شرکت مس آذربایجان تشکیل می گردد، اختصاص بودجه هزار و 290 میلیاردی برای شهرک های صنعتی استان

به گزارش وبلاگ افرا، وزیر صمت از تصویب تشکیل شرکت مس آذربایجان اطلاع داد و گفت: با توجه به این که مس سونگون معدن بسیار بزرگی است، مدت ها در وزارتخانه بر روی این تصمیم کار شده و رئیس جمهور نیز برانجام این کار، تاکید دارند.

شرکت مس آذربایجان تشکیل می گردد، اختصاص بودجه هزار و 290 میلیاردی برای شهرک های صنعتی استان

به گزارش گروه مالی وبلاگ افرا، سیدرضا فاطمی امین؛ وزیر صمت که همراه رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی سفر نموده است، در جمع وبلاگ افرا گفت: معدن مس سونگون از نظر مقیاس و مالی به اندازه ای بزرگ است که یک شرکت مستقل می تواند در این معدن تشکیل گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل صنایع پایین دستی مس در استان عنوان نمود: این شرکت تا مرحله فراوری مس کاتد جلو می رود، اما علاوه بر این با پیگیری های لازم از سرمایه گذاران حمایت می کنیم تا صنایع پایین دستی مس نیز در استان راه اندازی گردد و ارزش اضافه نموده بیشتری نصیب استان گردد.

وزیر صمت اضافه نمود: آذربایجان شرقی یکی از چند استان کشور است که در تراز یک صنعتی، معدنی و تجاری واقع شده است.

وی بلوغ تجاری، صنعتی و معدنی را در آذربایجان شرقی بسیار بالا توصیف کرد و گفت: امیدواریم با ظرفیت های موجود، صنعت خودروسازی در این استان ارتقا پیدا کند.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی در حوزه ماشین سازی ظرفیت های زیادی دارد، تأکید کرد: اکنون حدود 100 هزار دستگاه خودرو در سال فراوری می گردد که این اندازه می تواند در سال های آینده خیلی بیشتر از این یعنی به 500 هزار دستگاه خودرو افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: صنایع زیادی در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد شتاب گیری صنایع مختلف در استان باشیم.

فاطمی امین اضافه نمود: در جلسات برگزار شده، مسائل خوبی از سوی فعالان مالی استان مطرح شد؛ البته مسائل و مسائل استان پیش از سفر های استانی آنالیز شده و روی تصمیماتی که گرفته خواهد شد، کار می گردد.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات این سفر اختصاص هزار و 290 میلیارد تومان بودجه تنها برای تأمین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان است که بخشی از این بودجه از سوی سازمان برنامه، بخشی از منابع استانی و بخشی نیز از سوی شهر ک های صنعتی تأمین می گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: حدود 12 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی استان پیش بینی شده که رقم بسیار خوبی است.

وی به بازار های کشور های اطراف برای توسعه صادرات اشاره نمود و اضافه نمود: واردات پنج میلیارد دلاری کفش از سوی روسیه فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات کشور به ویژه آذربایجان شرقی است و امیدواریم از فرصتی که در کشور های اطراف ایجاد شده حداکثر استفاده را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرکت مس آذربایجان تشکیل می گردد، اختصاص بودجه هزار و 290 میلیاردی برای شهرک های صنعتی استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت مس آذربایجان تشکیل می گردد، اختصاص بودجه هزار و 290 میلیاردی برای شهرک های صنعتی استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید