پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در 44 هکتار ساخته می شود ، رشد 41 درصدی کیفیت مقالات دانشگاه

به گزارش وبلاگ افرا، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از خریداری 44 هکتارزمین برای پردیس جدید دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه در حوزه کیفیت مقالات با رشد 41.5 درصدی روبه رو بوده است.

پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در 44 هکتار ساخته می شود ، رشد 41 درصدی کیفیت مقالات دانشگاه

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ افرا، محمد آقاجانی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم معرفی سرپرست جدید دانشگاه عملکرد 25 ماه مدیریت خود را تشریح کرد.

آقاجانی بیان نمود: دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فرصت ها و تهدید های بیشماری دارد، جمعیت تحت پوشش، استادان و دانشجویان در حد دانشگاه طراز اول، اما علیرغم آن ها جایگاه ملی و بین المللی درخوری ندارد.

وی از عدم برنامه ریزی بلندمدت و عدم ثبات مدیریت و بهره وری را از مسائل این دانشگاه برشمرد و گفت: من در ابتدای مسئولیتم با تورم نیروی انسانی در پشتیبانی و پایین بودن بهره وری نیروی انسانی رو به رو بودم. همچنین دانشگاه با 1300 میلیارد تومان بدهی و کسری بودجه شدید به ویژه در آموزش و افت آموزش پزشکی و وجود زیرساخت های قدیمی روبرو بود. هنوز پس از 33 سال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پردیس مرکزی ندارد و از شرق و غرب و شمال و جنوب تهران خوابگاه و دانشکده و بیماستان دارد و همین موجب مدیریت پرهزینه و پرمساله دانشگاه است. هنوز پس از سه دهه فعالیت دانشگاه نتوانسته ایم یک بیمارستان دانشگاهی جدید بسازیم. بیمارستان ها فرسوده و مدیریت آن ها سنتی است.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بیان نمود: بسیاری از دانشگاه های کشور از فرصت طرح تحول سلامت بهره برده اند و ما در اولین قدم اصلاح ساختار منابع انسانی و اداری را در دستور کار قرار دادیم و پس از آن سیستم مدیریت هوشمند بیمارستانی طراحی شد و با توجه به اینکه 70 درصد درآمد دانشگاه در اختیار بیمارستان ها فعالیت ها، شاخص ها و بهره وری باید در یک سیستم هوشمند قرار می گرفت که این کار در این دوره مدیریت به انتها رسید و هم اکنون پرونده الکترونیک بیماران، فعالیت ها و اطلاعات آن فعالیت ها به صورت آنلاین قابل مشاهده است و امکان آموزش، پژوهش و تبادل الکترونیک اسناد در بیمه ها قابل انجام است و 14 دانشگاه علوم پزشکی در کشور منتظر استقرار این سیستم هوشمند هستند.

پرداخت 25 کارانه پزشکان و پرستاران

وی اضافه کرد: سیستم مدیریت هوشمند بیمارستانی موجب بهبود 21 درصدی اقتصاد بیمارستان ها و کاهش 15 درصدی هزینه دارو و لوازم پزشکی در بیمارستان ها شد و در طول 25 ماه، 25 کارانه پزشکان و پرستاران هر چند محدود پرداخت شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه از صرفه جویی جدی در ستاد تا محیط و کاهش بدهی به 800 میلیارد تومان به عنوان دیگر بخش عملکرد خود نام برد.

وی از خرید شهرکی 44 هکتاری در میدان نوبنیاد از وزارت دفاع خبر داد و گفت: از آبان 96 این شهرک را خریداری کردیم و تفاهم نامه با وزارت دفاع به منظور استقرار پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آن منطقه امضا شد. از بانک وامی به مبلغ 300 میلیارد تومان برای آغاز کار گرفته شد که در این سایت عظیم همه دانشکده ها و خوابگاه ها پس از 33 سال به مفهوم واقعی تجمیع می شوند.

بیمارستان آموزشی هزار تختخوابی ساخته می شود

آقاجانی از ساخت بیمارستان آموزشی هزار تختخوابی با مصوبه شورای اقتصاد خبر داد و گفت: ساخت این بیمارستان نوید آینده روشنی برای بخش سلامت شرق تهران و شهرستان های شرقی استان تهران خواهد بود.

وی از تکمیل پروژه 700 تختخوابی شهدای تجریش خبر داد و گفت: این پروژه شش ماه به دلیل مخالفت شهرداری و نبود اعتبار متوقف شد و تنها 38 درصد پیشرفت داشت که اکنون به 75 درصد پیشرفت رسیده و به زودی به عنوان یک بیمارستان دانشگاهی جامع تکمیل خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دارای بیشترین رشد بودجه

عضو هیئت علمی دانشگاه از خریداری 4 هکتار زمین در اتوبان شهید بابایی برای توسعه آینده دانشگاه خبر داد و گفت: بودجه عمرانی دانشگاه رشد چهار برابری داشته البته هنوز برای فعالیت های عمرانی دانشگاه کم است. ما بیشترین رشد بودجه را میان دانشگاه های علوم پزشکی داشته ایم، اما به دلیل عقب ماندگی در سال های قبل هنوز کفاف بودجه را نمی دهد.

وی از ساخت یک مگا لب برای انجام تمام آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان های دانشگاه خبر داد و گفت: با این کار ظرفیت های آموزشی در حوزه سرپایی و بالینی توسعه می یابد.

آقاجانی از تکمیل خانه های بهداشت و شبکه به عنوان دیگر دستاورد حوزه بهداشت نام برد.

تلاش برای جبران عقب ماندگی ها

وی با اشاره به آموزش پزشکی به عنوان رکن اصلی دانشگاه گفت: زمانی که من مدیریت دانشگاه را بر عهده گرفتم شاهد افت آموزش در تمامی ارکان و مقاطع بودیم تا حدی که از برخی دانشگاه های تیپ دو پایین تر رفته بودیم برای جبران این وضعیت نقشه تمایز دانشگاه و نقشه جذب هیئت علمی ترسیم شد و 300 عضو جوان و برجسته به هیئت علمی اضافه کرده شد. همچنین در هیئت ممیزه به صورت ویژه به آموزش برای ارتقا هیئت علمی توجه کردیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: پس از بررسی نتایج هشت ساله بورد تخصصی و از دست دادن جایگاه دانشگاه در آموزش مدیران 24 گروه آموزشی دانشگاه در مهر 97 هم قسم شدند که این عقب ماندگی را جبران کنند در نتیجه در آزمون بورد تخصصی 98 ما 21 درصد نسبت به متوسط کشوری رشد کردیم.

سرانه هر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سه مقاله است

آقاجانی با اشاره به دستاورد های حوزه پژوهشی گفت: دانشگاه 36 درصد در مقالات و 41.5 درصد در کیفیت مقالات رشد داشته و اکنون سرانه هر عضو هیئت علمی سه مقاله است. دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی پژوهشی و آموزشی قرار گرفته است و ضمن قرارداد با دانشگاه های صنعتی و چند دانشگاه بین المللی دستاورد های مهمی در حوزه پژوهش داشته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در 44 هکتار ساخته می شود ، رشد 41 درصدی کیفیت مقالات دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در 44 هکتار ساخته می شود ، رشد 41 درصدی کیفیت مقالات دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید