معرفی هواپیمایی قشم ایر

به گزارش وبلاگ افرا، هواپیمایی قشم ایر

در میان ایرلاین های ایران به شرکتی به نام قشم ایر می رسیم که با هواپیماهای خوب و پروازهای موفقی که داشته توانسته مشتریان پروپا قرصی پیدا کند. خبرنگاران در این پست کمی درباره تاریخچه و فعالیت های این ایرلاین در طول این سال ها صحبت می نماید، ما را همراهی کنید تا اگر خواستید پروازی با شرکت هواپیمایی قشم ایر داشته باشید بدانید با چه ایرلاینی سروکار دارید.

معرفی هواپیمایی قشم ایر

هواپیمایی قشم ایر یکی از هواپیماهای دولتی ایران است که در سال 1372 هواپیماهایی را اجاره و به نام شرکت هواپیمایی فراز قشم فعالیت خودش را آغاز کرد. این شرکت حدود 3 سالی را با همین شرایط گذراند تا اینکه برای پیشرفت در کارش قرارداد اجاره با هواپیماهای مسافربری پهن پیکر بست تا در مسیرهای تهران- قشم، تهران-دبی و چند شهر دیگر پرواز داشته باشد. این ایرلاین هم مثل بسیاری از ایرلاین های نوپای دیگر با هواپیماهای کم آغاز به کار کرد و در ابتدا فقط 2 هواپیمای مسافربری داشت اما تا سال 1379 پیروز شد تعداد هواپیماهای مسافربری اش را به 7 عدد برساند.

در سال 1385 بود که مالکین این ایرلاین تصمیم گرفتند که آنرا واگذار نمایند این واگذاری حدود 3 سال طول کشید و در سال 1388 شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم صاحب تازه این ایرلاین شد البته این مالکیت چندان طول نکشید و این شرکت در سال 1393 به وزارت نفت واگذار شد. نام این ایرلاین که تا سال 1391 فراز قشم بود در همین سال به قشم ایر تغییر نام داد.

با هواپیمایی قشم ایر به غیر از اینکه می توانید به شهرهای داخلی مشهد، ساری، شیراز، رشت، کیش، قشم، بندرعباس، شهرکرد، تهران، اهواز، ابوموسی، ماهشهر، اصفهان و شهرهای زیارتی عتبات عالیات و دمشق بروید می توانید به مسیرهای خارجی مثل دبی، شارجه، راس الخیمه و منامه هم پرواز داشته باشید. هواپیماهای این ایرلاین فقط محدود به هواپیماهای مسافربری نیست و دو هواپیمای باری هم دارد که تا 50 تن بار را جابجا نمایند.اوج فعالیت این شرکت در بین سال های 1388 تا 1393 بود. در این دوره قشم ایر هواپیماهای تازهی خرید و نیروی کار زیادی استخدام کرد و پیروز شد که مقاصد پروازی خود را بیشتر از گذشته کند.

حتما برایتان جالب است که بدانید که هواپیمای ایرباس آ-300-600 قشم ایر، هواپیمای اختصاصی باشگاه پرسپولیس است. هواپیمایی قشم ایر در حال حاضر 18 فروند هواپیما دارد و به حدود 14 مقصد پرواز انجام می دهد تعدادی از هواپیماهای این شرکت شامل هواپیمای 100RJ، هواپیمای فوکر 100، ایرباس 320 و ایرباس A300-600 هستند.

منبع: الی گشت

به "معرفی هواپیمایی قشم ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هواپیمایی قشم ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید