مانا نگه داشتن جان فشانی سپیدپوشان در گرو قلم و احساسات هنرمندان است

به گزارش وبلاگ افرا، یک بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: مانا نگه داشتن زحمات سپیدپوشان نیازمند بهره گیری از قلم و احساسات هنرمندان است.

مانا نگه داشتن جان فشانی سپیدپوشان در گرو قلم و احساسات هنرمندان است

اردلان شجاع کاوه بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت وگو با وبلاگ افرا، با بیان اینکه مردم با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی مطمئنا می بایست ارادت و محبت خود نسبت به تمام زحمات کادر درمان را به منصه ظهور برسانند، گفت: در واقع جامعه پزشکی و تمام کسانی که در این عرصه برای نجات جان همنوعانشان ایثار و فداکاری می نمایند، روز های بسیار سختی را سپری و تجربه می نمایند؛ در حقیقت پیش بینی نادرست زمان اپیدمی این بیماری و ادامه دار بودن کرونا، کادر درمان را متحمل خستگی و گا ها افسردگی نموده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تعامل مردم با کادر درمان میتواند روحیه را به کادر درمان برگرداند و در آن ها ایجاد انگیزه ای وافر کند، گفت: با وجود نقش مهم رسانه ها در آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه در مورد رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه از کرونا، زیبنده نیست که شاهد کم توجهی بعضی از مردم از رعایت نکات بهداشتی باشیم؛ این کم توجهی و عدم ملزم بودن به رعایت نکات بهداشتی مطمئنا خستگی کادر درمان را دوچندان می نماید.

شجاع کاوه با تاکید بر اینکه همنوع دوستی یکی از خصلت های برجسته مردم ایران است، گفت: کادر درمان در این ایام که کشور درگیر با کرونا است، اوج فداکاری، اخلاص، ازخودگذشتگی، محبت و ایمان را به پرده نمایش گذاشت؛ این اقدامات ارزشمند این قشر از جامعه هرگز از حافظه تاریخی کشورمان محو نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تقدیر از زحمات کادر درمان از وظایف مهم تمام مردم و قشر های مختلف کشور به خصوص اصحاب رسانه و هنرمندان است، گفت: هر کس به زعم خود باید برای تقدیر از کوشش های همه جانبه و زحمات کادر درمان پای کار باشد؛ هنرمند با هنر خود، عکاس با دوربین خود، نویسنده با قلم خود و شعرا با احساسات خود نسبت به کادر درمان می طلبد که اقدامی نمایند و آثاری در این زمینه به یادگار بگذارند که دِین ما نسبت به کادر درمان حداقل تا حدودی ادا گردد. گرچه زبان از تقدیر این قشر فداکار قاصر است.

شجاع کاوه با اشاره به اقدام اخیر متولیان فرهنگسرای اندیشه در مورد راه اندازی جشنواره فصل همدلی با مضمون تقدیر از مسوولان حوزه سلامت کشور و کادر درمان گفت: این اقدام نشات گرفته از احساس تکلیف کردن مسوولان این فرهنگسرا دارد که در این برهه حساس که شاید توجه همگان به ویروس کرونا معطوف شده است، این عزیزیان درصدد هستند تا کوشش های کادر درمان که در جهت شکست این ویروس با تمام وجود جهاد می نمایند را به نمایش گذاشته و ماندگار نمایند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم سایر نهاد های فرهنگی کشور اینگونه اقداماتی که متولیان فرهنگسرای اندیشه در جهت مانا کردن کوشش های کادر درمان در دستور کار قرار داده اند را الگوی رفتاری و کرداری خود نمایند، گفت: دیروز در جنگ تحمیلی، فداکاران در لباس پاسداری و رزمندگی و امروز کادر درمان در لباس پرستاری جانانه در راه نجات جان همنوعان خود از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند؛ برای تقدیر از این قشر فداکار جا دارد که از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مانا نگه داشتن جان فشانی سپیدپوشان در گرو قلم و احساسات هنرمندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانا نگه داشتن جان فشانی سپیدپوشان در گرو قلم و احساسات هنرمندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید