فرودگاه بین المللی ارجان؛ قبرس

به گزارش وبلاگ افرا، قبرس یکی از مهم ترین مقصدهای جهانگردی در حوزه دریای مدیترانه است که سالانه میلیون ها جهانگرد از سراسر جهان و از جمله ایران به آنجا سفر می کنند. از آنجایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی این جزیره بیشتر سفرها به صورت هوایی انجام می شود، آشنایی با فرودگاه مسافری قبرس شمالی ضرورت دارد. پس در ادامه مطلب برای آشنایی با فرودگاه بین المللی ارجان همراه خبرنگاران باشید.

فرودگاه بین المللی ارجان؛ قبرس

جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است که در بستر اقیانوس آرام قرار گرفته است و به دو بخش ترک نشین و یونانی تقسیم می شود. تا سال 1960 میلادی این کشور تحت مالکیت بریتانیا بوده و پس از اعلام استقلال دو دولت ترکیه و یونان مالکیت آن را بر عهده گرفتند. البته در سال 1983 میلادی دولت ترکیه بخش ترک نشین قبرس را (که معمولا قبرس شمالی خوانده می شود) جمهوری ترک قبرس شمالی نام گذاری کرد که تا به امروز از طریق هیچ کشوری به رسمیت پذیرفته نشده است. این جزیره به دلیل برخورداری از آب وهوای معتدل، سواحل زیبا و امکانات تفریحی به یکی از محبوب ترین اقامتگاه های جهانگردان تبدیل شده و سالانه در حدود چهار میلیون جهانگرد به آنجا سفر می کنند. از آنجایی که تعداد بسیاری از شهفرایندان ایرانی برای تفریح یا ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند؛ از این رو در ادامه فرایند معرفی فرودگاه های جهان در وب سایت وبلاگ افرا به معرفی فرودگاه بین المللی ارجان قبرس خواهیم پرداخت.

معرفی فرودگاه

فرودگاه بین المللی ارجان (Ercan International Airport) بزرگ ترین فرودگاه قبرس شمالی است که هر هفته به طور میانگین 100 پرواز به مقصد آن انجام می شود. در حال حاضر، چهار شرکت هوایی ترکیش ایر، پگاسوس، اطلس جت و ترکیش ایر قبرس دارای برنامه پروازی ثابت و چارتر از فرودگاه قبرس به اقصی نقاط جهان و برعکس هستند.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)
  • کد یاتا: ECN
  • کد ایکائو: LCEN
  • ارتفاع از سطح دریا: 123 متر
  • باند: یک باند سنگفرش به طول 2,755 متر
  • فاصله هوایی تا تهران: دو ساعت و چهل و پنج دقیقه

پایانه ها

پایانه نو فرودگاه ارجان در سال 2004 میلادی و با نام دروازه قبرس شمالی به بهره برداری رسیده است و در واقعیت نیز اصلی ترین محل تردد هزاران جهانگرد و مسافر خارجی به قبرس شمالی است. نکته جالب توجه در مورد پایانه نو این است که با وجود ساختمانی واحد کلیه ورود و خروج ها از طریق سالن های متفاوت انجام می شود.

امکانات

فرودگاه ارجان به لحاظ برخورداری از امکانات مختلف فرودگاه مدرنی محسوب می شود. در این رابطه، در آخرین بازسازی انجام گرفته علاوه بر باند قبلی، باند سنگ فرش نو به طول 1,800 متر به مجموعه اضافه شده است. همچنین برج کنترل فرودگاه نیز مجهز به سیستم های پیشرفته کامپیوتری برای کنترل ترافیک هوایی است. از جمله سایر تسهیلات رفاهی این فرودگاه می توان به کافه ها و رستوران های شبانه روزی، فروشگاه ها و امکانات ویژه برای مسافران دارای مسائل جسمی و حرکتی اشاره کرد. در حال حاضر، این پایانه دارای سالن VIP و اتاق جلسه/کنفرانس نیست. همچنین فرودگاه بین المللی ارجان دارای پارکینگی روباز با گنجایش 800 خودرو است.

موقعیت جغرافیایی و راه های دسترسی

فرودگاه ارجان در منطقه ای مسکونی به نام تیموو (Tymvou) واقع در شهر نیکوزیای شمالی قبرس شمالی قرار گرفته است. در این فرودگاه نیز همانند سایر فرودگاه های جهان امکانات متعددی برای تردد مسافران تعبیه شده است.

  • تاکسی فرودگاه: این تاکسی ها در طول شبانه روز آماده انتقال مسافران به کلیه نقاط قبرس شمالی مانند فاماگوتسا، نیکوزیای شمالی و کایرنیا هستند. البته کلیه مبادلات مالی از جمله پرداخت هزینه خودرو در قبرس با یورو انجام می شود.
  • کرایه خودرو: در صورتی که دارای گواهینامه رانندگی بین المللی هستید، امکان کرایه خودرو در فرودگاه ارجان فراهم شده است و با این کار می توان به راحتی در طول اقامت در خاک قبرس به گشت وگذار پرداخت.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر، هیچ یکی از شرکت های هوایی داخلی دارای پرواز مستقیم به مقصد این فرودگاه نیستند و کلیه پروازها از شهرهای تهران، مشهد، اهواز و اصفهان از طریق خطوط خارجی مانند ترکیش ایر، اطلس جت و پگاسوس انجام می شوند.

منبع: کجارو / cypnet.co.uk / en.wikipedia.org / ercanairport.co.uk

به "فرودگاه بین المللی ارجان؛ قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی ارجان؛ قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید