70 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی صاحب شغل می شوند

به گزارش وبلاگ افرا، امیراحمد دهقانی، بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: یک خبرنگار جسارت و علم و دانش را همزمان با هم دارد و مؤلفه‌های کنجکاوی، خلاقیت و مسئولیت پذیری هم از مهم‌ترین ویژگی‌ خبرنگاران است.

70 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی صاحب شغل می شوند

وی با بیان این که رشته خبرنگاری در مرکز جامع علمی کاربردی زیاد مورد استقبال قرار نگرفت، افزود: رشته‌های روابط عمومی، عکاسی خبری، کارمند حرفه‌ای سینما را به دانشگاه اضافه کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان گفت: هدف و مأموریت دانشگاه ما تربیت نیروی انسانی ماهر است و 70 درصد از دانش آموختگان ما شغل ایجاد کرده و 20 درصد آن‌ها هم در بدو ورود شاغل هستند.

وی با اشاره به این که باید آموزش را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: هدف ما افزایش کیفیت است، مراکز ما به اندازه کافی رشد یافته‌اند و از این به بعد باید روی کیفیت آن‌ها تمرکز کرد.

دهقانی با بیان این که تمام دانشگاه‌های علمی- کاربردی ارزیابی می‌شوند، تصریح کرد: تصمیم بر این است که مراکز علمی- کاربردی را براساس معیار کیفیت رتبه بندی شود.

مهارت آموزی شرط اول دانشگاه های علمی- کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در جوار صنعت باشد؛ مراکز علمی کاربردی هم باید به دانشجویان مهارت بیاموزند در غیر این صورت با آن‌ها خداحافظی می‌کنیم.

دهقانی افزود: رشته‌های ما دانشگاه‌های نظری متفاوت است؛ ما براساس آمایش استان رشته‌هایی را تعریف می‌کنیم که از جمله رشته‌هایی که امسال اضافه می‌شود کاردانی فنی نقشه برداری کارگاهی، تولیدات گلخانه‌ای و گل‌های زینتی، گردشگری، کارشناس ایمنی سلامت و محیط زیست صنایع است.

تلاش برای ایجاد رشته هتلداری

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان ادامه داد: به دنبال رأی زنی برای ایجاد رشته هتلداری در یکی از هتل‌های استان هستیم.

دهقانی گفت: با شرکت فرآورده‌های نفتی هم مذاکره شده تا برای 70 جایگاه سی ان جی استان تکنیسین پرورش دهیم و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم تا رشته‌های مورد نیاز خود را اعلام کنند.

وی با بیان این که دانشگاه‌های ما بعد از 10 سال اساسنامه دار می‌شوند، افزود: 924 مدرس داریم و در تلاش هستیم مدرس خبره که ممکن است در فنی مهارت داشته اما مدرک تحصیلی بالایی ندارد را جذب کنیم.

منبع: mehrnews.com

به "70 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی صاحب شغل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی صاحب شغل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید