وزیر بهداشت:یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند

به گزارش وبلاگ افرا، وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت 21 سپتامبر روز جهانی آلزایمر، تاکید کرد: سلامتی بهترین نعمت خداوندی است که مراقبت صحیح از جسم و جان، یکی از راه های درست شکرگزاری از این عطیه الهی است.

وزیر بهداشت:یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند

به گزارش مهر، بهرام عین اللهی اضافه کرد: از طرفی باید به یاد داشت که با گذر عمر، توان انسان تحلیل رفته، جسم ضعیف تر شده و بدن با اختلالاتی روبرو می شود که امری طبیعی است و نباید عیب شمرده شود.

به گفته وزیر بهداشت، آلزایمر از جمله عوارض دوران کهنسالی است که با بالا رفتن سن، سلول های بافت خاکستری مغز تخریب شده و حافظه فرد با مشکلاتی روبرو می شود.

عین اللهی ادامه داد: توجه و احترام و هم گفتگو با افراد کهنسال یکی از راهکار هایی است که می تواند در پیشگیری از بروز این بیماری مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: کلام الهی و سفارش ائمه معصومین بر احترام به پیران و سالخوردگان بی تردید توجه دادن همگان به این مهم است.

وزیر بهداشت با نام این موضوع که در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری آلزایمر هستند، گفت: با توجه به پاندمی کرونا و عوارض این بیماری، بی تردید این آمار بیشتر شده است.

عین اللهی گفت: 21 سپتامبر روز جهانی آلزایمر فرصت مغتنمی است تا ضمن باز تعریف این بیماری، شهروندان را آگاه نموده تا گاه روبروه با چنین بیمارانی، با نهایت مهربانی و صبوری جوابگوی نیاز آنان باشیم.

منبع: فرارو

به "وزیر بهداشت:یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت:یک میلیون ایرانی آلزایمر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید