خاتمه فاز دوم مطالعه پوشش گیاهی بیابان لوت در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ افرا، با توجه به لزوم مطالعه، تحقیق و پژوهش در راستای تکمیل اطلاعات مربوط به بیابان لوت در استان خراسان جنوبی، فاز دوم شناسایی پوشش گیاهی و اندازه گیری تنوع زیستی بیابان لوت سرانجام یافت.

خاتمه فاز دوم مطالعه پوشش گیاهی بیابان لوت در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ افرا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی، امروز سه شنبه 13 شهریور در این خصوص گفت: بیابان به منطقه وسیع و خشکی گفته می گردد که پوشش گیاهی، حیات و میزان بارندگی در آن کم است. در عین حال انواع متنوع و گوناگون گیاهانی که خود را با شرایط سخت بیابان وفق داده اند بسیار ارزشمند و قابل تأمل هستند.

او اضافه نمود: در همین راستا و با عنایت به اهمیت پژوهش و مطالعه در این زمینه، پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان از اعتبارات ملی با همکاری دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند فاز نهایی شناسایی پوشش گیاهی و اندازه گیری تنوع زیستی بیابان لوت شامل تنوع زیستی، شناسایی گونه ها، معین پراکنش جغرافیایی، رج بندی گونه ها و ... را به اتمام رساند.

ملکوتی گفت: ثبت بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو، وظیفه و مسئولیت ما را در قبال حفاظت و نگهداری از آن بسیار سنگین می نماید و به دلیل ویژگی های خاص جغرافیایی و تاریخی، بسیار لازم است که توجه بیشتری به اقدامات مدیریتی، حفاظتی و نظارتی لوت گردد که در این میان بیابان لوت به عنوان میراث جهانی برای پایداری و حفاظت منطقه بسیار مؤثر است.

منبع: میراث آریا

به "خاتمه فاز دوم مطالعه پوشش گیاهی بیابان لوت در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه فاز دوم مطالعه پوشش گیاهی بیابان لوت در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید