چرا سال جاری شاهد رونمایی از گلکسی S21 مینی نخواهیم بود؟

به گزارش وبلاگ افرا، هنگامی که اپل از گوشی آیفون 12 مینی رونمایی کرد، بسیاری از کاربران گمان کردند صنعت گوشی های هوشمند بار دیگر به سمت فراوری محصولاتی کوچک قدم بر خواهد داشت. ماه ها قبل از عرضه آیفون 12 مینی، شایعه های زیادی پیرامون این محصول منتشر شد چرا که اشتیاق کاربران برای خرید آن هم بالا بود. اما به نظر می رسد برای بازگشت به همان دوران گذشته، وجود بیش از یک گوشی کوچک و باکیفیت احتیاج است. شرکتی هم که می تواند با ساخت یک گوشی کوچک، رقابت شدیدی را به وجود بیاورد، بزرگترین رقیب اپل یعنی سامسونگ است. بسیاری از کاربران مشتاق هستند غول کره ای سال جاری در کنار پرچم داران سری S خود از گلکسی S21 مینی هم رونمایی کند. اما چرا این اتفاق رخ نمی دهد؟

چرا سال جاری شاهد رونمایی از گلکسی S21 مینی نخواهیم بود؟

سری گوشی های گلکسی S21 به زودی راهی بازار می شوند. آخرین خبر پیرامون این محصولات به 25 دی ماه به عنوان تاریخ رونمایی از این محصولات اشاره داشته بنابراین کمتر از یک ماه دیگر تا آن تاریخ زمان باقی مانده و به همین خاطر تقریبا تمام اطلاعات مربوط به آن ها را در اختیار داریم. سامسونگ قرار است مثل سری قبل از سه پرچم دار در مدل های استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی کند و خبری از گلکسی S21 مینی هم نیست. در ادامه به آنالیز دلایل این موضوع می پردازیم.

  • ویدیوی کار با گوشی گلکسی S21 پلاس 5G منتشر شد

زمان کم

یکی از دلایلی که باعث خواهد شد در مراسم رونمایی از پرچم داران جدید سامسونگ شاهد گلکسی S21 مینی نباشیم این است که زمانی برای انجام این کار وجود ندارد. سامسونگ در ماه اکتبر سال جاری فراوری انبوه گلکسی S21 اولترا را شروع نموده بود. شایعه ها پیرامون گوشی آیفون 12 مینی را هم در سال 2019 شنیده بودیم. بنابراین به نظر می رسد دیگر وقتی باقی نمانده که سامسونگ بخواهد یک گوشی در چنین ابعادی فراوری کند.

البته این طور نیست که سامسونگ در ابتدا نقشه انجام این کار را در سر داشته ولی دست روی دست گذاشته تا دیر گردد. بدیهی است غول کره ای کاملا به وجود آیفون 12 مینی مطلع بود اما تصمیم گرفت رقیبی برای آن فراوری نکند. شاید دلیل این موضوع را بتوان در گوشی های سری گلکسی S10 جست و جو کرد.

محبوب نبودن گلکسی S10e

گلکسی S10e را در نظر بگیرید. آخرین کوشش سامسونگ در ساخت محصولی با نمایشگر کوچک. البته هیچ گاه این محصول S10 مینی شناخته نشد اما برای بسیاری از کاربران، نزدیک ترین محصول سامسونگ به گوشی های مینی این شرکت در گذشته بود.

قیمت مناسب، سخت افزار قدرتمند، نمایشگر کوچک، طراحی زیبا و بسیاری چیزهای این چنینی باید گلکسی S10e را به محبوبیت بالایی می رساند. اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه نماینده کوچک سامسونگ کمترین فروش را به نسبت سه گوشی دیگر این سری تجربه کرد. اتفاقا عظیمترین گوشی یعنی گلکسی S10 پلاس توانست بیشترین فروش را داشته باشد. بدیهی است تجربه موفقیت آمیزی را از سوی غول کره ای شاهد نبودیم. این اتفاق را شکست در نظر نمی گیریم، اما می توانیم بگوییم بهترین دلیل برای عرضه نشدن محصولی تحت عنوان S20e و S21e است.

محبوب نبودن آیفون 12 مینی

از دلایل دیگری که باعث شده سامسونگ محصولی با نام گلکسی S21 مینی راهی بازار نکند، عملکرد نه چندان خوب نماینده کوچک اپل است. آیفون 12 مینی برخلاف آنچه که انتظار می رفت نتوانست فروش خوبی داشته باشد و در حال حاضر در بین سه مدل دیگر کمترین میزان فروش را داشته. میزان فروش این محصول در هفته اول به قدری کم بود که در سه سال گذشته، هیچ آیفونی تا به این اندازه بد عمل ننموده بود.

  • آیفون 12 مینی هوادار ندارد!

با توجه به این آمار و ارقام، به نظر می رسد گوشی های کوچک اصلا به آن اندازه که تصور می شد محبوب نیستند چرا که توانایی رفع کردن احتیاجهای کنونی کاربران را ندارند. البته این احتمال هم وجود دارد که آیفون SE 2020 با قیمت بسیار خوبی که دارد، فروش آیفون 12 مینی را با مشکل روبرو نموده باشد. اما حتی اگر این برداشت صحیح باشد، به نظر می رسد کاربران تنها زمانی راضی به خرید گوشی کوچک می شوند که قیمت آن کمتر از 500 دلار باشد. نه اینکه یک پرچم دار را با چنین مشخصه ای خریداری نمایند.

آیا باز هم شاهد رونمایی از گوشی های کوچک توسط سامسونگ خواهیم بود؟

بسیاری از کاربران هستند که به گوشی های کوچک علاقه دارند. آن ها معتقدند یک گوشی باید کوچکتر از 6 یا 5.5 اینچ باشد. این در حالی است که بیشتر احتیاجهای ما با گوشی هایی با نمایشگر عظیم رفع می گردد. با این حال به نظر می رسد تعداد این افراد بسیار کمتر از چیزی است که بخواهد شرکت های سازنده گوشی های هوشمند را مجاب به فراوری گوشی با ابعاد کوچک کند.

سامسونگ در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی ساخت گوشی های تاشو منعطف نموده که به خودی خود اهمیت گوشی هایی با نمایشگر عظیم را نشان می دهد. بنابراین به نظر می رسد وقتی برای فراوری یک گوشی کوچک وجود نداشته باشد. دلیل این تمایل نداشتن برای ساخت گوشی های کوچک هم در درجه اول نکاتی بود که در بالا به آنالیز آن ها پرداختیم و در درجه دوم، نبودن فناوری لازم جهت تعبیه باتری پرظرفیت درون گوشی هایی در این ابعاد است. دلیلی که باعث شده ردمی نتواند هنوز گوشی کوچک راهی بازار کند.

به نظر می رسد در برنامه های آینده سامسونگ، جایی برای یک گلکسی مینی وجود نداشته باشد. چون غول کره ای در واقع وقت و دلیلی برای انجام این کار ندارد. گویا آینده گوشی های هوشمند با گوشی های تاشو تعریف خواهد شد. محصولاتی که برای موفقیت، به دو چیز احتیاج دارند؛ مقاومت بالای نمایشگر و قیمت مناسب که به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور، بتوانیم به هر دوی این ها در یک گوشی تاشو دسترسی داشته باشیم.

  • تأیید شد؛ گلکسی S21 اولترا از قلم S-Pen پشتیبانی می نماید

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا سال جاری شاهد رونمایی از گلکسی S21 مینی نخواهیم بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سال جاری شاهد رونمایی از گلکسی S21 مینی نخواهیم بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید