واکنش کاربران نسبت به تغییرات اینستاگرام: تلاش برای تبدیل شدن به تیک تاک را متوقف کنید!

به گزارش وبلاگ افرا، پس از اینکه اینستاگرام مجموعه ای از تغییرات را به منظور شبیه تر شدن به رقیب اصلی خود یعنی تیک تاک انجام داد، سرپرست اینستاگرام از این برنامه ها در برابر سیل واکنش منفی کاربران دفاع کرد.

واکنش کاربران نسبت به تغییرات اینستاگرام: تلاش برای تبدیل شدن به تیک تاک را متوقف کنید!

این تغییرات، که شامل یک فید اصلی بسیار الگوریتمی، اجبار برای نمایش ویدئو به صورت ریلز به سبک شبیه تیک تاک و تبلیغ شدید ویژگی ریمیکس به سبک تیک تاک است، باعث شده تا کاربران برای یافتن محتوای دوستان و خانواده خود با مشکل روبرو شوند.

آدام موسری در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد، گفته که نگرانی های کاربران در مورد افول فرمت عکس را شنیده است. اما باز به صورت ضمنی گفته که اینستاگرام دوست دارد یک سرویس نمایش ویدئوی تمام عیار شود. او گفته که اینستاگرام همچنان از فرمت عکس پشتیبانی خواهد کرد، اما به تدریج بیشتر پلتفرم اشتراک ویدئو می شود.

رئیس اینستاگرام همچنین از ویژگی نو توصیه ها recommendations این پلتفرم، که محتوای افرادی را که دنبال نمی کنید را هم در معرض دید شما قرار می دهد، دفاع کرده است.

او گفت: ایده این است که به شما کمک کند چیز های نو و جالبی را در اینستاگرام کشف کنید که ممکن است حتی از وجود آن ها اطلاع نداشته باشید. ما سعی می کنیم در توصیه ها بهتر شویم، زیرا فکر می کنیم این یکی از بهترین راه ها برای کمک به سازندگان برای دستیابی به مخاطبان نو و افزایش دنبال کنندگان آن ها است. ما باید تکامل پیدا کنیم، زیرا جهان به سرعت در حال تغییر است و ما باید همگام با آن تغییر کنیم.

(یک نکته جالب این است که هرگاه موسری می خواهد حرف مهمی بزند، به توییت هایش بیشتر توجه می شود. همین نشان می دهد که پلتفرم اینستاگرام برای اشتراک حرف های مهمی و رساندن آن به کاربران دیگر زیاد جالب نیست!)

اما حتی برخی سلبریتی ها هم به این تغییرات اعتراض کرده اند. کایلی جنر یکی از سلبریتی های معترض بود که خواسته بود کاربران یک استوری مشترک در اعتراض به این تغییرات منتشر کنند. پست او از طریق خواهر بزرگترش کیم کارداشیان دوباره به اشتراک گذاشته شد.

در این استوری نوشته شده بود: تلاش برای تیک تاک بودن را متوقف کنید، من فقط می خواهم عکس های زیبای دوستانم را ببینم.

در شرایطی که اینستاگرام به درخواست کاربران به اصطلاح عادی پاسخ نمی دهد و همه تلاشش بعد اقتصادی داستان و عقب نیفتادن از تیک تاک است، شاید درخواست سلبریتی ها بیشتر برایش ارزش بررسی را داشته باشد.

تغییر اینستاگرام به طور گسترده به عنوان پاسخی به رشد مداوم تیک تاک ، به ویژه در میان کاربران جوان آمریکایی تلقی می شود. طبق آمار آفکام از سپتامبر 2021، اینستاگرام همچنان سومین شبکه اجتماعی پربازدید است، اما طبق گفته شرکت تحلیلی Sensor Tower، به نظر می رسد تیک تاک در سطح جهانی با تعداد دانلود های بیشتری نسبت به هر اپلیکیشن دیگری پیشتاز است.

اینستاگرام با تقویت توصیه های الگوریتمی، امکان ریمیکس پست ها (مشابه ویژگی دوئت تیک تاک) و نمایش ویدئوها به صورت تمام صفحه عمودی در تلاش است تا تجربه کاربری خود را به چیزی شبیه به چینی ها تبدیل کند.

سؤال هایی که در فکر ها ایجاد می شوند:

آیا فشار برخی سلبریتی ها باعث بازگشت اینستاگرام از تصمیم اش می شود؟

بعید می دانم! تجربه نشان داده است که وقتی شرکتی به دام تقلید از رقیبان خود می افتد و سناریوی اقتصادی برای خود می چبند، بازگرداندن او به خانه اول خیلی سخت و بعید می شود.

به علاوه طراحی نو اینستاگرام نشان می دهد که برنامه و سرمایه زیادی پشت سر این تغییر بوده است.

آیا واقعا غیرممکن است که شبکه های اجتماعی مخصوص کاربران خاص تر داشت؟

امکانش وجود دارد و شبکه های اجتماعی خاصی مانند ردیت وجود دارد. منتها به نظر می رسد که توسعه دهنده ها به حداکثر بازگشت سرمایه سوددهی کار می کنند و داشتن مثلا چند ده میلیون یا چند صد میلیون کاربر در سطح جهان برایشان کافی نیست. برای همین از واهمه دارند که در مورد فرمت های خلاقانه اشتراک محتوا یا ترکیب فرمت های خاص کار کنند.

آیا واقعا فرمت عکس-کپشن یا نوشته های طولانی نمی تواند مجذوب کننده باشد؟

چرا این فرمت ها هم مجذوب کننده هستند. منتها صاحبان شبکه های اجتماعی برآورد کرده اند که میزان اعتیاد ایجاد شده از طریق آنها قابل مقایسه به ویدئوهای کوتاه نیست. ویدئوهایی که کاربر را به یک ماشین اسکرول تبدیل کنند.

پس دقیقا به همین علت با گذشت این همه سال کسی تلاش تمام عیار برای یک اپلیکیشن وبلاگ نویسی نکرده یا مثلا شرکتی نخواسته نسخه به روز گوگل ریدر را تقلید کند.

آیا اینستاگرام می تواند با معماری نو پیشرفت کند؟

باز هم بعید است. همینکه کاربران دیگر آن را یک شبکه اجتماعی خاص نمی دانند و ایمان آورده اند که مقلد تیک تاک شده برای عقب ماندن اینستاگرام کافی است.

منبع: یک پزشک

به "واکنش کاربران نسبت به تغییرات اینستاگرام: تلاش برای تبدیل شدن به تیک تاک را متوقف کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کاربران نسبت به تغییرات اینستاگرام: تلاش برای تبدیل شدن به تیک تاک را متوقف کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید