مسائل مربوط به قوانین شهرداری، پیش از مجلس در مجمع کلانشهرها آنالیز گردد

به گزارش وبلاگ افرا، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار تبریز خواهان آنالیز مسائل مربوط به قوانین شهرداری ها در مجمع کلانشهرهای کشور، پیش از طرح در مجلس و دولت شد.

مسائل مربوط به قوانین شهرداری، پیش از مجلس در مجمع کلانشهرها آنالیز گردد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عباس رنجبر در یکصد و دوازدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: بعضی قوانین بدون اطلاع دقیق شهرداری ها در دولت و مجلس در دستور کار قرار می گیرد که در نهایت موجب بروز بعضی مسائل از جمله کاهش درآمدهای پایدار شهرداری ها می گردد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس یک رویه قدیمی، مجلس نمی تواند طرحی ارائه کند که برای دولت بار اقتصادی داشته باشد، به نظر می رسد این موضوع باید برای شهرداری ها هم مد نظر قرار گیرد.

شهرداری تبریز تاکید نمود: اگر بتوانیم چنین قولی را از دکتر مخبر بگیریم که هیچ دستورالعملی بدون طرح و آنالیز در مجمع کلانشهرهای کشور، در دستور کار قرار نگیرد، بسیاری از مسائل و ناهماهنگی ها حل خواهد شد.

او گفت: برای مثال برابر بند (ه) تبصره 5 بودجه سال 1400، دولت متعهد شده که با پرداخت 50درصد از بابت اصل و سود اوراق اقتصادی اسلامی و اوراق منتشره جهت احداث قطار شهری و اتوبوسرانی را پرداخت نماید که در لایحه بودجه 1401 بند فوق حذف شده است.

رنجبر اضافه نمود: بعلاوه عدم اجرای تعهدات دولت در بودجه سال 1400 درخصوص تجهیز و ساماندهی آتش نشانی و خدمات ایمنی و یاری به توسعه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری نظیر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی اتوبوس و مینی بوس از دیگر موارد است.

شهردار تبریز بیان کرد: برابر بند (ز) تبصره 5 قانون بودجه سال 1400 تهاتر بدهی های دولت به شهرداری ها به وسیله اسناد تسویه خزانه در لایحه بودجه 1401 حذف شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "مسائل مربوط به قوانین شهرداری، پیش از مجلس در مجمع کلانشهرها آنالیز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مربوط به قوانین شهرداری، پیش از مجلس در مجمع کلانشهرها آنالیز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید