فیلم کوتاه کانگورو در راه جشنواره جهانی تهران

به گزارش وبلاگ افرا، خبرنگاران/فارس فیلم کوتاه کانگورو به کارگردانی سینماگر شیرازی به بخش داستانی مسابقه سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

فیلم کوتاه کانگورو در راه جشنواره جهانی تهران

فیلم کانگورو یک ساخته کوتاه سینمایی با موضوع آسیب های روانی همه گیری کروناویروس، توسط ابوالفضل فرهادی و با همکاری یک گروه از هنرمندان شیرازی فراوری و روانه جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است.

کارگردان کانگورو، سه شنبه 6 آبان در جمع وبلاگ افرا، با یادآوری اینکه کانگورو، نخستین تجربه فیلم کوتاه او به عنوان کارگردان است، گفت: با وجود پیوستگی هنرهای نمایشی در بخش های تئاتر و سینما، تجربه فراوری یک فیلم سینمایی، با دنیای تئاتر تفاوت های زیادی دارد.

ابوالفضل فرهادی که بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت داشته است، اعتقاد دارد روی آوردن بسیاری از هنرمندان تئاتر به سینما، از تاثیرات شیوع کروناویروس و تغییر سبک زندگی ست.

فرهادی ادامه داد: کرونا تمام محاسبات و برنامه های دنیا را مختل و بیشترین گزند را به حوزه آسیب پذیر فرهنگ و هنر وارد کرد؛ با این حال، در زمان تعطیلی تئاتر فرصتی برای نگارش چند فیلمنامه و کارگردانی پشت دوربین دست داد.

این کارگردان، فیلم کوتاه کانگورو را حاصل تجربه های روانی ناشی از شیوع کرونا دانست و اضافه نمود: این بیماری، علاوه بر آسیب های جسمی و مسائل ناشی از آن، به دلیل انتشار اخبار ضد و نقیض و شایعات، آسیب فراوانی به روان انسان وارد نموده است.

فرهادی افزود: همین آسیب های روانی حاصل از شیوع کروناویروس که شاید موجب فراگیری و عمیق شدن ترس از این بیماری شده است، دستمایه تهیه و ساخت فیلم کانگورو شد.

این هنرمند شیرازی اضافه نمود: پیگیری اخبار به ویژه از رسانه هایی که القای ترس و ناامیدی را بیش از اخبار امیدبخش دنبال و منتشر نموده اند، باعث گسترش افسردگی در جامعه شده و هدف ما از ساخت این فیلم به نوعی مقابله با هجوم اخبار ناامیدکننده و تاثیر این اخبار بر زندگی انسان ها است.

فرهادی با اشاره به اینکه کانگورو یک فیلم کوتاه 15 دقیقه ای است و اهمیت سواد رسانه ای را نشانه گرفته، گفت: می توان با افزایش سطح سواد رسانه ای از اخبار دروغ دور ماند و شایعات را پس زد و در شرایط سخت کنونی، مهار زندگی را در دست گرفت و از خود محافظت کرد.

به گزارش وبلاگ افرا، سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از 7 آبان و با برگزاری نشست های تخصصی در تهران شروع به کار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فیلم کوتاه کانگورو در راه جشنواره جهانی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم کوتاه کانگورو در راه جشنواره جهانی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید