کاهش 12 درصدی نرخ طلاق در قم

به گزارش وبلاگ افرا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: نرخ طلاق در نیمه نخست امسال 12 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

کاهش 12 درصدی نرخ طلاق در قم

به گزارش وبلاگ افرا به نقل از وبلاگ افرا، زهرا جواهریان اضافه نمود: آموزش و مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج در دستور کار استان قرار داشته و اجرایی شده است که نتیجه آن کاهش مطلوبی از جمله کاهش طلاق در پی داشته است.

این مسئول ادامه داد: اقدامات موثر برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با تلاش مسئولان استان قم انجما شده است و راه اندازی نخستین مرکز نگهداری و درمان اعتیاد زنان که به صورت ویژه به این معضل می پردازد از جمله این اقدامات است. دستگاه های اداری مرتبط، نهادهای انتظامی و قضایی تلاش های موثر و گسترده ای برای درمان، بهبود شرایط و سامان دادن به این قشر به عمل آورده اند.

وی با استناد به آمار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، خاطرنشان کرد: جمعیت زنان دستگیر شده در مورد جرایم مرتبط با مواد مخدر تقریبا یک درصد از کل آمار دستگیرشدگان است.

جواهریان خاطرنشان کرد: آمارهای ارائه شده مربوط به سال 95 مرکز آمار ایران بوده و هدف از ارائه این آمار توجه به موضوع اثربخشی اقدامات استان برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان است.

تحقق شاخص های عدالت با عملیاتی شدن سند ارتقای شرایط زنان و خانواده

جواهریان خاطرنشان کرد: نقطه عطف اجرای شاخص های عدالت، برنامه ملی سند ارتقای شرایط زنان و خانواده در استان هاست که از سال 96 در دستور کار معاونت قرارگرفته است. این شاخص ها در راستای اجرایی سازی ماده 101 قانون برنامه ششم با همکاری دستگاه های اجرایی در 8 محور و 179 شاخص تصویب و برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اضافه نمود: این اسناد در شورای برنامه ریزی 31 استان به عنوان برنامه عمل به تصویب رسیده و هر استان نقشه راه رسیدن به عدالت را براساس شرایط خاص فرهنگی، اقتصادی، بومی و محلی استان خود ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه دستگاه های اجرایی مربوطه ملزم هستند مطابق با این سند با هدف دستیابی به عدالت و کاهش فاصله ها قدم بردارند.

معاون هماهنگی معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری گفت: تا به امروز 20 سند در استان های مختلف تدوین و به تصویب رسیده است. توجه خاص استانداران به سند ارتقای شرایط زنان استان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاهش 12 درصدی نرخ طلاق در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 12 درصدی نرخ طلاق در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید