کلاف سردرگم لیگ برتر

به گزارش وبلاگ افرا، مسائل پرشمار لیگ برتر شبیه کلاف سردرگمی است که تعیین نیست چه کسی می تواند آنها را بر طرف کند یا حتی معلوم نیست که برای برطرف شان باید از کجا آغاز کرد.

کلاف سردرگم لیگ برتر

کلاف سردرگم لیگ برتر

آرمن ساروخانیان، لیگ برتر فوتبال ایران در آستانه آغاز نوزدهمین دوره اش هنوز ایرادهای اساسی دارد، تا جایی که رییس فدراسیون تهدید نموده ممکن است آغاز مسابقات را به تعویق بیندازد. بخشی از این مسائل قدمتی به اندازه لیگ دارند و مدیرانی که در این دو دهه آمده و رفته اند، نتوانسته اند آنها را برطرف نمایند.

بدهی باشگاه ها یکی از این مسائل قدیمی است که بحرانش سال به سال جدی تر می گردد و با وجود تهدید نهادهای بین المللی ظاهرا عزمی برای مقابله با آن وجود ندارد. پخش تلویزیونی هم سال ها محل بحث بوده، ولی معلوم نیست تکلیف این پرونده میان سازمانی را چه کسی باید تعیین کند. بلیت فروشی الکترونیکی و تجهیز استادیوم ها به امکانات یاری داور ویدئویی (VAR) مسائل جدیدتری هستند، ولی سابقه نشان می دهد که نمی توان از فدراسیون در بخش توسعه انتظار سرعت عمل داشت.

در آنالیز مسائل لیگ، ساده ترین راه متهم کردن فدراسیون فوتبال است، ولی متمرکز کردن نقدها به مهدی تاج حکم محدود کردن راه چاره های این مسائل را دارد، چرا که جواب تمام پاسخ ها در ساختمان خیابان سئول نیست.

فوتبال حرفه ای برای حیات و پیشرفت احتیاج به تعامل با ارگان های غیرورزشی دارد، ولی این ارتباط به خوبی برقرار نشده و موانعی که در راه توسعه لیگ وجود دارد، همچنان پابرجاست. تجهیز استادیوم ها و حق پخش از مسائلی هستند که فدراسیون به تنهایی نمی تواند آنها را حل نماید و کوشش های قبلی به بن بست رسیده.

البته نمی توان از کوتاهی فدراسیون فوتبال چه در این دوره و چه در ادوار قبلی عبور کرد. بدهی باشگاه ها در همان آغاز با سختگیری بیشتر می توانست ریشه کن گردد، ولی با تساهل فدراسیون این بدهی ها روز به روز بیشتر شد و این روزها شکایات بازیکنان و مربیان خارجی مثل تیغ تیزی همواره بالای سر باشگاه ها است.

بی ثباتی باشگاه ها مورد دیگری است که توسعه را کند نموده. لیگ برتر با باشگاه هایی که مالکیت تعیین، مدیریت باثبات و برنامه توسعه گرایانه ای داشته باشند، می توانست رشد خیلی بهتری داشته باشد و همان ها سازمان لیگ را مجاب می کردند که حرفه ای تر عمل کند، ولی وضعیت اکثر باشگاه ها به قدری وخیم است که به زحمت می توانند وارد مسابقات شوند و خودشان را به سختی تا سرانجام جهت بکشانند.

مسائل پرشمار لیگ برتر شبیه کلاف سردرگمی است که تعیین نیست چه کسی می تواند آنها را بر طرف کند یا حتی معلوم نیست که برای برطرف شان باید از کجا آغاز کرد. انتظار می رود لیگ نوزدهم با وجود تهدیدهای تاج با همان روال سابق آغاز گردد و رسانه ها هم نقدها قبلی را رج بزنند، بدون اینکه امیدی به بهبودی اوضاع وجود داشته باشد.

منبع: ایران ورزشی

به "کلاف سردرگم لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاف سردرگم لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید