربی تیم ملی را به آینده موکول کرده است. اما بر همگان و به خصوص اهالی هندبال پوشیده نیست که سر و سامان دادن به تیم ملی باید اولویت اصلی یک فدراسیون باشد و اگر تیم ملی هندبال ایران لژیونرهای زیادی در ترکیب خود دارد نباید تنها به آن ها بسنده کند و تربیت بازیکنان جوان و پشتوانه سازی برای تیم ملی یکی از اولویت های این فدراسیون است چرا که ممکن است در مسابقات و رویدادهای مختلف در آینده نسل قدرتمند هندبال نتوانند به تیم ملی کمک کنند و آن وقت نیروهای جوان تربیت یافته به خوبی شرایط را مدیریت خواهند کرد.

متاسفانه بی نظمی و بلاتکلیفی سال هاست با هندبال ایران عجین شده است و صحبت امروز و دیروز نیست؛ مدیرانی که در فدراسیون هندبال روی کار می آیند گویا دغدغه ای غیر از تیم ملی دارند!

4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "انتخاب سرمربی تیم ملی؛ شاید وقت دیگر، هندبال بلاتکلیف تر از همیشه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب سرمربی تیم ملی؛ شاید وقت دیگر، هندبال بلاتکلیف تر از همیشه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید