10 راز مخفی در GTA 5 که کمتر کسی دیده است

به گزارش وبلاگ افرا، بازی GTA 5 اصلا نیازی به معرفی ندارد. در عوض هر چقدر هم که از شگفتی های این بازی هشت ساله بگوییم، کم گفته ایم. هر زمانی که هم سمت GTA 5 می رویم نکته تازه یا جالبی وجود دارد که معمولا مجذوب کننده است؛ انگار نه انگار که نزدیک به یک دهه از عرضه این بازی می گذرد. یکی از ویژگی های تمام بازی های سری GTA که در شماره پنجم این سری به حد اعلا رسیده، راز ها و نکات مخفی است. پیدا کردن کسی که تمام راز های این بازی را دیده باشد تقریبا غیرممکن است و به همین علت می خواهیم نگاهی به ده راز ویژه این بازی داشته باشیم که احتمالا آن ها را نمی دانید.

10 راز مخفی در GTA 5 که کمتر کسی دیده است

کاری به بخش آنلاین بازی GTA 5 نداریم که به لطف جامعه پرجنب و جوش این بازی هنوز سر پا است. این که بخش تک نفره این بازی هنوز هم قابل توجه است از معجزه های بازی GTA 5 به تعداد می رود. هر گوشه ای از این بازی را که نگاه می کنیم چیز جالبی پیدا می گردد که تمام آن ها یقینا از دیوانگی تیم توسعه دهنده این بازی برای دقت در جزئیات می گویند. با وجود این که هر متر مربع از مساحت استان سن آندریاس با یک چیز جالب گره خورده، بعضی از قسمت های این بازی خاص تر هستند. این بخش های به گونه ای هستند که یا پیدا کردن آن ها سخت تر است یا ممکن است چندان به چشم نیایند و در نگاه اول نادیده گرفته شوند.

10. شکار کردن پاگنده

در کشورهای غربی (از قاره آمریکا و به خصوص بخش های کم سوادتر آن صحبت می کنیم)، پاگنده یک موجود افسانه ای معروف است که بسیاری از ساکنان به واقعی بودن آن عقیده دارند. این افراد بارها ادعا نموده اند که با این موجود دیدار داشته اند و با استفاده از عکس هایی بی کیفیت سعی می نمایند تا حرف خود را به کرسی بنشانند. سازندگان بازی GTA 5 هم که به چنین چیزهایی علاقه زیاد دارند در گوشه یکی از مراحل این بازی پاگنده را قرار داده اند.

البته می توان در یکی دیگر از مراحل این بازی با این موجود دیدار داشت که در مقایسه با نمونه قبلی، بازیکنان بسیار کمتری آن را تجربه نموده اند. بعد از صد درصد تمام کردن بخش تک نفره این بازی، یک مأموریت جانبی دیگر، تحت اسم آخرین به بازی اضافه می گردد که در این مأموریت رسما با پاگنده دیدار می کنیم. البته معین می گردد که این هیولا فقط یک شخص دیوانه است که با لباس مبدل در جنگل می گشته. با وجود تقلبی بودن، چیزی از خاص بودن این بخش از بازی کم نمی گردد که برای دسترسی به آن، باید بازی را تمام کنید.

9. مبارزه با قبیله آدم خوارها

یکی از اتفاقات جالبی که در این بازی برای شخصیت ترور رخ می دهد رویارویی با قبیله آدم خوارها است. حتی می توان با این قبیله عجیب و غریب ارتباط هم برقرار کرد و کوهنوردان بی چاره را به آن ها هدیه داد. این موضوع به خودی خود مجذوب کننده است اما ماجرا زمانی که چهار کوهنورد را تحویل بدهیم جالب تر هم می گردد.

افراد این قبیله به طور ناگهانی ترور را گروگان می گیرند و اسیر می نمایند. معینا درباره شخصیت ترور صحبت می کنیم که دزتماشا او اصلا ایده خوبی نیست و در ادامه این رویارویی از دست مردم این قبیله فرار می کنیم. البته تمام ساکنان قبیله حین این فرار با ترور درگیر می شوند که این ایده هم اصلا ایده خوبی نیست و خاتمه خوبی را برای این قبیله رقم نمی زند. در نهایت بعد از شکست دادن این قبیله می توان غنایمی که در طول زمان جمع نموده اند را غارت کرد و در کل ماجرای جالبی در جهانی GTA 5 شاهد شد.

8. روح شبانه

یکی از ترسناک ترین بخش های بازی GTA 5 روحی است که در کوهستان این بازی پیدا می گردد. اگر دقیقا در زمان نیمه شب به یک تپه خاص بروید می تواند روح زنی را ببینید که شخصیت بازی را نظاره می نماید. البته فقط از دور و با استفاده از دوربین می توان این روح را دید که اگر به آن نزدیک بشویم ناپدید می گردد.

ماجرا وقتی مجذوب کننده تر می گردد که اخبار داخل جهانی این بازی را آنالیز می کنیم و به داستان پس زمینه این روح پی می بریم. این زن در حقیقت زن یک بازیگر معروف در جهانی بازی است که به علت مشاجرات، به طرز فجیعی به قتل رسیده و روح او تا ابد در آن مکان گیر افتاده. راک استار حتی برای یک راز خیلی ساده در بازی های خود هم داستان می بافد و جزئیات را فراموش نمی نماید.

7. زن در حال زنده به گور شدن

جهانی بازی GTA 5 عاری از احترام به حقوق زنان است. (جهانی داخلی را می گوییم که هیچ ربطی به عقاید سازندگان بازی ندارد!) در GTA 5 گاهی اوقات با رویداد های تصادفی طرف می شویم که ممکن است سر راه ما باشند و یک داستان کوچک از جهانی این بازی برای ما تعریف نمایند. یکی از ویژه ترین چیزها میان این اتفاقات مربوط به حادثه ای می گردد که در آن یک زن به وسیله دو مرد زنده به گور می گردد و اگر به موقع دست به کار شوید می توانید جلوی حادثه را بگیرید.

معینا این اتفاق هم داستان خود را دارد. این زن، دختر یکی از روسای گروه های خلافکار شهر بازی GTA 5 است که به وسیله دشمنان این گروه در حال زنده به گور شدن است. جلوگیری از این ماجرا مرحله اول این رویداد است. اگر دختر رییس گروه خلافکارها را از آن ناکجاآباد به کاخ پدری برسانیم می توانیم شصت هزار دلار ناقابل به اسم تشکر دریافت کنیم.

6. عمارت معروف هیو هفنر

عمارت هیو هفنر یکی از معروف ترین عمارت های کل تاریخ است که بسیاری از مردم جهان به آن ارادت خاصی دارند. سازندگان بازی GTA 5 هم که از این چیزها بدشان نمی آید و با توجه به هم خوانی بالای این عمارت با حس و حال این بازی، آن را در جهانی این بازی قرار داده اند.

این عمارت را می توان در نزدیکی باشگاه گلف پیدا کرد. همچون نسخه واقعی این عمارت، هر شب جشن های مجللی به وسیله میلیونرهای لوس سانتوس در این ساختمان گرفته می گردد. البته که جشن های مجلل و عجیب و غریب، چیز ناآشنایی در جهانی GTA به حساب نمی آیند.

5. برادران اسکوتری

یکی از بخش های مخفی بامزه بازی GTA 5 از یکی از جوک های قدیمی بازی GTA 4 گرفته شده. در دوران اولیه یوتیوب یکی از هواداران بازی جی تی ای 4 یک ویدیوی کوتاه از این بازی منتشر کرد که در آن با یک اسکوتر اطراف یکی از مردم عادی داخل بازی که او هم اسکوتر سوار شده افتاده و درباره این که با او برادر اسکوتری شده دیوانه وار عربده می کشد.

این ویدیو یکی از محبوب ترین میم های مرتبط با بازی GTA 4 است که شرکت راک استار هم بی خیال محبوبیت آن نشده و قسمت کوچکی از بازی GTA 5 را به آن اختصاص داده. اگر حین این بازی شخصیت خود را به ترور تغییر دهید شانس این وجود دارد که ترور را طبق معمول حین ایجاد مزاحمت برای مردم ولی این بار در حالی که سر یکی از مردم بدبخت جهانی بازی هوار می کشد که با او برادر اسکوتری شده دید. صحنه ای که کاملا شبیه به میم قدیمی بازی GTA 4 است.

4. ادای دین به فیلم تلما و لوییس

شرکت راک استار بارها نشان داده که احترام زیادی برای فرهنگ عامه، به خصوص سینما قائل است و همواره نکات مخفی مرتبط آن ها را در بازی های خود قرار داده. فیلم تلما و لوییس یکی از فیلم های کلاسیک سینمای هالیوود به شمار میرود که از زیر دست شرکت راک استار در نرفته و در بازی GTA 5 می توان صحنه ای مشابه یکی از صحنه های این فیلم را مشاهده کرد.

اگر بازیکنان دقیقا بین ساعت های 7 و 8 عصر با هلی کوپتر به یک قسمت خاص از کوهستان داخل بازی بروند می توانند صحنه پایانی فیلم تلما و لوییس را بدون هیچ گونه محدودیتی ببینند. در فیلم اصلی قبل از این که ماشین شخصیت های داستان سقوط کند و منفجر گردد فیلم تمام می گردد. این تصمیم احتمالا به علت ایجاد خاطره لطیف تری از این فیلم اتخاذ شده و چندان با آن مخالف نیستیم. به هر حال می توان ادامه داستان فیلم را در بازی GTA 5 دنبال کرد.

3. دیدار با جسکو وایت، مرد جنگلی پایکوبیان

جسکو وایت (Jesco White) یکی از شخصیت های خاص بازی GTA 5 است که از های و هوی شهر به ستوه آمده و به دامن طبیعت رو آورده. اگر خوش شانس باشید می توانید حین گشت وگذار در جنگل های بازی GTA 5 با او روبه رو شوید و او را حین تپ دنس (همان پایکوبی خوش آوایی که رقاص آن با کوبیدن موزون پای خود به زمین ریتم ایجاد می نماید) دیدار کنید.

این دیدار یکی از اتفاقات بامزه و آرام بخش موجود در بازی GTA 5 است که به هرج ومرج این بازی کمی تنوع می دهد. جالب است که جسکو وایت پایکوبیان از روی صداپیشه این شخصیت ساخته شده و اتفاقا با او هم نام است. او حتی در نقش یکی از دی جی های یکی از شبکه های رادیویی این بازی (Rebel Radio) حاضر شده.

2. بیگانه یخ زده صحنه افتتاحیه بازی

این مورد کمی شناخته شده تر است اما هیچ کدام از بازیکنان بازی GTA 5 را نمی شناسیم که حین صحنه محشر ابتدایی این بازی حواسشان از تعقیب و گریز اصلی بازی به چیز دیگری معطوف شده باشد. این راز از بازی GTA 5 مخصوص کسانی است که در آن شرایط بغرنج هم بی خیال گشت وگذار در محیط های این بازی نشده اند.

در تعقیب و گریز ابتدایی این بازی، سر راه بازیکنان یک رودخانه یخ زده وجود دارد. اگر به جای گذر از روی پلی که از روی این رودخانه رد می گردد، زیر آن پارک کرد می توان یک بیگانه یخ زده را میان یخ ها پیدا کرد. البته این راز پیش زمینه ای برای راز بعدی است که به جرات می گوییم پیچیده ترین، بزرگ ترین و مخفی ترین راز کل سری GTA به تعداد می رود.

1. بشقاب پرنده واقعی

یکی از مهم ترین افسانه های داخل جهانی بازی GTA 5 درباره فضایی ها و واقعی بودن آن ها است. در بخش های زیادی از این بازی به موجودات فضایی اشاره شده و بسیاری از مردم جهانی این بازی عقیده دارند که فضایی ها واقعی هستند. حتی در بخشی از بخش های بازی می توان ردپای فضایی ها را هم پیدا کرد. البته رو در رو شدن با خود فضایی ها اصلا کار ساده ای نیست.

برای تماشا فضایی ها باید بازیGTA 5 را تمام و کمال به اتمام رساند و کارهایی انجام داد تا فضایی ها خودشان را نشان دهند. البته چندین بشقاب پرنده در این بازی وجود دارد و یکی از آن ها را می توان قبل از تمام کردن بخش داستانی بازی مشاهده کرد. سه بشقاب پرنده دیگر هم وجود دارد که تمام کردن بازی پیش احتیاج دیدار با آن ها است.

این مطلب بر مبنای نوشته ای از وب سایت Game Rant نگاشته شده.

بیش تر بخوانید:

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 راز مخفی در GTA 5 که کمتر کسی دیده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 راز مخفی در GTA 5 که کمتر کسی دیده است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راز مخفی در GTA 5 که کمتر کسی دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید