چهره بدون رتوش لیبرال دموکراسی غرب

به گزارش وبلاگ افرا، انتخابات سوم نوامبر سال2020 در آمریکا و رخدادهای قبل و پس از آن در ابعاد سیاسی و اجتماعی بدون شک مقطعی بی سابقه در تاریخ سیاسی این کشور است.

چهره بدون رتوش لیبرال دموکراسی غرب

به گزارش وبلاگ افرا نور نیوز در آنالیز وقایع مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنین نوشته است:

اگرچه رسانه های غربی در کوششند که وقایع پیش آمده در طول چند ماه گذشته در آمریکا را شرایطی نه چندان غیرمعمول و در چارچوب رقابتهای رایج میان احزاب سیاسی و هواداران آنها جلوه دهند اما عمق و گستره این رخدادها که اقدامات بی سابقه ای را در ابعاد مختلف سیاسی،اجتماعی و امنیتی در این کشور رقم زد به روشنی از ماهیت پیچیده وسراسر تضاد و تناقض آن حکایت می نماید.

برای کشوری که مدعی رهبری تفکر لیبرال دموکراسی در جهان است و طی سالها با بهره گیری از مجموعه ظرفیت های سیاسی، نظامی، امنیتی، تبلیغاتی و رسانه ای خود در کوشش برای تبدیل کردن لیبرال دموکراسی به یک فرهنگ و رویه غالب در جهان است.

ایجاد این شرایط بهیچ وجه در چارچوب یک رخداد انتخاباتی قابل تفسیر و پذیرش نیست.

کنگره آمریکا به عنوان نماد تفکر لیبرال دموکراسی غرب در حالی که با حضور نمایندگان مجلس و سناتورهای سنا سرگرم انجام یکی از مهمترین وظایف خود یعنی آنالیز الکترالهای رییس جمهور منتخب بوده است به یکباره و در مقابل دیدگان میلیونها نفر از مردم جهان به میدان جنگ و درگیری مسلحانه و خونریزی مبدل شد.

امشب همه جهان پیکره عریان و واقعیت لیبرال دموکراسی غرب را از نزدیک دیدند و ادعاهای تبلیغاتی و شعارهای دموکراتیک غرب را با واقعیتهای غیر قابل کتمان آن مقایسه کردند.

این رخدادها که جوهره آن ناشی از تضادهای اجتماعی در داخل جامعه ساخته شده از تفکر لیبرال دموکراسی است نشان دهنده رها شدن فنر متراکم فقر،فساد و تبعیض در جامعه آمریکاست که اینک انرژی بسیار بالای آن رها شده و در معرض نگاه و قضاوت جهانی قرار گرفته است.

تفکر ترامپ و رفتار او یک استثناء نیست بلکه چهره بدون رتوش لیبرال دموکراسی غرب است که آثار سیاسی و اجتماعی آن به صورت کم سابقه ای بروز و ظهور یافته است

در میانه معرکه ای که امشب خیابانهای واشنگتن پایتخت ایالات متحده آمریکا و چندین ایالت عظیم دیکر این کشور را درگیر خود کرده ،جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا در کوششی نافرجام کوشش کرد که این افتضاح را برطرف و رجوع کند .

وی در سخنانی گفت: اتفاقات امشب بازتاب دهنده واقعیت در آمریکا نیست واین هرج و مرج توسط افراد معدودی افراطی اتفاق افتاده است

وی گفت:جهان ما را می بینید و از این شرایط غمگینم

این لحظه تاریکی برای ماست

/

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چهره بدون رتوش لیبرال دموکراسی غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره بدون رتوش لیبرال دموکراسی غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید