گزارش سازمان جهانی: 820 میلیون نفر غذا برای خوردن ندارند

به گزارش وبلاگ افرا، گزارش سازمان های جهانی نشان می دهد بیش از 820 میلیون نفر در سال 2018 دچار سوءتغذیه شده اند.

گزارش سازمان جهانی: 820 میلیون نفر غذا برای خوردن ندارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ افرا به نقل از دیلی میل، گزارش سازمان های دنیای نشان می دهد بیش از 820 میلیون نفر در سال 2018 دچار سوء تغذیه شده اند.

براساس آمار موجود، گرسنگی دنیای برای سومین سال متوالی افزایش یافته و این در حالیست که همزمان با افزایش آمار گرسنگان، نرخ چاقی نیز رو به افزایش است و تنها دلیل آن دستیابی سخت به غذای سالم است.

قاره آسیا و آفریقا بیشترین نرخ بچه ها گرسنه را به خود اختصاص داده اند؛ این دو قاره بیشترین نرخ جوانان چاق را نیز دارند.

داده ها بیانگر آن است که این دو قاره سه چهارم چاقی جوانان را شامل می شوند؛ به گفته کارشناسان، سوء تغذیه دنیای از سال 2015 افزایش یافت؛ به طوری که 811 میلیون نفر در سال 2017 تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

سازمان دنیای هشدار می دهد، باوجود نرخ کنونی سوء تغذیه هدف صفر کردن گرسنگی تا سال 2030 محقق نخواهد شد.

در عین حال، گزارش سازمان ملل متحد یادآور می گردد چاقی در سراسر دنیا رو به افزایش است و عرضه ناکافی غذای سالم از عوامل بروز آن است.

این گزارش توسط سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO)، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی، یونیسف، برنامه دنیای غذا و سازمان دنیای بهداشت تهیه شده است.

این آنالیز دنیای تأکید می نماید، در حال حاضر بدترین وضعیت ممکن در آفریقاست که شمار گرسنگان آن هر روز رو به افزایش است؛ در آمریکای لاتین و کارائیب نیز حدود 7 درصد مردم گرسنه هستند.

براساس تازه ترین آمار موجود، در سراسر دنیا 338 میلیون کودک و نوجوانان دارای اضافه وزن هستند و بیش از 672 میلیون بزرگسال چاقی را از مرز هشدار رد نموده اند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "گزارش سازمان جهانی: 820 میلیون نفر غذا برای خوردن ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سازمان جهانی: 820 میلیون نفر غذا برای خوردن ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید